Calko un "ARC Bratislava" startēja LMP2 klasē, un neskatoties uz grūtībām, latvietis un viņa komanda finišu sasniedza. Kopvērtējumā "ARC Bratislava" ierindojās 46. vietā, bet LMP2 klases vērtējumā tika izcīnīta 20. pozīcija.

Visiem svarīgākajiem notikumiem Lemānas trasē līdzi varēja sekot portāla "Delfi" un "f1.lv" piedāvātajā teksta tiešraidē.

Lemānas 24 stundu sacīkste
Galvenie notikumi Lemānā līdz šim:1) "Porsche" #2 piemeklēja problēmas ar hibrīdtehnoloģiju, zaudēja gandrīz 20 apļus, noķer LMP2 līderus un iegūst vadību stundu pirms finiša;2) Ģeneratora defekts liedz Calko ekipāžai cīnīties par augstām vietām, naktī nācās izslīdēt, tomēr brauciens turpinās;3) Neviena no trim ātrajām "Toyota" neiztur nakti tehnisku problēmu dēļ;4) #1 "Porsche" traucās pretim pārliecinošai uzvarai līdz Loterera mašīnu piemeklēja eļļas spiediena defekts 4 stundas līdz finišam;5) LMP2 klasē par uzvaru cīnās "Rebellion" un "Jackie Chan Racing";6) ​GTE klasē aizraujoša cīņa par uzvaru starp "Ford", "Ferrari", "Corvette" un "Aston Martin".
Brīnumainais pirmā latvieša Lemānā stāsts ir noslēdzies. Latvijas autosporta vēsturē atvērta jauna nodaļa. Cerēsim, ka tā būs bieza un panākumiem pilna. Ar to arī tiešraidi no Lemānas trases beidzam un turam īkšķus par Konstantīnu atlikušajā sezonas daļā!
Svinības sākušās arī "Porsche" garāžā.
Pēc pirmajām 5 stundām #2 "Porsche" atradās 55. vietā no 57 ekipāžām. Tobrīd tika optimistiski cerēts tikt desmitniekā... Visss beidzas tikai pie rūtotā finiša karoga!
https://twitter.com/hake21/status/876434295816060931
Par uzvarētājiem nevar teikt, ka mašīna viņus nepievīla, tomēr arī ar defektiem ir iespējams izraut uzvaru.
Konstantīna Calko pārstāvētā "ARC Bratislava" starp 49 finišējušajām ekipāžām ieņēma 46. vietu. Savā klasē 20. vieta no 25 ekipāžām, bet pats galvenais - gūta vērtīga pieredze un sevi Konstantīns parādīja no labākās puses!
Uzvarētāju trofejas pasniedz Marks Vēbers. Kas zin, vai šie puiši šodien kāptu uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena bez Vēbera palīdzības gadu gaitā.
Šī nav pirmā reize, kad uzvaru izcīna divi jaunzēlandieši - skandalozā 1966. gada braucienā pirmā vieta tika piešķirta Denijam Halmam un "McLaren" rūpnīcas radītājam Brūsam Maklārenam.
https://twitter.com/Porsche_Team/status/876431106362544128
Autosportisti stāsta, ka Lemānā tā vienkārši nevar uzvarēt. Trase pati izvēlas uzvarētājus. Šogad tas bija redzams visā krāšņumā!
Uz goda pjedestāla neapmierinātu braucēju nebūs. Katras top 3 ekipāžas sasniegtais sākumā šķita neiespējams.
https://twitter.com/Toyota_Hybrid/status/876426595535396864
https://twitter.com/F1LV/status/876426594696482816
https://twitter.com/F1LV/status/876425849460985858
FINIŠS: "Porsche" izcīna uzvaru kopējā ieskaitē.
Šādi sākās pēdējais aplis GTE Pro klasē.
Līderu maiņa - "Aston Martin" apsteidz "Corvette", kas kļūdas un zaudē uzvaru klasē.
Aizraujoša cīņa par uzvaru GTE Pro klasē starp "Corvette" un "Aston Martin" pēdējās minūtēs. Abas ekipāžas uz mirkli apmainījās pozīcijām, bet "Corvette" ir mata tiesu priekšā. 5 minūtes līdz finišam... 
Septiņas minūtes pirms finiša līderi apdzen otrās vietas "Oreca"par apli.
258 500 - tik skatītāju noskatās sacīkstes klātienē šogad. Eiropā nav tādu autosacīkšu, kas piesaistītu vairāk skatītājus klātienē.
Sacensības klātienē apmeklē arī Billijs Mongers, kura karjeru izbojāja smaga avārija Lielbritānijas F4 čempionātā un Frederiks Sosē, kurš pērn pierādīja, ka starts ir iespējams pat pēc abu roku un kāju amputācijas.
Foto: Nakts šarms Lemānā ir neatkārtojams
Pēdējā boksu apmeklējumā "Toyota". Viņiem tomēr izdosies sasniegt finišu, bet 9. vieta nav tas pēc kā japāņi atbrauca.
23 stundas 25 minūtes aizvadītas, bet GTE Pro klasē līderus šķir sekunde. "Chevrolet Corvette" (Džordans Teilors) cenšas noturēt pozīciju pret "Aston Martin" (Džonatans Ādamss) uzbrukumiem.
https://www.facebook.com/CalkoRacingDriver/posts/1982247668671468#w=500
Marks Vēbers var justies lepns par saviem puišiem. Sakostiem zobiem, tika atgūts zaudētais un uzvara ir rokas stiepiena attālumā.
Mašīna ir bojāta un dodas boksos. Pikē / Beše / Heinemeiers Hansons tiek trijniekā.
