Foto: Publicitātes foto
Šogad profesionāli auto žurnālisti no trim Baltijas valstīm par zemāko degvielas patēriņu sacentās ar jaunajiem "Peugeot 208" automobiļiem, pielietojot praksē savas prasmes un "Peugeot" jaunākās tehnoloģijas. Braucēji, iepazīstot savas valsts skaistākās vietas, iepriekš noteikto maršrutu veica ļoti ekonomiski.

Papildus auto žurnālistiem savas prasmes varēja izmēģināt arī pa vienam laimīgajam "Facebook" konkursa dalībniekam no katras valsts – Igaunijas, Latvijas un Lietuvas. Ar tām pašām automašīnām, ar kurām savas iemaņas pārbaudīja žurnālisti, sacentās arī ekonomiskā brauciena dalībnieki, kuriem līdz šim tādas pieredzes nebija.

Tiesa, maršruta ziņā viņiem bija brīva izvēle, kur doties, un šajos atšķirīgajos apstākļos arī tika uzrādīts ļoti labs sniegums. Igaunijas dalībnieks sasniedza līdzvērtīgu rezultātu ar profesionāļiem, kas ir 2,7 l /100 km ar vidējo ātrumu 55 km/h.

Latvijas dalībnieks pārbaudīja savas prasmes Rīgas lielpilsētā, un sasniedza vidējo degvielas patēriņu 5,0 l / 100km ar vidējo ātrumu 32 km/h. Lietuvas dalībnieks attaisnoja rūpnīcas doto vidējo patēriņu: 3,4 l / 100 km.

Sacensībās galvenokārt tika izmantoti pilnīgi jaunie "Peugeot 208" modeļi, kuriem spēka avots ir ekonomiskais 100 zirgspēku 1,6 "BlueHDi" dīzeļdzinējs, un uzstādītais mērķis bija veikt braucienu vismaz ar rūpnīcas norādīto vidējo degvielas patēriņu 3,4 l/100km. Turklāt salīdzinājumam cīņā devās arī divas komandas ar 82 zirgspēku benzīna dzinēja automašīnām "Peugeot 208 1.2 PureTech", kuru rūpnīcas dotais vidējais degvielas patēriņš ir 4,5 l / 100km.

No auto žurnālistu vidus labāko rezultātu sasniedza Latvijas komanda, ko pārstāvēja Ingars Tenis un Roberts Jansons, sasniedzot satriecošo vidējo degvielas patēriņu 2,7 l / 100 km. Otro vietu ieņēma Esta Tatrik un Margus Pipars komanda ar rezultātu 2,9 l / 100km. Arnis Martinelli un Aldis Bite no Latvijas sasniedza 3,0 l/100km. Tādu pašu rezultātu sasniedza arī Jurģis Paplaitis un Ramūnas Pletkus.

Turpmākie rezultāti bija līdzīgāki sagaidāmajiem un tuvāki rūpnīcas datiem. Vidējo degvielas patēriņu 3,1 l / 100km sasniedza: Linas Butkus un Dina Sergijenko (Lietuva), Kaspars Sepps un Laas Valkonens (Igaunija), Aldis Zelmenis un Normunds Avotiņš (Latvija), Egidijus Babelis un Aidas Bubinas (Lietuva).

Ar benzīna dzinēju automašīnām labāko rezultātu sasniedza komanda: Guntars Pulss un Raimonds Zandovskis, ar vidējo degvielas patēriņu 4,2 l / 100km un otro rezultātu sasniedza Iveta Kaminska un Boriss Sebjakins – vidējais degvielas patēriņš 4,3 l / 100 km.

Visi auto žurnālisti uzstādīja labākus rezultātus par rūpnīcas doto vidējo degvielas patēriņu.

Nobraukums dalībniekiem bija apmēram 550 km, lai gan ar pilno degvielas bāku būtu pieticis vēl daudz garākam izbraucienam. Dalībnieku vidējais ātrums bija apmēram 60 km/h. Ņemot vērā vairākas pieturvietas un ātruma ierobežojumus apdzīvotās vietās, rezultāts ir ievērojams.

Ekonomiskais brauciens "Peugeot Eco Cup", ko "Peugeot Baltic" jau ir organizējusi vairākas reizes, ir tradicionālas sacensības ar mērķi uzstādīt viszemāko iespējamo degvielas patēriņu. Un svarīgs ir fakts, ka katru reizi sasniegtais zemākais degvielas patēriņa rezultāts ir zemāks par rūpnīcas dotajiem parametriem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!