Foto: Publicitātes foto
2014. gadā auto zādzību skaits salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir palielinājies, un pērn kopumā nozagti 846 spēkrati aptuveni septņu miljonu eiro vērtībā. Zagtākās automašīnu markas pārliecinoši ir bijušas "Volkswagen" (VW), "Audi" un "Toyota", bet zagtākie auto mašīnu modeļi nemainīgi ir "VW Golf", "VW Transporter" un "VW Passat", liecina uzņēmuma "Autonams" apkopotie dati.

Visbiežāk tiek zagtas tās automašīnas, kurām ir plašs noieta tirgus un kuru rezerves daļām ir liels pieprasījums, līdz ar to šo produktu ir viegli realizēt tālāk melnajā tirgū.

Salīdzinot ar 2013. gadu, saraksta pirmās divas vietas ir saglabājušās nemainīgas – jau otro gadu pēc kārtas visbiežāk tiek zagtas VW un "Audi" automašīnas. VW markas zagto auto skaits pērn palielinājies par nepilniem 4%, bet "Audi" markas auto zagļu interesi samazinājis par 11%.

Gandrīz uz pusi palielinoties zādzību skaitam, saraksta 3. vietā ierindojas "Toyota" markas automobiļi. Pērn šīs markas auto bijuši vien 5. zagtākie auto Latvijā.

Lai arī, salīdzinot ar 2013. gadu, zagto automašīnu skaits pērn ir tikai nedaudz palielinājies, šogad šī tendence var arī būtiski mainīties un pieaugt, uzskata "Autonams".

No pagājušā gada Latvijā par problēmu kļuva "keyless go" automašīnu zādzības, lietojot atslēgu kodu pārtveršanas ierīces. Ar rūpnīcas iekārtām aprīkotas automašīnas zādzība paveicama 20 – 50 sekunžu laikā, atklāj "Autonams".

"Lielais nozagto zema riska grupas automašīnu skaits ir tieši saistīts ar apdrošinātāju zemajām drošības ierīču prasībām un īpašnieku vieglprātīgo attieksmi pret zādzības iespējamību. Lai padarītu savu auto drošāku, kā pirmais solis ir auto marķēšana," norāda Edvīns Panders, "Autonams" valdes loceklis.

"Marķēšana padara auto "neinteresantāku" potenciālā zagļa acīs, jo marķētas detaļas ir viegli identificēt un atrast, kam tās pieder. Ja arī auto nav bijis paredzēts uz izjaukšanu, tad pārāk daudz marķētās detaļas ir jānomaina, lai auto varētu viegli realizēt," skaidro Panders.

"Kā otrais solis būtu auto aprīkošana ar imobilaizeru, kas neļauj auto iedarbināt un vienkārši aizbraukt. Tas pasargā arī situācijās, kad tiek apiets oriģinālais auto bloķētājs, jo imobilaizers darbojas neatkarīgi no pārējām sistēmām, tādējādi radot vēl vienu papildu šķērsli auto iedarbināšanai un aizdzīšanai," informē "Autonams" pārstāvis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!