Negrao atradās trešajā vietā kopējā ieskaitē, bet avārija pēdējā stundā un iestigšana grantī ir sāpīgs trieciens. Cīņa par 3. vietu ar Pikē "Rebellion" būs cieša.
Timo Bernards Lemānā jau vienu reizi ir uzvarējis - 2010. gadā ar "Audi" kopā ar Dimā un Rokenfelleru. Pēdējos gadus viņš pavadīja vienā ekipāžā ar F1 zvaigzni Marku Vēberu, uzvarot 2015. gada izturības sacīkšu sezonas kopvērtējumā.Ērlam Bamberam šis ir tikai trešais piegājiens - uzvara debijā ar Tandī un Hulkenbergu bija negaidīta, tomēr pērn nācās startēt GTE Pro klasē, kur finišs netika sasniegts.Brendona Hārtlija karjeru jau ilgāku laiku mentorē Marks Vēbers. Jaunzēlandietis ar Vēberu un Bernardu ir vienā ekipāžā jau ceturto gadu, tomēr panākumu Lemānā viņam vēl nav izdevies gūt. 
#24 "Manor", kas vēl tikko ar Žanu Ēriku Verņē bija sestajā vieta, tiek iestumts boksos.
https://twitter.com/F1LV/status/876409195909832704
Neticami! Dodoties naktī bezcerīgi 18 apļus aiz līderiem, #2 "Porsche" nonāk sacīkšu vadībā stundu pirms finiša. Lielisks stāsts par to kā nekad nepadoties! Sacīkstes gan vēl nav galā - stundas laikā jebkas var notikt!
Pēdējā nogrieznī "ARC Bratislava" mašīnā kāpj Miroslavs Konopka. Visiem autosporta faniem no Latvijas jāizsaka milzīga pateicība šim vīram. Bez Miroslava ambīcijām nebūtu iespējama šīs ekipāžas dalība, turklāt tieši viņš izvēlējās kā vienu no braucējiem daugavpilieti Konstantīnu Calko. Pirmā latvieša Lemānā temps pilnīgi noteikti ir pietiekams, lai piesaistītu arī citu komandu uzmanību. Patiess prieks, ka prestižākajās izturības sacīkstēs redzam Latvijas karogu! Paldies, Miroslav!
Cīņa par uzvaras kausu šoreiz ir īpaši prestiža - pirms 50 gadiem Lemānā dzima tradīcija uzvarētājiem laistīties ar šampanieti:Lemānas fakti – pirmsākums, šampanietis, traģēdija
"Oreca" #38 līderu pārsvars sarucis līdz pusotrai minūtei. "Porsche" dodas pretim uzvarai.
Brazīliets gan tikko apdzina Negrao un pakāpās uz 3. vietu. Tagad jāiegūst handikaps, lai sods neliktu zaudēt pozīciju.
Nelsons Pikē saņem 10 sekunžu sodu par avārijas izraisīšanu ar Calko.
Lieliskas cīņas GTE Pro klasē - Top 5 no piecām dažādām rūpnīcām - "Chevrolet Corvette", "Aston Martin", "Porsche", "Ford" un "Ferrari" šķir pusotrs aplis.
Sadursme pārāk daudz nav ietekmējusi Calko tempu. Līdz priekšā esošajai ekipāžai 6 apļi, tādēļ izskatās, ka finišs tiks sasniegts priekšā tikai divām ekipāžām. Tomēr fakts, ka četras LMP2 mašīnas ir izstājušās, tā ir 20. vieta savā klasē.
Divas stundas pirms finiša "Porsche" atpaliek 3 minūtes no līderiem. Tādā tempā turpinot, pēc aptuveni 15 apļiem varētu būt līderu maiņa.
Bens Barkers burtiski izloka kājas pirms kāpšanas mašīnā.
https://twitter.com/F1LV/status/876392173314482178
Pikē šobrīd atrodas 4. vietā kopējā ieskaitē un centās noķert "Signatech Alpine" ekipāžu. Konstantīns palika savā trajektorijā - sacīkšu incidents. Bojājumi mašīnai nav tik lieli, lai vajadzētu doties boksos.
Sadursme - Nelsons Pikē Jr. ietriecas Konstantīna Calko mašīnā. Abi turpina braucienu.
No savas "Dallara" tikko izkāpa 45 gadus vecais debitants Rubenss Barikello. Nekad nav par vēlu sākt ko jaunu, pat ja esi bijis ilggadējs "Ferrari" F1 braucējs. Pienākumus pārņem 1988. gada Lemānas uzvarētājs Jans Lammers, kurš ir lieliskā formā pat 61 gada vecumā.
Konstantīns Calko savu pēdējo apli nobrauca gandrīz tādā pašā tempā, kā sacīkstes līderi #38 ORECA, kas šobrīd cenšas nepieļaut strauju LMP1 Porsche tuvošanos: 3:36,8s pret 3:35,9s.
Finišēt Lemānā nav viegli. Vācietim Hansam Heijeram tas neizdevās ne reizi, neraugoties uz 14 startiem:Lemānas fakti – bez finiša, motocikli, ’56. garāža’
Pāris problēmas boksos un "Rebellion Racing" trešo vietu atdevuši #35 "Signatech Alpine" Pankiatiči / Ražē / Negrao.
"Porsche" #1 bija veicis visgarāko distanci pat stundu pēc nobraukšanas malā. Tas gan negarantētu uzvaru pat, ja problēmas sāktos 10 minūtes pirms finiša, jo, lai tiktu klasificēts, braucējam jāšķērso finiša līnija neatkarīgi no veiktās distances.
