Foto: DELFI

Zviedru pilots Matiass Ekstrēms ir īpašs dalībnieks pasaules rallijkrosa čempionātā ("Wold RX") - viņš vienlaicīgi startē gan šajā seriālā, gan vienā no prestižākajiem autošosejas čempionātiem DTM, bet tieši dalība "World RX" viņu pirmoreiz mūžā atveda uz Latviju, par kuru Ekstrēms nu ir sajūsmā.

"Jā, es šeit pirmo reizi. Man ir ļoti pozitīvs pārsteigums par cilvēku mentalitāti. Sākot no lidostas līdz viesnīcai, no faniem līdz organizatoriem – visi ir ļoti laipni un turklāt ar milzīgu kaisli uz motoru sportu," saka Ekstrēms. "Tas man ļoti patīk. Turklāt varu teikt tikai labus vārdus par organizatoriem, esmu sajūsmā par to, ko viņi šeit ir uzbūvējuši!"

Kā ziņojām, "World RX" Latvijas posmā Ekstrēms izcīnīja otro vietu, finišējot aiz Sebastjena Lēba, bet būtiski palielinot savu atrāvienu čempionāta kopvērtējumā.

"Neste World RX of Latvia" zviedru pilotam gan iesākās diezgan dramatiski - otrajā kvalifikācijā Ekstrēmam sanāca īpaši asa cīņa ar divkārtējo čempionu Peteru Solbergu, pēc kuras norvēģis tika diskvalificēts. "Viņam bija cīņa ar Timiju Hansenu un no džokera apļa Peters izbrauca, nedaudz izsists no ritma. Es to izmantoju un ceturtajā līkumā Peteru apdzinu, domāju, ka izdarīju to pietiekami korekti," incidentu komentē Ekstrēms. "Bet tad nākamajā līkumā viņš bremzēja ļoti vēlu, uztriecās manai mašīnai un tādēļ es ieslīdēju barjerās līkumā ārmalā. Vēlāk Peteram tika piešķirts sods. Mēs abi cīnāmies par čempiona titulu un ir līnijas, kuras nevar pārkāpt."

"Es pilnībā atbalstu tiesnešu lēmumu, jo mana apdzīšana arī bija agresīva, tomēr es tobrīd biju viņam blakus, kamēr viņš uztriecās man no aizmugures un tas vienmēr ir krietni bīstamāk," saka zviedru pilots.

Ekstrēms piekrīt, ka rallijkross krietni atšķiras no DTM seriāla, taču viņam patīk abi. "Čempionāti ir ļoti atšķirīgi: rallijkross ir ļoti jauns sports uz pasaules skatuves un tajā pagaidām nav iesaistīta tik liela nauda un līdz ar to arī politika. Savukārt DTM ir milzīgs bizness ar trim "premium" klases ražotājiem, kur industrijai ir milzīga ietekme uz notiekošo. Esmu bijis priviliģēts - piedalos un esmu uzvarējis DTM čempionātā, tomēr esmu sajūsmā arī par iespēju startēt rallijkrosa čempionātā. Katram no šiem čempionātiem ir savs šarms," viņš saka, piekrītot, ka grants pieredze ir tā, kas rallijkrosā viņam ir mazāka, salīdzinot, piemēram, ar tiem pilotiem, kas nāk no rallija. "Jā, grunts pieredze ir ļoti specifiska lieta un arī ļoti svarīga. Man tās nav un nemaz neslēpšu, ka uz grants man vēl daudz ir jāmācās, bet tajā pašā laikā arī uz asfalta man vēl ir jāmācās. Taču uz grunts es varu spert lielāko soli sava braukšanas stila pilnveidošanai – man vēl jāiemācās slidināties sāniski. Esmu vēl tālu no pilnības (smejas)."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!