Foto: Publicitātes foto
Otro gadu pēc kārtas Daugavpils "Lokomotīves" spīdveja komanda uzvarēja Polijas "Nice" spīdveja līgā, taču arī nākamgad tā Ekstralīgā – pasaules spēcīgākajā spīdveja klubu līgā – nebrauks. Mūs tur gluži vienkārši negrib (vismaz pagaidām) redzēt.

Nav liela bēda. Augsta līmeņa spīdvejs ir arī "Nice" līgā (piektā spēcīgākā spīdveja līga pasaulē un pirmā aiz četrām apmēram viena līmeņa labākajām līgām – poļu Ekstralīgas, britu elites līgas, zviedru "Elitserien" un dāņu Superlīgas) un pašreiz svarīgākais ir izveidot un nodrošināt komandu startam "Nice" līgā 2017. gada sezonā.

Pirmajā "Nice" līgas finālmačā "Lokomotīve" savā mototrekā tikai ar 47:43 pārspēja regulārā turnīra uzvarētāju Lodzas "Orzel". Atbildes mačs Lodzā vēlreiz apliecināja, ka mums ir KOMANDA, ka šajā KOMANDĀ ir īsti sportisti, kuriem pirmām kārtām rūp kluba un valsts prestižs, pašu autoritāte spīdveja pasaulē un tikai tad – nauda. Nav noslēpums, ka šosezon "Loko" finansiālā situācija ir diezgan smaga. Galvenais iemesls – "Latvijas dzelzceļa" kā galvenā atbalstītāja paiešana malā. Tam ir objektīvi iemesli, tāpēc neviens nav dusmīgs vai apvainojies, kaut līdz pēdējam un vēl sezonas laikā tika cerēts uz atbalstu. Lielā mērā ar papildus dotāciju izlīdzēja pilsēta, taču tas tikai daļēji atrisināja problēmas.

Tas, plus vēl Polijas motosporta savienības prezidenta Andžeja Vitkovska publiska izteikšanās par to, ka "Lokomotīve" nākamsezon Ekstralīgā nebrauks (četras kārtas pirms regulārā čempionāta beigām, kad vēl nebija zināms, vai daugavplieši tiks finālā), varēja likt nolaist rokas un par to nebūtu iemesla pārmest. Taču tur jau tā lieta, ka tas radīja tikai vēl lielāku apņemšanos uzvarēt "Nice" līgā arī šogad. Par spīti visam, par godu saviem uzticamajiem līdzjutējiem (kura vēl komanda Latvijā uz saviem mačiem pulcē caurmērā vairāk nekā 5000 skatītāju!?). Atbildes mačs Lodzā bija tam uzskatāms piemērs. Trīs braucienus pirms mača beigām "Ērgļi" panāca 39:33 savā labā un pirmo reizi izvirzījās vadībā divu maču summā, likās, ka tas ir lūzums, bet – lūzums notika uz otru pusi! Jūnasa Kīlmekorpi un Andžeja Ļebedeva 5:1 uzvara 13. braucienā, Ķasta Puodžuka un Fredrika Lindgrena 4:2 uzvara 14. braucienā un pirms pēdējā brauciena – 42:42 un mums atkal četru punktu pārsvars summā. Ja pēdējā braucienā mājinieki uzvarētu ar 5:1, tad "Orzel" tiktu Ekstralīgā – summā būtu neizšķirts, abu maču rezultāti būtu identiski un tādā gadījumā priekšroka būtu komandai, kura bija augstāk regulārajā čempionātā. Mājiniekiem nebija nekādu izredžu uz 5:1 uzvaru – tikai 4:2, tikai 46:44 mačā un 91:89 "Loko" labā divu maču summā. Polijas spīdveja vidē bija daudz apsveikumu mūsu komandai un netrūka atkal indīgu dzēlienu gan poļu spīdveja, gan motosporta vadībai. Mēs atkal esam spēcīgākie "Nice" līgā un jācer, ka kādam kaut nedaudz par to bija neērti...