Konstantīns Calko atgriezies trasē uzreiz atkal pēc jaunā holandieša, lai gan teorētiski kārta braukt bija pienākusi Miro Konopkam. Pēc neoficiālas informācijas komandas bosam sāp plecs.
https://twitter.com/24hoursoflemans/status/876381735210143745
Visu laiku titulētākais braucējs Lemānā Toms Kristensens uzsver, ka, ja "Jackie Chan Racing" spēs uzturēt labu tempu, cīņa par uzvaru var izvērsties pēdējās minūtēs un "Porsche" var arī nepagūt.
Konstantīna Calko pārstāvētā "ARC Bratislava" Brekersa rokās tikai dažas sekundes aplī lēnāki par līderiem. No 50 ekipāžām, kas vēl brauc, kopējā ieskaitē šobrīd 48. pozīcija.
Līderu maiņa GTE Pro: "Aston Martin" #97 Daniels Serra apdzen #63 "Corvette" Janu Magnusenu. Serram tēvs brauca F1, kamēr Magnusens šo čemponātu izbaudījis gan pats, gan tagad pieskata dēla Kevina karjeru.
LMP2 ekipāžā, kas nu ir līderi, startē arī Nīderlandē dzimis ķīnietis Ho Pin Tungs. 2008. gadā GP2 Āzijas čempionātā viņš startēja "Trident" komandā kopā ar latvieti Haraldu Šlēgelmilhu. Sezonas kopvērtējumā labāks izrādījās Haralds.
Lai gan tehniski līderi joprojām ir "Porsche", tomēr pirmajā vietā brauc 19 gadus vecais Tomass Lorēns, kurš kopā ar Oliveru Džarvisu un Ho Pin Tungu parstāv Džekija Čana sacīkšu komandu.
Trešajā stundā #2 "Porsche" piemeklēja problēmas. Mehāniķi pie mašīnas strādāja vairāk kā pusstundu! Dažiem varētu šķist - kāda no tā jēga vairs? Šorīt mēs redzam atbildi - kamēr vien ir cerība, padošanās nav opcija, neatkarīgi no pozīcijas.
https://twitter.com/F1LV/status/876370787497889792
Loterers ir ārā no mašīnas. Ļoti liela iespēja, ka #1 "Porsche" darba diena ir galā.
Eļļas spiediens pievīla Lotereru. LMP2 mašīna var nonākt sacīkšu vadībā!
Viņu pārsvars ir 13 apļi pār otro vietu. Ja ~45 min laikā problēmas tiks atrisinātas, uzvara vēl nav zaudēta.
Dzinēja problēmas līderiem "Porsche", kas lēni ripo pa trasi. 
LĪDERI PORSCHE PALIEK LĒNI!
Pēdējā palikusī "Toyota" ir pakāpusies uz 12. vietu. Nakadžima, Buemi un Deividsons uzvarēja 6 stundu sacīkstes Silverstounā un Spa, līdz ar to jācīnās par katru punktu sezonas kopvērtējumā.
Pilotu maiņa ARC Bratislava komandā - Konstantīnu Calko nomaina Riks Breukers un uzreiz atgūst uz mirkli zaudēto 50.pozīciju.
Braucēju maiņa vadošajā "Porsche" - pie stūres sēžas Andrē Loterers. Tikmēr #2 ielauzies pieciniekā. Tādā tempā turpinot, LMP2 līderi tiks noķerti pirms finiša.
Visu šī gada dalībnieku kopējā veiktā distance sasniegusi 200000 kilometrus.
Pērn tika sasniegts jauns sacensību rekords - 44 finišējušie. Šogad 4 stundas 20 minūtes pirms finiša ir cerības labot rekordu, jo no 60 startējušajām ekipāžām izstājušās ir tikai deviņas. Pēdējās stundas gan vienmēr ir smagākās.
LMP2 klases vadībā #38 ekipāža. Pie stūres Džarviss, bet iepriekšējo nogriezni veica 19 gadus vecais Tomass Lorēns. Par jaunāko braucēju uz pjedestāla viņš nekļūs, bet teorētiski par jaunāko uzvarētāju vēl ir iespējams kļūt. Protams, līderi dara visu, lai sasniegtu finišu. Piemēram, 1933. gadā uzvaru izglāba košļājamā gumija:Lemānas fakti – košļājamā gumija, rekordisti, upuri
#27 Sirotkinam problēmas, #31 Prosts pārnesumkārbas dēļ atpakaļ boksos, kamēr ņiprais "ARC Bratislava" turpina ceļu pretim finišam.
https://twitter.com/F1LV/status/876353269861408768
https://twitter.com/24hoursoflemans/status/876350874645344256
Par līderiem:Andrē Loterers Lemānā startē kopš 2009. gada un visu šo laiku pārstāvēja "Audi". Kad vācu rūpnīca nolēma pamest čempionātu, Loterers pievienojās "Porsche". Viņš ir vienīgais aktīvais braucējs ar trim uzvarām (2011, 2012, 2014) un ir ceļā pretim ceturtajam panākumam.Niks Tandī ar "Porsche" saistīts visu karjeru, tomēr pārsvarā startējis ar GT mašīnām. Vienīgā reize, kad viņam uzticēja trešo LMP1 klases "Porsche", tika sasniegta pārsteidzoša uzvara kopā ar Erlu Bamberu un Niko Hulkenbergu.Nīls Janī 2007.-2008. gadā kļuva par A1 Grand Prix čempionu, bet Lemānā vairākus gadus pavadīja ar "Rebellion". 2014. gadā sekoja pāreja uz "Porsche" rūpnīcas komandu, kur kopā ar Lību un Dimā pēc 2 neveiksmīgiem gadiem pērn izdevās izcīnīt uzvaru.
