Foto: Publicitātes foto
Kompānija "Volkswagen" (VW) pašlaik notiekošajā Tokijas autoizstādē prezentējusi konceptuālu apvidus automobili "Cross Coupe" ar hibrīda spēka agregātu. Ar šo prototipu VW demonstrē savu interpretāciju par četrvietīgu paaugstinātas pārgājības sportisku automobili.

Pēc saviem gabarītiem, "VW Cross Coupe" ir pozicionējams starp "Golf" un "Tiguan" modeli. Tā kopgarums ir 4,3 metri, platums – 1,8 metri, augstums – 1,5 metri. Savukārt riteņu garenbāzes ziņā tas nedaudz atpaliek no "Jetta" modeļa – 2,63 metri ("Jetta" – 2,65 m).

"VW Cross Coupe" izgatavots uz jaunas koncerna platformas "MQB", kas vēlāk tiks izmantota daudzu šī ražotāja modeļu pamatā ar šķērseniski novietotu dzinēju.

Pilnpiedziņas koncepts aprīkots ar hibrīda spēka agregātu, kas apvieno 150 zirgspēku jaudīgu benzīna turbopūtes dzinēju un 40 kW elektromotoru, savukārt aizmugurējos riteņus piedzen vēl viens 85 kW motors, kas vajadzības gadījumā tiek pieslēgts elektriski. Transmisija – septiņpakāpju sekvenciālā "DSG". No vietas līdz 100 km/h prototips paātrinās septiņas sekundēs un maksimāli sasniedz 201 km/h. Tikai ar elektromotoriem tas spējīgs braukt līdz ātrumam 120 km/h. 1,7 tonnas smagais VW patērē no 2,7 litriem degvielas uz 100 km.

Pateicoties 9,8 kWh akumulatoru komplektam, tikai ar elektroenerģiju "VW Cross Coupe" spējīgs nobraukt līdz pat 45 kilometru distanci, bet ar pilnu degvielas tvertni – kopumā 860 km. Akumulatori uzlādējami, ne tikai braucot ar benzīna dzinēju vai ar bremžu enerģijas rekuperācijas sistēmu, bet arī no tradicionālās elektrorozetes. Pamatā šis hibrīds izmanto tikai elektroenerģiju, iekšdedzes dzinējs ieslēdzas straujāka paātrinājuma vai citas slodzes gadījumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!