Dario Frankiti teica: “šīs bija tieši kā NASCAR sacīkstes”. Runā, ka NASCAR bieži uzvaras “izcīna” braucēji, kuru sponsori ir arī visu sacīkšu sponsori, kuru komandu vadītājiem ar sacīkstēm sakrīt kāds nozīmīgs notikums.
Atceramies, Kurts Bušs, kura sponsors ir kancelejas preču ražotājs Sharpie, ļoti bieži ir redzams Sharpie 500 uzvarētāju celiņā. Kad aviokatastrofā gāja bojā 10 Hendrick Motorsports komandas locekļi, komanda uzvarēja nākamās sacīkstes, un veltīja uzvaru viņiem.

Par pirmo IRL ielu sacīkšu notikšanu lielā mērā ir “atbildīga” Maikla Andreti un Kima Grīna komanda Andretti Green Racing. Kims Grīns svētdien svinēja dzimšanas dienu. Sestdien autokatastrofā Austrālijā gāja bojā Andreti ģimenes draugs astoņpadsmitgadīgais Viljams Rīls. Un gluži kā leģendā par NASCAR, Andreti Sentpītersburgā uzvarēja visu, ko var uzvarēt. Pirmkārt jau sestdien Menards Infiniti Pro sērijas sacīkstēs savā pirmajā startā uzvaru izcīnīja Maikla astoņpadsmitgadīgais dēls Marko Andreti. Bet svētdien, IndyCar sacīkstēs Andretti Green Racing ierakstīja jaunu lappusi savā un IRL vēsturē: visas četras komandas mašīnas finišēja pirmajās četrās vietās.

Deviņus gadus IRL grieza stūri vienīgi pa kreisi. Svētdien notika pirmās sacīkstes ar labajiem līkumiem Sentpītersburgā, Floridā, kur pirms diviem gadiem notika pēdējās CART sankcionētās Champ Car sezonas atklāšanas posms. Patriks Karpontjē un Darens Menings šajā trasē startēja otro reizi, pārējiem pilotiem tā šeit bija debija. Sacīkstēs nolēma nepiedalīties Ethanol Hemelgarn Racing komanda ar rukiju Polu Deinu, tā kā 100 apļu sacīkstēs startēja tikai 21 braucējs. Kvalifikācijai road trasēs IRL izstrādāja īpašu formātu: piloti dodas viena apļa kvalifikācijas braucienos (kā F1) apgrieztā secībā brīvajos treniņos uzrādītajiem laikiem. Kvalifikācijas braucienus neveica Skots Šārps un Ei Džei Foits ceturtais. Seši ātrākie (Dario Frankiti, Helio Kastronevešs, Tonijs Kanāns, Braians Herta, Sems Hornišs juniors un Tomāšs Enge) piedalījās papildus sesijā, kur varēja uzrādīt vairākus apļus. Otrā pole-position pēc kārtas tika Hertam (viņš startēja pirmais arī IRL 2. posmā Fīniksā), tālāk sekoja Kastronevešs, Kanāns, Frankiti, Enge un Hornišs. “Labākais no pārējiem” palika japānis Kosuke Macūra.

Startā Herta saglabāja līderpozīciju, taču Kanāns pa iekšmalu apdzina Kastronevešu. Hornišs, kuram tās bija pirmās sacīkstes road trasē kopš 1999. gada, pirmajos apļos zaudēja vairākas pozīcijas. Lēnākos braucējus, kuriem vispār nebija road sacīkšu pieredze un bija vājākas mašīnas – Foitu un Edu Karpenteru, līderi noķēra jau pēc 13 apļiem. Kastronevešs, kurš decembrī bija ticies ar sestdien mirušo Romas pāvestu, sadūrās ar Foitu, izraisot pirmo dzelteno fāzi, kurā līderi devās boksos, bet ārā palika un vadībā nonāca Target Chip Ganassi Racing komandas jaunpienācējs, bijušais Toyota F1 testpilots austrālietis Raians Brisko.

Pēc pitstopa ķerot kolonnu, saslīdēja un mašīnu noslāpēja Karpenters. Cenšoties tikt šķērsām trasei sagrieztajai paša IRL tēva Tonija Džordža vadītās komandas Vision Racing mašīnai, kurā sēdēja Džordža māsasdēls, sadūrās Enge un Rodžers Jasukava. Tomēr visi turpināja ceļu. Restartā, apdzenot Aleksu Baronu, 2. vietā izvirzījās 23 gadus vecā Rahal Letterman Racing komandas braucēja Danika Patrika. Brisko sāka ievērojami atrauties no sekotājiem. 35. aplī otrreiz saslīdēja Karpenters, Brisko uzreiz devās boksos, taču dzeltenie karogi tika izkārti tikai divus apļus vēlāk. Vadībā atgriezās Herta. Patrika ātrumkārbas defekta dēļ boksos zaudēja piecus apļus. Pēc restarta ļoti agresīvs bija Frankiti, kurš pēc četriem apļiem pirmajā līkumā izsita Šārpu, atkal izsaucot drošības mašīnu. Nākamā zaļā fāze bija ļoti gara, un piloti bija spiesti veikt pitstopus sacīkšu režīmā. Kurš boksos iebrauca vēlāk, ieguva pozīciju, riņķojot pa trasi ar vieglāku mašīnu.

Herta zaudēja pozīciju Veldonam, bet Frankiti atgriezās trasē kā Andretti Green līderis. Taču visveiksmīgākā izrādījās Ganassi startēģija. Brisko ieguva pietiekami daudz laika, lai pēc pitstopa atgrieztos trasē pirms Frankiti, vadībā nonāca Enge. 78. aplī sienā ietriecās Tomass Šekters, kurš pēdējo divu sezonu laikā līdz finišam ir aizbraucis tikai divas reizes, kaut gan bieži, arī šoreiz, turējās vadošajā grupā. Vadībā atgriezās Brisko. Frankiti negaidīti devās boksos vēlreiz, lai papildinātu degvielu. Drīz pēc restarta vienlaicīgi sadūrās Macūra ar Skotu Diksonu, kuri spēja turpināt, kā arī Enge ar Hornišu, kuri izstājās. Atkal drošības mašīna. Restartā deviņus apļus pirms finiša rukijs Brisko bija vadībā. Viņš saņēma arī trīs papildus punktus par visvairāk nobrauktajiem apļiem. Sekoja Kanāns un Veldons. Kanāns agresīvi uzbruka Brisko, kurš viņu nekaunīgi bloķēja. Kanāns ieņēma iekšmalu 10. pagriezienā, Brisko attapās par vēlu, mēģināja bloķēt, saskārās ar Kanānu un ietriecās riepu sienā. To izmantoja Veldons, uzreiz apdzenot Kanānu. Atlikušos astoņus apļus Kanāns mēģināja atspēlēties, taču veltīgi. Frankiti un Herta finišēja 3. un 4. vietā, piektais palika Vitors Meira.

Čempionāta vadībā izvirzījās Veldons un Kanāns. Penske komandai sacīkstes bija ļoti neveiksmīgas, tomēr Hornišs un Kastronevešs paliek abu Andretti Green līderu tuvākie sekotāji.

Nākamais IndyCar posms gaidāms 30. aprīlī Motegi ovālā Japānā. Indikārus stūrējam pa labi gan nākamreiz redzēsim tikai augusta beigās, kad Infineonas trasē Sonomā, Kalifornijā, iespējams, izšķirsies jau visa čempionāta liktenis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!