#31 ar Prostu pie stūres atgriežas trasē. Tiesa gan, ārpus top 10 savā klasē.
Andrē Lotereram iespēja izcīnīt ceturto uzvaru Lemānā savā karjerā. Līdzšinējie rekordisti ir Kristensens (9) un Ikss (6). Abiem ir gājis jautri:Lemānas fakti – Mr. Lemāna, Iksa starts, Holivuda
'Pitstops' nepieciešams arī mehāniķiem. 
"No psiholoģiskā stāvokļa braukt ar vienu mērķi - sasniegt finišu - ir ļoti sarežģīti. Kad necenties no mašīnas izspiest maksimumu, prātā sāk šaudīties dažādas domas un ir daudz vieglāk kļūdīties," norāda potenciālais uzvarētājs Nīls Janī.
Ekipāža ar leģendārākajiem uzvārdiem - Prosts / Senna / Kanāls ir boksos. Viņu sapnis par uzvaru ir galā. 
Pirmo un otro vietu šobrīd šķir 13 apļi. Pēdējoreiz tik pārliecinoša uzvara tika fiksēta tieši pirms 30 gadiem. Arī toreiz uzvara tika "Porsche" - Hanss-Joakims Štuks, Dereks Bells un Als Holberts tuvākos konkurentus apsteidza par 20 apļiem!
Pie katras no abām "Porsche" LMP1 klases mašīnām strādā 45 cilvēki. Diennakts maiņa ir nogurdinoša visiem. Šis vīrs ir #1 ekipāžas fizioterapeits Aleksandrs Prinzs. Viņš stāsta, ka ķermenim tāda veida sacīkstes ir ļoti nepierastas. Ķermeņa temperatūra sasniedz 40 grādu temperatūru un dehidratācija traucē uzmanībai. Darbs ar visiem 3 pilotiem diennakts garumā.
Konstantīns šobrīd brauc vienā tempā ar vadošās "Ligier" braucēju Filipi Albukerki, kas kopējā ieskaitē ir sestajā pozīcijā. Lielisks apliecinājums, ka Calko ne tikai ir pelnījis piedalīties šajās sacīkstēs, bet ir viens no labākajiem LMP2 klasē, neraugoties uz pieredzes trūkumu.
https://www.facebook.com/CalkoRacingDriver/posts/1982109868685248#w=500
GTE klases līderis Stenavejs ieskrēja barjerās. Viņam gan izdevās nepalikt grantī, tomēr mašīna ir garāžā. Uzvara izlaista no rokām.
#2 Porsche turpina pakaļdzīšanos. Timo Bernards: "Atrados mašīnā gandrīz 3 stundas. Drošības mašīna un dzeltenie karogi nepalīdz mums, tomēr nepadosimies līdz pat finišam!"
https://twitter.com/F1LV/status/876323038165438464
Toms Kristensens Lemānā uzvarējis 9 reizes, tomēr arī viņam gadījies izstāties, neraugoties uz vairāku apļu pārsvaru, tomēr "Porsche" #1 ir 11 apļu pārsvars. Viņš stāsta, ka tādu vēl neviens nav zaudējis un, lai arī cik stipri līderi izskatītos, notikt var jebkas. Cīņa turpinās!
Runājot par dāmām, te startējušas arī leģendas Džekija Iksa meita Vanīna, kā arī izcilā rallija braucēja Mišela Mutona.Lemānas fakti - tukšie gadi, inovācijas, dāmas
Šogad sacensībās starp 179 vīriem piedalās arī viena dāma - Kristina Nīlsena. Dāniete te startēja arī pērn. Viņas pārstāvētais "Ferrari" 11. vietā no 16 GTE Am ekipāžām.
Kādēļ finišēt, ja vairs nav iespēja pacīnīties par augstām vietām? Tādēļ, ka finišam ir nozīme! Lemānas 24 stundu sacīkstes ir daļa no pasaules čempionāta izturības sacīkstēs, kur Top 10 punktus piešķir tāpat kā F1, bet papildus puspunkts pienākas visiem pārējiem, kas sasniedz finišu. Lemānā punkti skaitās dubultā - tas 1 punkts beigās var izrādīties izšķirošs. 
LMP1 klasē Buemi ir atgriezies trasē, tikmēr "Porsche" #2, kas ļoti ātri saskārās ar hibrīdtehnoloģijas problēmām, ir tikai 5 apļus aiz LMP2 līderiem. Otrā vieta neizskatās cerīga, bet nav neiespējama.
Džekija Čana komanda un "Rebellion Racing" varētu savā starpā sadalīt LMP2 klases goda pjedestālu. No 25 ekipāžām 3 ir izstājušās, bet "ARC Bratislava" ņiprais "Ligier" turpina ceļu pretim finišam. Ģeneratora problēma gan liek atrasties pēdējā vietā 12 apļus aiz tuvākajiem konkurentiem. Kopējā ieskaitē pagaidām 51. vieta no 60 ekipāžām.
GTE Pro ieskaitē mūs vēl gaida aizraujošas cīņas - 9 mašīnas 2 apļu ietvaros. Līderos Rikijs Stenavejs ar dāņu kolēģiem Sorensenu un Tīmu.
Nedaudz vairāk kā 16 stundas veiktas. GTE Am klasē sevi lieliski apliecina "Ferrari". Līderos ekipāža, kur brauc arī bijušais F1 braucējs Vils Stīvenss.
Ja vien #1 "Porsche" nepiemeklēs problēmas, viņus nevienam nevajadzētu apturēt. "Toyota" lāsts turpina savu darbu.Lemānas fakti - ciešais finišs, solis pirms F1, ‘Toyota’ nedienas
ARC Bratislava nomainījuši pilotu - pie saules gaismas atkal mašīnā komandas boss Miro Konopka. Tagad atpūsties varēs Riks Breukers, bet Konstantīnam jāceļas, jādzer kafija un jāsilda muskuļi - drīz viņa kārta. Vēl 8h līdz nospraustajam mērķim - finišam 24h sacīkstē!