Cik patiesībā liela ir šī uzvara (daudzi domā – tā taču tikai pēc ranga otrā spīdveja līga Polijā...), par to liecina tikai viens svaigs piemērs. Viens no mūsu komandas līderiem zviedrs Fredriks Lindgrens pagājušo sestdien iekļuva "Grand Prix" posma finālā (pirmo reizi šosezon, kaut pusfinālā bija jau ceturto reizi) un ieņēma trešo vietu, taču viņam "Nice" līgā nebūt nav labākā statistika (pirmais pēc regulārā čempionāta ir Andžejs Ļebedevs – uzvarētu braucienu, caurmērā vienā braucienā gūtu punktu un procentuāli kopā gūtu punktu ziņā!), viņš tajā ir tikai piektais un pirms viņa bez Ļebedeva ir arī Maksims Bogdanovs. Tas tikai lieku reizi liecina par "Nice" līgas augsto līmeni, par mūsu komandas un mūsu pašmāju labāko braucēju augsto līmeni. Lai kāds būtu līgas nosaukums un rangs – tā ir augsta starptautiska līmeņa spīdveja līga un mēs tajā otro gadu pēc kārtas esam čempioni. Liekas – kāpēc tādai komandai jābūt lielām finansiālām problēmām (vēlamais sezonas budžets turklāt nav mērāms miljonos eiro!)?

Ne tikai sportā pie mums diemžēl lēmumu pieņemšanu izšķir un attieksmi nosaka nevis veselais saprāts un galarezultāts, bet gan politiskās un visādas citādas aizkulises. Tie nav mūsējie (nav "īstā" partija pie stūres), tātad – nav ko viņus atbalstīt. Sasniegts augsts līmenis. "Loko" pašreiz ir apmeklētākā komanda Latvijā. "Loko" panākumi un mūsu spīdvejistu sekmes pārstāvot Latviju starptautiskajā ārēnā, jo tikai daugavpilieši veido valsts izlasi (pirms trim gadiem Latvijas izlase bija sestā pasaulē!), kamēr Rīgā spīdvejs atdzimst, un ceļ visa Latvijas motosporta prestižu. Mums aug vismaz 7-8 talantīgi jaunie braucēji un aiz viņiem ir vēl vairāki pavisam jauni talantīgi zēni (tik daudz perspektīvu junioru un vēl jaunāku braucēju "Loko" nekad nav bijis). Varētu turpināt, taču tas viss, izrādās, ir mazsvarīgi. Daudz svarīgākas ir politiskās ambīcijas, personiskās simpātijas vai antipātijas u.tt..

Komanda nākamsezon būs, taču tieši no tā, kā, kad un cik lielā mērā izdosies atrisināt finansiālās preblēmas, ir atkarīgs, cik spēcīga "Lokomotīve" būs nākamsezon. Nākamsezon Polijā atkal būs trīs spīdveja līgas (atgriežas četras komandas) – Ekstralīga, "Nice" līga un 2. līga. Jārēķinās, ka uz kādu no Ekstralīgas klubiem varētu aiziet Ļebedevs un neviens viņam neliks šķēršļus – Andžejs godam nobrauca visas sezonas, viņam ir tikai 22 gadi nepieciešams augt un, ja būs labs piedāvājums no Ekstralīgas komandas, tad pateiksim viņam paldies un novēlēsim izdošanos; tas nāks tikai par labu izlasei. Iespējams, ka komandā būs tikai pašmāju braucēji un vismaz četri juniori (braucēji vecumā līdz 21 gadam), plus kāds nedārgs leģionārs drošības stiprināšanai – proti, lai saglabātu vietu "Nice" līgā un lai pēc 2-3 sezonām mums jau atkal būtu stabili un meistarīgi vismaz četri savi pamatsastāva braucēji (Puodžukam ir tikai 30, bet Bogdanovam – 27 gadi). Tas ir viens un lētākais variants. Līdzjutēji sapratīs un atbalstīs. Ja izdosies tikt pie ģenerālsponsora un sasniegt iepriekšējo fiansiālo līmeni, tad varēs domāt par augstākiem mērķiem, taču jebkurā variantā pašmāju jauno braucēju audzināšana būs viena no svarīgākajām kluba darbības sfērām (šosezon "Loko" juniori pirmo reizi startēja Polijas junioru līgā un izaugsme ir acīmredzama, jo tikai ar dažiem braucieniem mačā pieaugošo komandā vien ir par maz).

Skaidrībai jābūt līdz ziemai. "Lokomotīvei" un līdz ar to visam Latvijas spīdvejam ir ļoti augsts prestižs (diezgan liela varbūtība, ka nākamgad Latvijā atkal būs GP posms, jo GP seriāla rīkotāji gatavi tādai pretīnākšanai, par kādu citi var tikai sapņot – vai tā nav arī Latvijas motosporta un visa Latvijas sporta prestiža celšana?) šā sporta veida vidē visos līmeņos un to mēs nedrīkstam zaudēt. Un mēs to nezaudēsim, bet tikai celsim vēl augstāk, ja vien paši pratīsim novērtēt to, kas mums ir.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!