"Mercedes-Benz" inženieri 1992.gada izlaiduma "Mercedes-Benz 190E 2.6 Sportline" automobilī ievietojuši modernu dīzeļdzinēju no pašlaik ražošanā esošā "Mercedes-Benz C250 CDI BlueEfficiency". Ar šādu pārbūvi autoražotājs vēlējies parādīt, kā pēdējo 20 gadu laikā progresējusi dīzeļmotoru tehnoloģija.

Par "Mercedes-Benz 190D BlueEfficiency" nosauktais prototips aprīkots ar 2,1-litru turbopūtes "common-rail" četrcilindru dīzeļdzinēju, kas attīsta 204 zirgspēku jaudu un 500 Nm griezes momentu.

No vietas līdz 100 km/h šāds automobilis paātrinās 6,2 sekundēs, kas ir neprātīgi ātri salīdzinājumā ar tā laika 72 zirgspēku jaudīgā "190D" automobiļa 18,1 sekundi. Autoražotājs atzīmē, ka prototips ir krietni ātrāks pat par tā laika sportisko modifikāciju "190E 2.6 Sportline", kurā tika ievietots jaunais motors.

Starp šīm divām dīzeļdzinēju paaudzēm milzīga atšķirība ir ne tikai sniegtajā dinamikā, bet arī degvielas patēriņā. Jaunais dzinējs vecajā virsbūvē nodrošina 4,9 litru vidējo degvielas patēriņu, kamēr oriģinālajā izpildījumā ar 72 zirgspēku 1,9-litru atmosfērisko dīzeļmotoru "Mercedes-Benz 190D" patērē vidēji 7,3 litrus. Tā ir vairāk kā 30 procentu ekonomija, par CO2 izmešiem nemaz nerunājot.

"Mercedes-Benz 190D BlueEfficiency" prototips ir par 385 kilogramiem vieglāks nekā mūsdienu C-klases modelis ar analoģisku dzinēju. Tomēr jaunā C-klase ir par 16 centimetriem garāka, tai ir plašāks salons un nesalīdzināmi augstāks drošības līmenis. Salīdzinājumam piebildīsim, ka jaunais "Mercedes-Benz C250 CDI BlueEfficiency" no vietas līdz 100 km/h paātrinās 7,6 sekundēs, bet tā vidējais degvielas patēriņš ir 5,1 litri uz 100 km.

Apskati lietotu "Mercedes" C-klases modeļu pārdošanas sludinājumus

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!