Rīts tiešām ir bīstams laiks pagurušiem pilotiem. Jau divas mašīnas īsā laikā izlidoja no trases Indianapolis līkumā.
Trasē atkal drošības mašīnas. Tās 'sastumj' mašīnas vairākās atsevišķās grupās trasē un kontrolē to ātrumu līdz avarējusī mašīna no bīstamās vietas tiek aizvākta.
Kļūst gaišāks - aust saule un tas vienmēr ir ļoti bīstams mirklis pilotiem, piezogas nogurums kā arī redzamība atkal mainās.
'Pazudis' arī Konstantīns Calko, kurš, izmantojot mirkli, kad trasē ir kolēģis, bija devies nosnausties.
Šobrīd sākusies cīņa par pjedestālu starp ātrākajām LMP2 komandām. 2.vietā tagad ir #38 "Jackie Chan DC Racing by Jota" komanda ar Oliveru Džarvisu pie stūres, bet trešajā un 4.vietā seko #13 un #31 "Valliante Rebellion" komandas ekipāžas ar attiecīgi Nelsonu Pikē junioru un Žulienu Kanalu trasē.
Savukārt sacīkšu vadībā joprojām ir Porsche ar numuru 1. Šobrīd trasē Andrē Loterers.
Riks Breukers ir pārņemis stafeti ARC Bratislava komandā un pagaidām bez lielas drāma turpina sacīkstes 53.vietā.
Neskatoties uz nupat piedzīvotu izlidošanu no trases, Konstantīns Calko pirmo pilnvērtīgo apli pēc boksu apmeklējuma veicis ļoti ātri: 3:38s, kas ir tikai par 1-3s lēnāk nekā pašas ātrākās LMP2 ekipāžas, kuras šobrīd cīnās par goda pjedestāla pozīcijām kopējā ieskaitē.
https://twitter.com/F1LV/status/876242070813495301
Calko ir ticis līdz boksies - tā jau ir laba ziņa. Drīz zināsim, kas bija par problēmu un kādi ir bojājumi.
Toyota komandai atkal ļoti sāpīgs fiasko. Vienība ļoti ilgi nespēja atgūties no pērnā gada trieciena un tagad atkal katastrofa.
https://twitter.com/F1LV/status/876236617488400388
https://twitter.com/F1LV/status/876233370522591232
https://twitter.com/F1LV/status/876230486150066177
Kamēr trasē norisinājās Toyota drāma, arī konstantīns Calko iekūlās nelielās nepatikšanās - trasē uzbrauca atlūzām (iespējams no Toyota LMP1 mašīnas) un sabojāja mašīnas purngalu, kas operatīvi tika nomainīts boksos. Calko ir atpakaļ trasē un šobrīd atrodas 54.vietā.
https://www.facebook.com/CalkoRacingDriver/posts/1981994165363485#w=500
https://twitter.com/F1LV/status/876223476209725441
Tostarp otrai Toyota mašīnai Nr.9 pārdurta riepa. Tas nozīmē, ka īsā laikā Toyota ekipāžas ir piemeklējušais vairākas problēmas un šobrīd Porsche pārsvars jau 3 apļi. Savukārt Nikolā Prosts ar savu LMP2 ORECA šasiju jau ir goda pjedestāla pozīcijā.
Trasē jau otro reizi pēdējās divās stundās dodas drošības mašīna. Līderpozīcijā Porsche Nr.1 ar Niku Tandiju pie stūres. Arī ARC Bratislava joprojām apņēmīgi turpina startēt - otrais nogrieznis Konstantīnam Calko.
Toyota #7 problēmas ar sajūgu un Kamui Kobajaši pēc ilgas cīņas un mēģinājumiem tikt līdz boksiem, izstājas.
Tehniskas problēmas piedzīvo līderos esošā #7 "Toyota" ekipāža, kā rezultātā nākas izstāties. Nedaudz vēlāk arī pēdējā atlikusī #9 "Toyota" izstājas pēc cauras riepas. #1 "Porsche" vadībā.
https://twitter.com/F1LV/status/876185461152198657
Garš pitstops #9 "Toyota", kam problēmas ar displeja indikatoru. Lapjēre ir atpakaļ trasē, bet neesam tālu no varbūtības, ka LMP2 klases ekipāža var tikt uz goda pjedestāla.
Calko pārstāvētā #49 "ARC Bratislava" boksos ilgāku laiku risina kārtējās tehniskās problēmas. 
Naktij sākoties, "Toyota" problēmas turpinās - līderiem #7, iespējams, būs jāizbrauc caur boksiem par apdzīšanu pie dzelteniem karogiem; #8 vēl arvien boksos. Vai šis būs "Porsche" gads?
https://twitter.com/F1LV/status/876185461152198657
Buemi "Toyota" joprojām boksos. Cīņa par uzvaru ir galā. Tajā palikušas 3 LMP1 mašīnas - divas "Toyota" un viens "Porsche". Nakts var izspēlēt dažādus trikus.
Foto: Aplūko jaunāko galeriju no Lemānas trases!
Dzeltenā "Corvette" ar Tomiju Milneru iestrēgusi grantī tieši pirms došanās boksos.
Līdz ar to "Porsche" ar Janī pie stūres pakāpušies uz otro vietu. Konveja "Toyota" 35 sekunžu pārsvars.
