Foto: Publicitātes foto

"Mazda Motorsports" nodaļa paziņojusi, ka pārdos jaunā "Skyactiv-D Clean Diesel" dzinēja sacīkšu versijas privātām komandām, kas startē "Prototype 2" jeb LMP2 klasē autosacīkšu pasaule grandiozākajās izturības sacensībās – 24 stundu Lemānā. Lemānas dzinēju programma startēs nākamgad. "Mazda" bija un līdz šim brīdim ir pirmais un vienīgais Āzijas autoražotājs, kam izdevies uzvarēt šajās sacīkstēs.

"1991. gadā mēs iegājām vēsturē, uzvarot ar rotordzinēju. Tagad vēlamies atgriezties uzvarētāju lokā ar dzinēju, ko uzskatām par visprogresīvāko un vienlaikus tīrāko no sērijveida agregātiem būvēto spēka iekārtu autosportā," norāda "Mazda Motorsports" viceprezidents Džejs Amestojs. Dzinēji būs pieejami Eiropas un ASV klientiem, kas piedalās LMP2 kategorijā kā pasaules izturības čempionātā WEC, tā arī Amerikas Le Mans seriālā ALMS.

Dzinēji tiks izstrādāti sadarbībā ar "Mazda Motor Corporation", "Mazda" Ziemeļamerikas nodaļu un "SpeedSource Race Engineering". Jau sākušies izmēģinājumi uz jaudas stenda, bet testi trasē sāksies šāgada beigās.

Foto: Publicitātes foto

Dzinējiem tiks izmantots sērijveida bloks no "Mazda Skyactiv-D" 2,2-litru četru cilindru dīzeļdzinēja ar divpakāpju turbopūti.

"Dempsey Racing" komandā notiek plānošana un sagatavošanas darbi, lai kļūtu par pirmo "Mazda Skyactiv-D" sacīkšu motora pircēju. "Dempsey Racing" līdzīpašnieks ir sacīkšu braucējs un aktieris Patriks Dempsijs.

Viņš un līdzbraucējs Fosters piedalījušies Lemānas sacīkstēs GT kategorijā un nolēmuši atgriezties Francijā nākamgad ar LMP2 klases prototipu, kam uzstādīts "Mazda Skyactiv-D" dīzeļdzinējs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!