Foto: ADAC Motorsport

Latvijas autošosejas meistars Haralds Šlēgelmilhs pēc aizvadītajām sacensībām Vācijā, kur tika startēts "ADAC GT Masters" seriāla noslēdzošajā posmā, neslēpj savu sajūsmu par sacensībām.

"Šī bija krāšņiem iespaidiem piepildīta nedēļas nogale, kurā guvu daudz jaunu iespaidu un noderīgu pieredzi, kuru varēšu izmantot arī mācot un trenējot jaunos braucējus Latvijā," saka Haralds. "Ļoti liels prieks un gandarījums, ka izdevās sasniegt komandas mērķi un finišā būt starp desmit ātrākajām ekipāžām."

Sacensību laikā autosportistiem bija jāpiedalās divos 60 minūtes garos braucienos, veicot plānotu pilotu nomaiņu pēc pirmajām 30 minūtēm. Kā ziņojām, pirmajā finālbraucienā Šlēgelmilha un vācu pilota Lukas Ludviga pārstāvētā "BKK Mobil Oil Racing Team Zakspeed" komanda ierindojās otrajā vietā, bet otrajā braucienā palika devītie.

"Ja pirmajā braucienā būtu izdevies noturēt brauciena vadību līdz pat finišam un otrajā braucienā nebūtu avārija ar Algersuari, šī būtu perfekta nedēļas nogale. Ja man jāliek atzīme, tad liktu astoņas no desmit ballēm," ar smaidu nosaka Haralds Šlēgelmilhs. "Šīs bija vienas no visprofesionālāk sarīkotajām sacensībām, kādās esmu startējis – no brīža, kad ierados trasē, līdz pat otrā brauciena finišam – viss norisinājās, kā plānots un nobīde nebija ne par minūti. Čempionāta sadarbības partneri – Vācijas automobiļu klubs ADAC, televīzijas, kas sacensības translē tiešraidē, un autoražotāji, kas sacensībām sagatavo sacīkšu tehniku – pieprasa augstākās kvalitātes produktu, un varu apgalvot, ka rīkotāji spēj to sagādāt."

"Ar "Mercedes-Benz SLS AMG GT3" automašīnu apradu salīdzinoši ātri. Ja vēl sestdienas braucienā eksperimentēju un centos līdz galam izprast mašīnas vadāmību, tad jau svētdien, otrajā braucienā, ātrāko apli veicu par nepilnu sekundi ātrāk, kas šādās sacensībās ir ļoti daudz," saka Haralds. "Bija vairāki tehniski jauninājumi, kādus iepriekš nebiju izmantojis, piemēram, pretizslīdēšanas un vilces kontroles sistēma. Ļoti pārsteidza arī automašīnas jaudīgās bremzes – katrā līkumā spiest bremžu pedāli ar 140 bāru spēcīgu pretspiedienu nav joka lieta. Lai varētu sasniegt visaugstākos rezultātus, ļoti svarīgi ir ne tikai morāli sagatavoties sacensībām, bet būt arī fiziski labā formā."

"Pilnīgi jauna pieredze man bija braukšana pārī. Pirmkārt, liels izaicinājums bija atrast pareizo automašīnas regulējumu, kas atbilstu abiem braucējiem. Otrkārt, sacensību laikā man ar Luku bija jānomainās – tas nozīmē, ka bija jāatsprādzē drošības jostas, jāatvieno sarunu iekārta un jāizkāpj no mašīnas, un tad pie stūres jāpalaiž apsēsties komandas biedrs, kuru nepieciešams piesprādzēt un pieslēgt pie radio sakariem," stāsta Latvijas pilots. "Turklāt, vēl pirms iebraukšanas boksu celiņā, jāpārliecinās, ka nospiestas visas nepieciešamās pogas, lai vispār varētu veikt šādu nomaiņu. Un tas viss jāizdara 20 sekunžu laikā! Kad pirmo reizi izmēģinājām šo procedūru, tā aizņēma vairāk kā minūti. Es pat neatceros, cik daudz reizes trenējāmies un atkārtojām šo nomaiņu, bet sacensībās visu izdarījām nekļūdīgi, 19 sekunžu laikā."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!