Kā "Reuters" uzzinājis "Nissan" preses dienestā, ar dīzeļdzinēju aprīkoto automobiļu tirdzniecība Eiropā tiks pārtraukta pakāpeniski. Turklāt, pēc provizoriskas informācijas, "Nissan" tuvākajā laikā likvidēs arī simtiem darbavietu rūpnīcā Lielbritānijā tieši pieprasījuma krituma dēļ pēc dīzeļauto Eiropā.

"Tāpat kā citi autoražotāji un industrijas pārstāvji, arī mēs redzam arvien pieaugošu pieprasījuma kritumu pēc dīzeļauto, tomēr neparedzam tā beigas īsā termiņā. Šobrīd daudziem cilvēkiem moderns dīzeļdzinējs joprojām šķiet pievilcīgs un tādi joprojām būs pieejami "Nissan" modeļu piedāvājumā," aģentūrai "Reuters" skaidrots "Nissan" preses dienestā. "Eiropā, kur pamatā pārdodam savus ar dīzeļmotoru aprīkotos auto, mūsu neatlaidīgā elektromobilitātes stratēģija ļaus pakāpeniski vieglajos automobiļus atteikties no dīzeļdzinēja piedāvājuma līdz ar šo "Nissan" modeļu nākamo paaudzi."

Automobiļu industrija un tās piegādātāji pielāgo savu biznesu tam, ka Eiropas Savienības regulatori ekoloģiskās prasības pret iekšdedzes dzinēju izplūdes gāzu kaitīgajiem izmešiem padara arvien stingrākas. Dīzeļdzinēju tehnoloģijas šobrīd ir īpaši dārgi un bieži vien pat nerentabli tām pielāgot, tādēļ autoražotāji arvien vairāk investīciju novirza elektromobiļu izstrādes virzienā.

Piemēram, Vācijas autoražotājs "Volkswagen" (VW) joprojām nav atguvies no 2015. gada skandāla ar krāpšanos dīzeļdzinēju izmešu emisijas mērījumiem, ciešot aptuveni 25 miljardu eiro zaudējumus sodanaudās un citos izdevumos. Tuvāko gadu laikā VW prezentēs vairākus jaunus elektromobiļus un esošo modeļu elektriskās versijas.