Šādi izskatās pārkaršana. Vai #8 "Toyota" ir izkritusi no cīņas par uzvaru? Ik sekundei ir nozīme!
Ļoti aizraujošas sacensības risinājās 1950-to gadu sākumā, kad reiz uzvaru izcīnīja braucējs, kurš iepriekšējā vakarā bija tā sadzēries, ka lietoja brendiju pitstopos, lai 'salāpītos'.Lemānas fakti: vientuļnieki, dzērājs Hamiltons, Triple Crown
https://twitter.com/F1LV/status/876177571683151872
Senna apdzinis konkurentu dzelteno karogu zonā. Saņem 'drive-through' sodu, kas liek zaudēt LMP2 līderu godu. Tas gan nonāk viņu komandas biedru rokās.
#8 Toyota eļļas sūce. Redzēsim, cik nopietna ir problēma.Var gadīties, ka nemaz nebūs jādodas boksos, tomēr risks saķert problēmas palielinās. 
GTE Am klases līderim Pedro Lamī ar "Aston Martin" nav izdevies noturēt mašīnu nesavainotu.
https://www.facebook.com/CalkoRacingDriver/posts/1981906415372260#w=500
Šobrīd trasē arī Fabians Bartezs. Francūzis pirms pievēršanās autosportam bija profesionāls futbolists - vārtu vīrs Francijas izlasei, kas 1998. gadā triumfēja pasaules kausā. Viņš izveidojis savu sacīkšu komandu kopā ar Olivjē Panī - 1996. gada Monako Grand Prix ieguvēju.
Stefans Sarazins nav tik ātrs kā Nakadžima, kurš apsteidzis Lotereru, dodas pretim līderim. Ar vienādām mašīnām cīņa būs sīva. It īpaši tagad, gaismai izdziestot.
Nakts sākusies ar straujiem pavērsieniem - problēmas piemeklē vienu Toyota ekipažu pēc otras. Porsche jau vadībā.
Ja runā par estētisko pusi, fanu favorīti ir "Corvette". Ar konkurentiem nesajauksi...
Pozitīvas ziņas: #49 ir atpakaļ trasē. Konopkas, Brekera un Calko sapnis turpinās!
Malā arī Bens Kītings - vienīgās "Riley" šasijas izmantotāji LMP2 klasē.
Konstantīna Calko ekipāža ar Miroslavu Konopku ir malā. Mašīna izslīdējusi. Cerēsim, ka drīz varēs atgriezties trasē.
https://twitter.com/F1LV/status/876163762755166209
"Ferrari" grantī - "Clearwater Racing" braucējs no Singapūras Vī nav spējis noturēties trasē. Viņa karjera līdz šim, galvenokārt, saistīta ar Āzijas Lemānas sēriju, kur latvietis Calko startēja pērn.
Ja LMP prototipus var uzskatīt par tehnoloģiskajām izvirtībām, tad GTE klases mašīnas tomēr ir konceptauto un gan Pro, gan Am klasē vadībā "Aston Martin". Grūti iedomāties labāku reklāmu.
https://twitter.com/F1LV/status/876161284923850754
Pēc ilgas un mokošas cīņas Nakadžima (Toyota) apsteidz Lotereru (Porsche). Japāņiem nu divas vadošās pozīcijas.
#8 "Toyota" noķērusi otrajā vietā esošo "Porsche" un mūs gaida lieliska cīņa. Noķertas arī mušas un citi kukaiņi, kas iemaldās trases teritorijā.
https://twitter.com/F1LV/status/876154717084286976
#28 "TDS Racing" saņem 7 minūšu sodu (vērts aptuveni 2 apļus) par sadursmi, kas lika izstāties #82 "Ferrari" ar Kafēru pie stūres. Grēkāzis jaunā zvaigzne Vaksivjērs.
https://twitter.com/F1LV/status/876154172235595776
Izslīdējusi Deivida Čenga mašīna. Viņš cīnījās par uzvaru LMP2 klasē populārā aktiera Džekija Čana pārraudzītajā komandā. Lemāna piesaista dažādu sfēru zvaigznes.
Kad brauc caur dzelteno karogu zonu, dānim Tīmam ir laiks pamāt arī skatītājiem.
LMP2 klasē jūtama nostaļģijas sajūta - Pikē līderis, Senna seko. "Rebellion Racing" pāreja no LMP1 klases pagaidām izvērtusies sekmīgi. Pirms kāpšanas mašīnā Pikē Jr. aprunājās ar FIA prezidentu Žanu Todu.
Konstantīns ir ne tikai pirmais latvietis Lemānā, bet arī pirmais no Baltijas, kas devies ātrajā Lemānas trasē. Esam priekšā igauņiem un lietuviešiem:Lemānas fakti: Trase, nāciju un ražotāju cīņas, pirmais latvietis
https://www.facebook.com/CalkoRacingDriver/posts/1981842812045287#w=500
Pēc 5.stundas Toyota un Porsche joprojām pietiekami cieši kopā. Vienīgi Toyota ir skaitliskais pārsvars - pirmajā četriniekā trīs mašīnas pret vienu Porsche.
https://twitter.com/F1LV/status/876135310614290432
Vadošā LMP2 klases mašīna šobrīd ir 5.vietā kopējā ieskaitē, tas nozīmē, ka ļoti lielas cerības LMP2 šogad redzēt uz pjedestāla pēc 19 stundām! Nav jau izslēgta arī uzvara, taču tad Toyota un Porsche jāpiemeklē smagas problēmas un neveiksmes.
https://twitter.com/F1LV/status/876128265450254336
Toyota komandai, kas šogad pirmo reizi startē ar trim mašīnām, budžets nav kļuvis lielāks (ap 50 miljoniem Eiro), taču japāņi atraduši veidu, kā par to pašu naudu uzbūvēt 3 ātras mašīnas. Tas bija vajadzīgs, jo 2 reizes pēdējos 4 gados abas mašīnas līdz finišam netika.
https://twitter.com/F1LV/status/876126055559553026
Lemānas 24 stundu laikā veiktās distances ir dažādas - rekords tika uzstādīts 2010.gadā un to izdarīja Audi, kopā nobraucot 397 apļus jeb 5410,7 km.
