Foto: Publicitātes foto

Konkursa ”Latvijas Gada auto 2013” fināls notiks 1. decembrī, bet pirms tam žūrija turpina iepazīstināt sabiedrību ar pieteiktajiem automobiļiem. Šoreiz vairāk par ”Honda Civic” hečbeku, kas ir viens no 19 pretendentiem uz galveno titulu.

”Honda” ir pasaules piektais lielākais auto ražotājs aiz ”Toyota”, GM, VW grupas un ”Ford”, kas Latvijā piedzīvojis dažādus laikus. Iesākusi jauno tūkstošgadi ar pieticīgu 10. vietu autoražotāju reitingā, tā strauji kāpa augšup un ziedu laikā – 2007. gadā – sasniedza ceturto pozīciju, pārdodot gadā 2 600 jaunu auto. Trešā daļa no tiem bija ”Civic”.

”Honda” zīmola augstais prestižs un popularitāte balstījās uz... Ko īsti? Iespējams, tas bija autosports. ”Honda” bija ātra ne tikai pirmajā formulā, bet arī Latvijas rallijos. Iespējams, prestižu nodrošināja ”Honda” tā laika pārstāvja Latvijā Valda Bensona personība. Nevar nepieminēt modeli ”C-RV” – gadsimta sākumā tas bija viens no diviem tirgū atrodamajiem un jau tad pieprasītajiem ”mazajiem SUV” (otrs – ”Toyota RAV4”), tagad sauktiem par ”krosoveriem”, un vilka ”Civic” sev līdzi. Bet skaidrs, ka ne viens, ne otrs, ne trešais nespētu pacelt līdz tādiem augstumiem, ja automašīnas būtu sliktas; ja pircēju, lietotāju atsauksmes, kuras iedarbojas labāk par jebkuru reklāmu, nebūtu vienkārši izcilas. Dzinēji – kas par dziesmu! Ritošā daļa – tikai ”Honda” var atļauties Latvijā neturēt lielus rezerves daļu krājumus – tās vienkārši nav vajadzīgas. Mazlietota ”Honda” Rīgā nebija nopērkama, visi saimnieki turējās pie ļoti laba un vēl labāku nemeklēja.

Tad nāca krīze, un ”Honda” slīdēja lejup. 2009. gads – 10. vieta. 2011. gadā jau tikai 16. vieta. Sliktākas kļuvušas ”Hondas”? Žūrija vērtēs. Procesa viducī jau skaidrs, ka vainīga kritumā ir nevis auto kvalitāte, bet cena, kura ir gan zemāka nekā līdzīga izmēra ”premium” automobiļiem, bet par dažiem tūkstošiem eiro augstāka nekā visiem ”demokrātiem”. ”Treknajos gados” tas varbūt nebija svarīgi. Tagad – būtiski. Dārgāka izvēle prasa ļoti nopietnus argumentus.

”Latvijas Gada auto 2013” žūrijas komentāri

Atis Jansons, autožurnālists: ”Ļoti labs auto. Dinamisks, mazliet agresīvs dizains, perfekta, solīda iekšējā apdare – bez kaitinošiem un uzmācīgiem ”smukumpekstiņiem”, kurus par daudz lieto tirgū uzbrūkošie. Piekare Latvijas apstākļiem joprojām labi piemērota (ja vien nav izvēlēti pārlieku zema profila riteņi). Stūres reakcijas rāmākas, maigākas un vidusmēra braucējam piemērotākas nekā pirms gadiem pieciem, kad ”Honda” stūrējās tik jūtīgi un sportiski kā kartings. Dīzeļa versija man patika labāk nekā benzīna, kura pārnesumu virkne degvielas taupības nolūkos tā izstiepta, ka bez adaptācijas un šādas koncepcijas izpratnes šķiet – ”neiet” tā mašīnīte... Kopumā – senā aura un mīlestība (”Auto akadēmijas” mīļākie auto kādreiz bija ”Civic Type-R”) nav zudusi. Lai gan – konkurence ir nežēlīga un noturēt savu karogu gandrīz ”premium” līmenī ”Hondai” nebūs viegli. Zinām taču, kā šāda stratēģija beidzās ”Saab” markai.”

