Foto: DELFI
Pieņemts uzskatīt, ka klasisko automobiļu restaurācijas darbnīcas ir nelieli un pieticīgi "šķūnīši", kuri spēj iedvest dzīvību ap pieciem līdz septiņiem spēkratiem gadā. Kā pārliecinājās portāls "Delfi", tā gluži nav. Mēs pabijām vienā no lielākajām restaurācijas darbnīcām Austrumeiropā – "Victoria's Classic Cars", kas atrodas tepat Rīgā.

Šī klasisko automobiļu servisa vēriens ir iespaidīgs – ēkās ir vairāki pacēlāji un krāsošanas kameras. Stāvvietā zem klajām debesīm savu kārtu gaida vēl neatrestaurēti klasiskie automobiļi – "Citroen", "Lancia", "Peugeot" u.c.

"Pie mums pamatā ir savākti labākie Francijas autobūves eksemplāri. Sākotnēji, protams, tā nebija plānots, bet ar laiku "franču novirziens" izveidojās pats par sevi," skaidro "Victoria's Classic Cars" pārstāvis Mihails Rudakovs un uzsver, ka kompānijas portfolio pabijuši arī "Jaguar XK", "Mercedes-Benz SL" un "Austin Healey". Tā kā ir ne tikai "francūži".

Pēc Rudakova vārdiem, vairumu atbalsta – kā tehnisko, tā arī informatīvo – retro servisam nodrošina Rīgas Motormuzejs. "Tāpēc, ka tādu entuziastu kā mēs, Baltijas valstīs, iespējams, nav," joko Rudakovs.

Ne mazums "Victoria's Classic Cars" darba ir ar cēlu mērķi. "Mūsu kompānija nerestaurē automobiļus pēc individuāla pasūtinājuma – tādu firmu jau tāpat ir daudz. Visi projekti tiek izpildīti tikai mūsu kompānijai, lai pēc tam iznomātu retro automobiļus jebkuram interesentam," stāsta Rudakovs. Pēc viņa vārdiem, šāda pakalpojuma tirgus pagaidām ir nepilnīgi novērtēts.

"Klasisku automobili var izmantot kā taksometru, kā izejamās dienas transportlīdzekli, kā retro rallija dalībnieku vai arī svinīgos pasākumos. Nu, cik var braukāt kāzās ar melnām S-klasēm vai septiņsimtajiem bembjiem?" retoriski vaicā Rudakovs.

Pagājušā gadsimta 40. un 50. gadu automobiļu tehniskās restaurācijas darbs ir visai piņķerīgs darbs. Un nav būtiski, ka vairumu detaļu šiem spēkratiem joprojām var iegādāties no ražotāja – tik un tā darbs prasa maksimālu uzmanību un piepūli. Starp citu, retro servisa darbinieki savulaik strādājuši ar mūsdienu automobiļiem, tāpēc tagad pret savu darbu attiecas ar trīskāršu mīlestību. Mehāniķis - restaurators ir profesijas augstākā pilotāža.

Viens no "Victoria's Classic Cars" lepnumiem ir 1965. izlaiduma gada "Austin Healey". Pēc Rudakova vārdiem, darbs pie tā bija īpaši sarežģīts, bet sasodīti interesants – "tas, kā mēs montējām šī automobiļa pārnesumkārbu, neaizmirsīsies, šķiet, nekad".

Viens no retākajiem eksemplāriem autoparkā ir sens "Citroen" auto evakuators. Interesanti, ka šis spēkrats ir pilnā darba kārtībā un spēj pildīt savas funkcijas par visiem 100 procentiem – pārvest retro automobiļus uz dažādiem pasākumiem un salidojumiem.

Savukārt viseksotiskākais spēkrats "Victoria's Classic Cars" pagalmā ir 1951. gada franču kupeja "Rosengart Supertraction LR539". "Šādi automobiļu pasaulē ir tikai dažos eksemplāros. Un, kad automobilis būs atrestaurēts, tas nešaubīgi kļūs par pērli mūsu kolekcijā," rezumē Rudakovs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!