LMP2 klases līderiem #13 Rebellion bīstams moments trases pirmajā līkumā.
Timo Bernhards intervijā Eurosport kanālā pastāsta, ka #2 Porsche esot palikuši bez priekšējās piedziņas mašīnai.
Acīmredzot ar kādām problēmām saskārusies #2 Porsche ekipāža. Tā tiek iestumta Porsche komandas boksos.
#95 Aston Martin caurā riepa tuvplānā. Komandai ļoti nepaveicās, incidents notika 13km garās trases pirmajā sektorā. Garš ceļš līdz boksiem, kā rezultātā gandrīz pēdējā vieta klasē.
GTE pro klases līderiem #95 Aston Martin caura riepa.
https://twitter.com/F1LV/status/876111055805722624
Bena Kītinga pilotētā #43 Riley LMP2 mašīna saduras ar GTE klases Porsche un ietriecas sienā.
GTE Pro klasē vadībā #95 Aston Martin ar dāni Marko Sorensenu pie stūres. Arī otrajā vietā Aston Martin, bet tālāk seko #71 Ferrari.
Kamui Kobajaši ar #7 Toyota ir pārliecinošā vadībā, savu komandas biedru Entoniju Deividsonu (#8 Toyota) apsteidzot par 25 sekundēm. Trešajā vietā, no Deividsona atpaliekot par 7 sekundēm, seko #1 Porsche ar Niku Tendiju pie stūres. Varētu izvērsties cīņa par otro pozīciju.
Rezultāti trešās sacīkšu stundas sākumā.https://twitter.com/24heuresdumans/status/876097345158598656
Arī LMP1 klases līderi sākt veikt boksu apmeklējumus un pirmās braucēju maiņas.
https://twitter.com/F1LV/status/876095565016293378
Pēdējā pitstopā pie #29 RTN Dallara LMP2 klases mašīnas stūres sēdās Rubenss Barikello. Šīs brazīlietim ir pirmās Lemānas 24 stundu sacīkstes. Viņš arī ir četrdesmitais braucējs, kurš startējis visās 'Triple Crown' sacīkstēs - Monako Grand Prix, Indy500 un Lemānas 24h sacīkstes.
https://twitter.com/F1LV/status/876091871008878592
Sacīkstē veiktas gandrīz divas stundas. Vadībā abas Toyota ekipāžas.
https://twitter.com/F1LV/status/876090034780352513
LMP2 klases līderi #31 Rebellion dodas boksos, un Sennu pie stūres nomaina Alēna Prosta dēls Nikolā Prosts.
https://twitter.com/F1LV/status/876088674345246720
Visi LMP1 klases braucēji veikuši arī otro boksu apmeklējumu kārtu. Pirmais trijnieks nemainīgs - #7 Toyota, #8 Toyota, #1 Porsche.
Sadursmi par apli apdzenot lēnākās GTE Am klases braucēju piedzīvo LMP2 klases #26 G-Drive ekipāžas braucējs Romāns Rusinovs. Trasē dzeltenie karogi un 'lēnā zona'.
Konvejs ar #7 Toyota atguvis vadību no komandas biedra Buemī ar #8 Toyota mašīnu.
Tikmēr Calko pārstāvētā ARC Bratislava vienība šobrīd atrodas priekšpēdējā, 24. vietā klasē un 46. vietā kopējā ieskaitē.
Top10 rezultāti pēc pirmās stundas.
https://twitter.com/F1LV/status/876077124863578114
https://twitter.com/F1LV/status/876076240255496192
LMP2 klases vadībā pagaidām Vailante Rebellion komanda ar leģendārā Airtona Sennas māsasdēlu Bruno Sennu pie stūres. GTE Pro klasē lielisku sniegumu turpina demonstrēt Aston Martin braucēji.
Buemī ar #8 Toyota pārņem sacīkstes vadību.
Pēc pirmajiem pitstopiem, #7 un #8 Toyota ekipāžas trasē ir ļoti tuvu viena otrai un cīnās par līderpozīciju, kamēr #1 Porsche atkrīt uz trešo vietu.
Cīņas GTE Pro un Am klasēs turpinās.
Liela daļa LMP2 mašīnu veic savus pirmos boksu apmeklējumus. Tikmēr nopietnākas problēmas piemeklē vienīgo LMP1 klases privāto komandu Bykolles. Mašīna tiek iestumta boksos un Olivers Vebs izkāpj ārā.
LMP1 klases līderi jau noķēruši GTE klašu mašīnas. Tikmēr GTE braucējiem sīva cīņa savā starpā.
Rezultāti gan pašlaik ARC Bratislava vienībai nav iepriecinoši. Pēdējā vieta klasē, un arī kopējā ieskaitē aiz visām GTE klašu mašīnām. No līderiem atpaliek par apli.
https://twitter.com/F1LV/status/876065511066537984
https://twitter.com/F1LV/status/876063091372544000
#7 Toyota ar Maiku Konveju pie stūres jau atrāvusies no pārējiem. Otrajā vietā izvirzījusies #1 Porsche, kam seko #8 Toyota.
Un tiek dots starts vēsturiskai Lemānas 24 stundu sacīkstei ar Latvijas sportista Kosntantīna Calko dalību!
