Foto: Publicitātes foto

Pirmais pasaulē TDI uzlādējamais hibrīdauto ar "quattro" piedziņu "Audi Q7 e-tron" no 2017. gada marta sastopams arī Latvijā. "Q7" modelis ir "premium" klases lielizmēra SUV automobilis, kas, pateicoties litija jonu akumulatoram un dīzeļdzinējam, spēj nobraukt 1410 km, nodrošinot 48-50 g/km kombinēto CO2 izmešu daudzumu un mazāk nekā 2l/ 100km kombinēto degvielas patēriņu.

"Audi" uzlādējamais hibrīdauto "Q7 e-tron" spēj attīstīt ātrumu no 0 līdz 100 km/h 6,2 sekundēs, sasniedzot maksimālo ātrumu līdz pat 135 km/h tikai ar elektriskās jaudas palīdzību un līdz pat 230 km/h, iedarbinoties dīzeļdzinējam. Efektīvs jaunākās paaudzes V6 dīzeļdzinējs nodrošina 258 ZS jaudu un 600 Nm griezes momentu. Savukārt ar elektrisko motoru tiek nodrošināta 127 ZS jauda.

"Audi Q7 e-tron quattro" litija jonu akumulatoru var uzlādēt vairākos veidos. Ātrai uzlādei var izmantot īpašās ātrās uzlādes stacijas vai arī industriālās kontaktligzdas. Akumulatoru iespējams uzlādēt 2,5 stundās, izmantojot augstsprieguma jaudu, ka arī pieslēdzot to pie parastās sadzīves kontaktligzdas, bet jārēķinās ar to, ka pēdējais uzlādes veids prasīs astoņas stundas.

Pateicoties rekuperācijas procesam, akumulators daļēji uzlādējas arī braukšanas laikā. Papildu efektivitātes komponents ir standarta siltuma pārvaldības sistēma ar iebūvētu siltumsūkni, kas ļauj lieko siltumu no elektriskās piedziņas komponentiem novadīt uz auto salonu, tādējādi nodrošinot ātrāku salona sasilšanu un komfortablāku braukšanu, jo īpaši ziemas mēnešos.

"Audi Q7 e-tron" parasti sāk darboties elektriskajā režīmā, taču tālāk tās vadītājam ir iespēja izvēlēties starp trim braukšanas režīmiem, kombinējot izmantoto enerģiju un divu dzinēju darbību. Izvēloties EV režīmu, auto brauc ar elektrības palīdzību, hibrīda režīmā vadības sistēma lielākoties pati brīvi izvēlas braukšanas veidu, savukārt akumulatora uzglabāšanas režīmā elektroenerģija patērēta netiek.

5,05 m garā "Audi Q7 e-tron" interjera un eksterjera dizains ir veidots pēc labākajiem SUV standartiem, un tas ir visietilpīgākais automobilis savā segmentā ar plašu vietu pieciem pasažieriem un 890 litru bagāžas nodalījumu. Hibrīda eksterjera dizainu raksturo tādas detaļas, kā vienrāmja radiatora reste un uzsvars uz riteņiem. Visas līnijas ir asas un precīzas, izceļot automobiļa platumu. "Q7 e-tron" ir aprīkots ar 19 collu diskiem un tā priekšējie lukturi ir trīsdimensionāli, gaismām veidojot bultu formu.

"Audi Q7 e-tron" akcents ir "Audi" virtuālā vadītāja informācijas sistēma standarta aprīkojumā – tas ir pilnībā digitāls instrumentu panelis ar 12,3 collu ekrānu. Vadītājs var iegūt dažāda līmeņa informāciju, tostarp specifiskus "e-tron" rādījumus, piemēram, jaudas mērītāju. Turklāt instrumentu panelī ir parādīti arī elektrības plūsmas rādījumi, attālums, ko var nobraukt ar elektrību un degvielu, kā arī akumulatora uzlādes līmenis.

"Audi Q7 e-tron" standartaprīkojuma cena Latvijas tirgū ir, sākot no 82 700 eiro ar PVN.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!