"Tieši "Mini" konstrukcijas īpatnības, tostarp platās piekares, padara šo auto ļoti piemērotu rallijiem. Tā tas bija 60. gados un arī pēdējās desmitgadēs, kad rallijkomandas izmanto uzlabotu "Mini Countryman" modeli, atzīst "Inchcape Motors Latvia" "Mini" zīmola vadītājs Guntis Belousovs.
Ikoniskais britu auto tapa pēc t.s. Suecas krīzes 1956. gadā, kad Eiropa saskārās ar degvielas badu un bija nepieciešami ļoti ekonomiski spēkrati. Lai maksimāli izmantotu mašīnas telpu, "British Motor Corporation" inženierim Aleksam Isigonim radās ideja par kompaktu priekšpiedziņas auto, kura dzinējs ir pagriezts šķērseniski un novietots tieši virs pārnesumkārbas.
Starp citu, šī Šveicē sākotnēji uz salvetes uzskicētā konfigurācija šodien ir teju ikviena kompaktklases auto standarts. Bet 1959. gadā desmit pēdu garais, ar 0,85 litru (34 ZS) motoru aprīkotais un ideālām braukšanas īpašībām apveltītais mazauto ieguva saviem izmēriem pārsteidzoši plašu salonu, kurā bija vieta četriem cilvēkiem.
No mazauto par īstu zvēru trasē
1964. gadā Montekarlo rallija finišs pārsteidza visus – tajā uzvarēja īrs Patriks Hopkirks un Henrijs Lidons ar... "Mini Cooper S". "Lai gan "Mini" bija tikai neliels ģimenes sedans, tehniskā ziņā tam bija daudz priekšrocību. Priekšējā piedziņa un šķērsvirzienā ierīkotais dzinējs krietni palīdzēja sasniegt finišu pirmajiem. Arī fakts, ka mašīna ir mazāka, labi palīdzēja uz šaurajiem ceļiem," savu vēsturisko uzvaru atminas Padijs Hopkirks.
"Mini Cooper" panākumus Montekarlo rallijā 1965. un 1967. gadā turpināja "lidojošie somi" Timo Mekinens un Rauno Āltonens. Starp citu, 1965. gadā Mekinens, uzvarot piecos no sešiem ātrumposmiem, bija vienīgais, kas izbrauca trasi bez soda punktiem.
Īpaši salda bija Āltonena bija uzvara 1967. gadā, jo pirms gada rallija komisāri it kā oficiālajiem noteikumiem neatbilstošu auto lukturu dēļ diskvalificēja desmit braucējus. Tostarp arī pirmo četru vietu ieguvējus: trīs "Mini Cooper" braucējus – Mekinenu, Āltonenu, Hopkirku – un Rodžeru Klārku, kas brauca ar "Lotus Cortina". Par uzvarētāju tika pasludināts faktiskais piektās vietas ieguvējs soms Pauli Toivonens ar "Citroen".
Starp citu, vēsturiskās uzvaras 50. gadadienu 79 gadus vecais Āltonens nolēma pieminēt sev tīkamā un saprotamā veidā, proti, ar klasisko "Mini" piedaloties 2017. gada Montekarlo vēsturisko auto rallijā. "Lidojošā soma" līdzbraucējs bija zviedrs Hanss Silvēns (72).
Vēl šodien "Mini" tiek uzskatīts par visveiksmīgāko britu auto – no 1959. līdz 2000. gadam saražoti 5,4 miljoni mīlīgo mašīnīšu. Jauna ēra sākās 2001. gadā, kad zīmols nonāca BMW paspārnē.
Ar jaunu elpu pretim uzvarai
""Mini Countryman" raksturo izcila drošība, sportiskais gars un izteiksmīgais dizains. "Countryman" ir piemērota gan ikdienas braucieniem, gan pārveidei par sacīkšu auto, kas spēj konkurēt gan WRC seriālos, gan gūt uzvaras prestižajā Dakaras rallijreidā," atzīst Belousovs.
Sarežģītajā un aizraujošajā Dakaras rallijreidā auto "Mini All4 Racing" dominēja 2012. - 2015. gadā, tostarp divas uzvaras (2012. un 2013. gadā) guva arī trīspadsmitkārtējais šo sacīkšu uzvarētājs Stefans Petransels. Trīs godalgas (1. vietu – 2015.; 2. vietu – 2016.; 3. vietu – 2014. gadā) guvis arī katarietis Nasers Al-Atija. Šogad rallijā, kura trase veda caur Paragvaju, Bolīviju un Argentīnu, finišēja seši no septiņiem "Mini", turklāt trīs komandas iekļuva pirmajā desmitniekā.