​Iesildīšanās aplis ir sācies!
Startu šī gada Lemānas sacīkstei dos pirmās formulas jaunais boss Čeiss Kerijs.https://twitter.com/FIAWEC/status/876058517182062592
Lemānas 24 stundu sacīksti vērot ieradusies arī tenisiste Marija Šarapova. 
Pirmās starta vietas īpašniekiem, #7 Toyota, pirmo posmu veiks Maiks Konvejs. Tikmēr Calko pārstāvētajā LMP2 klases komandā ARC Bratislava pirmais pie stūres sēdīsies komandas boss Miroslavs Konopka.
Mašīnas stāvot starta/finiša taisnē apklātas ar īpašu pārklāju, lai maksimāli saglabātu vēsumu kokpitā pirms starta.
Uz Lemānas sacīksti ieradies arī 18 gadus vecais Billijs Mongers, kurš Britu F4 sacīkstē pirms diviem mēnešiem piedzīvoja avāriju, zaudējot abas kājas.
https://twitter.com/F1LV/status/876042146268184577
Tikmēr mašīnas jau sāk ierasties un ieņemt vietas uz starta/finiša taisnes.
https://twitter.com/F1LV/status/876037426808061953
https://twitter.com/F1LV/status/876036548940247040
Tiek ziņots, ka Toyota vienībai var nākties pielāgot savu braucēju maiņas stratēģiju, jo šogad Lemānā ir ticis pieņemts noteikums, ka braucēji mašīnā bez gaisa kondicionēšanas sistēmas vienā piegājienā drīkst braukt ne ilgāk par 80 minūtēm, un Toyota TS050 HYBRID prototips ir viena no divām mašīnām bez kondicioniera.
Lemānas trasē aizvadītas atbalsta sēriju "Porsche Carrera Cup" un "Le Mans Cup" sacīkstes. Nu visi sāk gatavoties galvenajam notikumam - Lemānas 24 stundu sacīkstei jau pēc divām stundām.
https://twitter.com/F1LV/status/876016562242809856
"Toyota" braucējs Entonijs Deividsons stāsta, ka pērn jaudas agregāts vēl bija attīstības stadijā, tādēļ neizdevās finišēt. Šogad jūtams, ka tas tiek lietots otro gadu, tādēļ ir lielāka pārliecība par mašīnas spējām.
https://twitter.com/F1LV/status/876003339175161857
Ar LMP prototipiem šogad startē braucēji no 22 valstīm. Somu nav, spāņu nav, beļģu nav, toties ir viens laimīgs Latvijas pārstāvis.
Sacīkšu leģenda Mario Andreti nekad Lemānā nav uzvarējis, tomēr savs sakāmais viņam ir: "Visam ir jāsakrīt pa savām vietām. Jāminimizē iespēja kļūdīties un jācer, ka mašīna izturēs. Tik daudz kas var noiet greizi - ir jāspēj izplānot katra darbība un spēt rīkoties operatīvi, kad kaut kas neiet pēc plāna. Tomēr nav tā, ka šeit kaut kas tiktu darīts diži atšķirīgi kā citās izturības sacīkstēs. Ja tava NFL komanda tiek uz Super Bowl finālu, tu taču neminīsi sastāvu tikai tādēļ, ka esi finālā!"
https://twitter.com/F1LV/status/875991344476549121
Lai gan "Porsche" atradās priekšā visu sesiju, ātrāko laiku beigās sasniedza "Toyota" pārstāvji.
Calko ekipāža iesildīšanās braucienos palika bez rezultāta. Veikti 3 instalācijas apļi - galvenais, pārbaudīt, lai viss strādātu.
Notikumiem trasē cītīgi seko "Toyota" puiši. Kamui Kobajaši ar savu lielisko apli bija kvalifikācijas galvenā zvaigzne.
https://twitter.com/F1LV/status/875979732671705092
Atbalstīt savus kolēģus ieradies arī Marks Vēbers. Viens no spožākajiem šī gadsimta F1 braucējiem karjeru noslēdza ar 3 gadiem "Porsche" pasaules izturības sacīkstēs. Lai gan viņš kļuva par kopvērtējuma uzvarētāju, Lemāna palika neiekarota.
Saukts par izturības braucienu, Lemāna patiesībā ir 24 stundu sprints. Pēdējos gadus vadošie braucēji diennakts laikā veic vairāk kā 5000 kilometru (ekvivalents distancei no Latvijas līdz Indijai). Aizkavēšanās kaut uz pusminūti var šķirt triumfu no rūgta zaudējuma.
Pērn amerikāņu braucējs Gustavo Menezess izcīnīja uzvaru LMP2 klasē savā pirmajā piegājienā. Šogad sagatavojis ļoti spilgtu ķiveres dizainu, kas naktī izskatās fantaastiski.
Trasē izbrauca arī "ARC Bratislava" komanda, šobrīd pie stūres Miro Konopka.
Tikko izslīdēja Pauls Lafargs, apskādējot savu spēkratu. Viņa #17 "Ligier" kvalificējās uzreiz aiz Calko.
Šai nedēļas nogalē ar "Ligier" šasiju bez Calko pārstāvētās "ARC Bratislava" komandas startē vēl sešas ekipāžas. Tikko vienu no tām "Graff" komandas #39 ar Enzo Žibēru pie stūres piemeklēja problēmas un viņi lēni cenšas aizripot atpakaļ boksos.
https://twitter.com/F1LV/status/875970695087501312
Jau pēc 10 minūtēm iesildīšanās braucieni.
Labs rīts no Lemānas! Fanu telšu un kemperu pilsētiņa tikai mostas pēc vakardienas ballītēm pilsētas centrā.