Raimonds Zandovskis, ”DELFI Auto” redaktors: ”Jaunais ”Civic” modelis turpina iepriekšējā ”kosmisko” dizainu, tomēr esošajā inkarnācijā tas kļuvis ja ne piezemētāks, tad nobriedušāks gan. Iepriekšējam modelim balstiekārta bija izteikti sportiski cieta, kas padarīja tā ikdienas ekspluatāciju samērā nekomfortablu pa tādiem ceļiem, kādi ir Latvijā. Jaunajam modelim balstiekārta kļuvusi nedaudz mīkstāka, tajā pašā laikā saglabājot autovadītājam tīkamu vadāmību. Šobrīd autoražotāji jaudu un ekonomiju lieliski sabalansē ar turbopūtes dzinējiem, bet ”Honda” joprojām turas pie atmosfēriskajiem ”i-VTEC” tehnoloģijas motoriem, kuri reālos ekspluatācijas apstākļos ir apetītlīgāki par vācu mazlitrāžas turbopūtes konkurentiem. Interjera dizains, manuprāt, joprojām pārlieku kosmisks – ne katram patiks.”

”Honda” pārstāvja komentārs

Ilze Ulinska, SIA ”Nippon Auto” Biznesa attīstības un kvalitātes vadītāja: ”Devītās paaudzes ”Honda Civic” ir viens no spožākajiem šā gada jaunpienācējiem savā klasē. Automašīna ir unikāla ar to, ka tika izstrādāta īpaši visprasīgākajiem lietotājiem – Eiropas tirgum. Tajā ir apvienots skatienus piesaistošs dizains ar plašu salonu un praktisku interjeru, ko papildina videi draudzīgas un degvielu taupošas tehnoloģijas. Līdz ar to jaunajam modelim ir vieni no zemākajiem izplūdes gāzu rādītājiem pasaulē. Jaunās paaudzes ”Civic” izstrāde ilga vairāk nekā četrus gadus un teju ikviena tā sastāvdaļa ir radīta no jauna, nevis aizgūta no iepriekšējiem modeļiem.

Jaunajā ”Civic” modelī ”Honda” iekļāvusi vairākas automašīnas vadīšanu atvieglojošas tehnoloģijas, piemēram, ”Hill Start Assist”, kas palīdz uzsākt braukšanu pret kalnu, atpakaļskata kameru un sadursmes mazināšanas bremžu sistēmu CMBS. Savukārt degvielas taupīšanai tiek izmantots ”Idle-Stop”, kas noslāpē auto dīkstāves laikā, un ”Eco Assist” ekonomiskās braukšanas režīms. Jaunais ”Civic” pārspēj priekšgājējus gan skaņas izolācijas ziņā, gan ar kvalitatīvāku piekari, kas nodrošina labāku stabilitāti uz ceļa.”

Tehniskā informācija un cenas

Konkursā pieteikts ir piecdurvju ”Honda Civic” hečbeks. Tā cena ir, sākot no 10 050 latiem.

Benzīna dzinēji:
1,4 l, 100 ZS, patēriņš no 5,4 l/100 km;
1,8 l, 142 ZS, patēriņš no 5,8 l/100 km.

Dīzeļdzinēji:
2,2 l, 150 ZS , patēriņš no 4,4 l/100 km.

Konkursā vēl piedalās ”Mazda CX-5”, ”Ford B-Max”, ”Opel Zafira Tourer”, ”Chevrolet Aveo”, ”Chevrolet Malibu”, ”Hyundai i40” sedans, ”Hyundai i30”, ”Kia Cee'd”, ”Kia Optima”, ”Peugeot 208”, ”Subaru XV”, ”Nissan Leaf”, ”Volkswagen Up!”, ”Volkswagen Passat Alltrack” ”Volkswagen Golf” un jaunpienācēji ”Fiat 500L”, ”Audi A3” un ”Audi A6 Allroad Quattro”.

”Latvijas Gada auto 2013” titulu ieguvēji tiks paziņoti šāgada 1. decembrī. Konkurss notiek jau 14. reizi no 1998. gada. Iepriekšējo piecu gadu uzvarētāji ir ”Volkswagen Jetta” (2011.), ”Opel Astra” (2010.), ”Volkswagen Golf” (2009.), ”Škoda Superb” (2008.) un ”Nissan Qashqai” (2007.).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!