Foto: DELFI
Pasaules rallijkrosa čempionāta ("WorldRX") Itālijs posmā viens no populārākajiem braucējiem, kam tribīnes uzgavilēs visskaļāk, būs bijušais pasaules rallija čempionāta (WRC) pilots, atraktīvais itālis Džidži Galli.

Šajās sacensībās pieredzējušais rallija pilots būs debitants, un nekautrējās atzīties, ka esot prasījis padomu saviem rallijkrosā daudz pieredzējušākajiem komandas biedriem - Reinim Nitišam un Andreasam Bakerūdam.

Būdams itālis, Galli nav varējis izlaist šo pasākumu, taču uz augstiem panākumiem nogalē necerot.

Pirms sacensībām itāļu pilots piekrita sniegt portālam "Delfi" nelielu interviju.

Kāds brīdis ir pagājis, kopš Jūs esats redzēts sacensību trasē. Kā nolēmāt atgriezties?
Godīgi sakot, man šis autosporta veids ļoti patīk, tā formāts, tas ir absolūti atšķirīgs no rallija, bet man tas patīk - kompakta trase, konkurenti, cīņa, skatītāji ir tuvu.

Man patīk arī tas, ka te nav iesaistīti autoražotāji, un pasaules čempionātā var uzvarēt privāts braucējs, kā Peters Solbergs, piemēram, kuram ir sava privāta komanda.

Kā "Olsbergs MSE" komanda Jūs atrada?
Patiesībā es viņus uzrunāju. Stāsts gan ir nedaudz garāks - trases ģenerālmenedžeris bija mans galvenais mehāniķis, kad es braucu WRC. Kad 2009. gadā nolēmu aiziet no rallija, nolēmu aiziet pavisam, un kopš tā brīža nekur neesmu braucis sacensībās. Te šogad man zvana Umberto un lūdz palīdzību trases sagatavošanā, un es piekritu. Aprīlī piedalījos šīs trases sagatavošanā un pārbūvē, devu padomus par tramplīnu. Vēlāk viņš teica, ka būtu labi, ja es varētu peidalīties Itālijas posmā.

Tā kā "Olsbergs MSE" komandas bosu Andreasu Eriksonu pazīstu jau sen, jo viņš arī ir bijis rallists, jautāju, vai būtu iespējams braukt viņa komandā.

Sešus gadus neesmu braucis sacensībās, sajūta ir dīvaina.

Ir jautri - Andreasam [Bakerūdam] un Reinim [Nitišam] prasīju padomus, kā lai brauc, kā mašīna uzvedas, kādas ir nianses rallijkrosā. Un viņi bija ļoti atsaucīgi! Ļoti forši! Tas ir īsts sports. Rezultāti ir viena lieta, bet visi esam sportisti. Protams, kad ķivere ir galvā, viss ir citādāk, bet ārpus trases mēs neesam konkurenti.

Ja tāda iespēja būs un nepieciešamība radīsies, jūs palīdzēsiet saviem komandas biedriem trasē?
Nedomāju, ka tikšu tik tālu un braukšu finālā. Esmu reālists. Lai sāktu domāt par palīdzēšanu, man ir jābūt tādā pat līmenī, kā viņi brauc, un tas objektīvi šobrīd nav iespējams. Man nav tādas pieredzes.

Bet jūs tomēr esat palīdzējis trases veidošanā, tā ka vismaz šo trasi zināt!
Jā, bet pēc trim apļiem visi piloti to jau zinās no galvas! Mediju pasākumā aprīlī es pa šo trasi izbraucu piecus apļus, bet tagad tā ir pilnīgi citāda! Man nav nekād priekšrocību te.

Man svarīgākais būs izprast sacensību norisi un to, kā cīnīties ar sava brauciena konkurentiem. Es pie tā neesmu pieradis!

Kā jums šķiet, kas rallijkrosā ir no rallija?
Manuprāt, nekā! Tas ir tik atšķirīgs! Varbūt vajadzētu padomāt par nosaukuma maiņu (smejas).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!