Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Audi" pašlaik notiekošajā Šanhajas autoizstādē prezentējusi elektromobili "Audi e-tron Sportback concept". Plānots, ka četrdurvju "Audi e-tron Sportback" ar 430 zirgspēku (320 kW) jaudu uzsāks ražot jau 2019. gadā.

"Audi 2025" stratēģija paredz, ka vien dažu gadu laikā viena trešdaļa visu zīmola automobiļu darbosies ar elektrodzinējiem. "Mūsu pirmā "Audi e-tron quattro" versija, kuru prezentējām 2015. gadā, tiks piedāvāta patērētajiem jau nākamgad – tas ir pirmais elektroauto plašajā tirgū, kas piemērots ikdienas izmantošanai un apmierinās pat visaugstākās prasības. Ar spēju nobraukt vairāk nekā 500 km, mēs plānojam, ka šis SUV modelis kļūs par nākamās desmitgades jauno flagmani. Par likumsakarīgu turpinājumu kļūs "Audi e-tron Sportback" – emocionālā "Coupe" versija, kas piedāvās izcilu komfortu un sportisku gaitu, tirgū nonākot 2019. gadā," stāsta "Audi AG" valdes priekšsēdētājs Ruperts Štādlers.

"Audi e-tron Sportback" gaišajā salonā ekrāni vadības panelī un durvju apdarē sniedz papildu informāciju un nodrošina ērtu autovadītāja palīgsistēmu pārvaldi. Savukārt prototipa apgaismojuma tehnoloģija ir inovatīva – "Audi" ir pirmais zīmols, kas sāk izmantot pilnīgu LED apgaismojumu. Digitāli pārvaldāmie "Matrix LED" apgaismojuma elementi auto priekšā un aizmugurē nodrošina labu redzamību visos laika apstākļos jebkurā diennakts laikā. Zem priekšējiem lukturiem papildus izvietotas divas gaismas zonas ar aptuveni 250 diodēm, kas ļauj projicēt plašu spektru grafisku zīmju uz ceļa.

"Audi e-tron Sportback" konceptauto elektrisko piedziņu veido viens elektromotors uz priekšējās un divi uz aizmugurējās ass, kas darbina visus četrus riteņus un pārvērš šo "Coupe" par tipisku "Audi quattro" spēkratu. 430 ZS jauda, kas virsspiediena režīmā var pieaugt pat līdz 496 ZS (370 kW), ļaus attīstīt ātrumu no 0 līdz 100 km/h vien 4,5 sekundēs ar iespēju nobraukt vairāk nekā 500 km.

Modeļa prototipa litija jonu akumulators aprīkots ar šķidrās dzesēšanas sistēmu un novietots zem salona grīdas starp asīm. Šī pozīcija ļauj automobilim saglabāt zemu gravitācijas centru un nodrošina līdzsvarotu asu noslodzi – 52:48 (priekšējā / aizmugurējā). Modeļa litija jonu akumulatoru iespējams uzlādēt, izmantojot kombinētās uzlādes sistēmu ar dubulto līdzstrāvas un maiņstrāvas pieslēgumu.

"Audi e-tron Sportback" konceptauto virsbūves dizains ietver "Audi" jauniem modeļiem raksturīgo astoņstūra viengabala radiatora resti ar izteikti horizontāli izstieptu formu, kas iespējams, pateicoties elektromotora darbības specifikai jeb tā mazākam gaisa patēriņam. Virsbūves neatkārtojamu izskatu papildina uz leju pagarinātais priekšējais pārsegs, priekšējie spārni, riteņu arkas un apgaismojuma sistēmas elementi. Prototipa sānos riteņu arkas ir manāmi izceltas, kas pasvītro modeļa "quattro" dabu. Auto sportisko tēlu vēl vairāk izceļ 23 collu diski. "E-tron Sportback" konceptauto ir 4,9 metrus garš, 1,98 metrus plats un 1,53 metrus augsts ar 2,93 metru riteņu garenbāzi un ierindojas C klasē, pielīdzinoties "Audi A7" modelim.

Elektromobiļa ārējos atpakaļskata spoguļus aizvieto mazas videokameras, kuras attēlu rādīs uz durvīs ierīkotajiem ekrāniem. Šī tehnoloģija garantē ne tikai uzlabotu aerodinamiku un samazinātu vēja radīto troksni, bet arī sniegs autovadītājam labas ceļa pārredzamības iespējas, pilnībā izslēdzot jēdzienu "aklā zona". "Audi" šo tehnoloģiju prezentē kā vienu no sērijveida versijās iekļautajiem risinājumiem.

"Audi e-tron quattro" konceptautomobili zīmols pirmo reizi prezentēja Frankfurtes auto izstādē 2015. gadā, kas kļuva par pirmo spēkratu ar pilnībā elektroisku piedziņu. Apvidus auto "Audi e-tron quattro" tirgū parādīsies 2018. gadā, savukārt "Audi e-tron Sportback" ražošana tiks uzsākta 2019. gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!