Foto: Publicitātes foto

"Audi" markas sauklis ir "Vorsprung durch Technik" jeb "Pārākums tehnikā", un nenoliedzami gadu gaitā šis vācu autoražotājs ir radījis nevienu vien spēkratu, kas attīstībā bijis priekšā ne tikai saviem tiešajiem konkurentiem, bet arī autobūvē vispār. Piedāvājam sarakstu ar pieciem zīmīgākajiem un sportiskākajiem "Audi" modeļiem.

Auto Union CD V16 (1938)

Foto: Publicitātes foto

Mūsdienu "Audi" kontekstā nedrīkst aizmirst tā saknes – "Auto Union" apvienoja četrus autoražotājus: "Wanderer", DKW, "Audi" un "Horch", un to visu mantinieks ir tieši "Audi".

Pirms Otrā pasaules kara autosacīkstēs "Auto Union" dominēja ar patiesi iespaidīgu spēkratu – "Sudraba bultu". Tam no 1934. līdz 1938. gadam bija vairākas modifikācijas – "Type A", "Type B", "Type C" (attēlā ievadā) un "Type D". Atkarībā no versijas tas tika komplektēts ar 12 vai 16 cilindru dzinēju.

Latvijas kontekstā viszīmīgākais no "Auto Union" sacīkšu bolīdiem ir "CD V16", kas savulaik tika būvēts sacīkstēm bīstamajos Alpu kalnu serpentīnos. 16 cilindru dzinējs attīsta 520 zirgspēku jaudu un ļauj "Sudraba bultai" sasniegt 340 km/h! Galvu reibinoša dinamika tiem laikiem, ko spēja savaldīt vien drosmīgākie un prasmīgākie sacīkšu braucēji.

Mūsdienās "Auto Union CD V16" goda vietā uz īpaši veidota paaugstinājuma ir apskatāms rekonstruētajā Rīgas Motormuzejā.

Audi Quattro (1980 – 1991)

Foto: Publicitātes foto

Daudziem pirmā asociācija ar "Audi" ir tieši "quattro". Tulkojumā no itāļu valodas tas nozīmē "četri" un tieši šāds nosaukums tika dots "Audi" pirmajam sērijveida automobilim ar visu riteņu piedziņu.

"Audi Quattro" (pazīstams arī kā "Ur-Quattro") ar turbopūtes dzinēju un pilnpiedziņu izrādījās milzu veiksme. Šis automobilis dominēja jebkurās rallija sacensībās, kurās vien piedalījās. Pasaules rallija čempionātā (WRC) ar šo "Audi" uzvarēja vairākos rallija posmos un izcīnīja divus konstruktora kausus, padarot "Audi Quattro" par vienu no visveiksmīgākajiem sacīkšu automobiļiem vēsturē.

Mūsdienās "quattro" nosaukums tiek izmantots visiem tiem "Audi" modeļiem, kas ir aprīkoti ar pilnpiedziņu.

Audi RS2 (1994 – 1995)

Foto: Publicitātes foto

Šo automobili pat nevajadzēja iedarbināt, lai nojaustu, ka tas nav vienkāršs ģimenes universālis. Tam bija samērā zems klīrenss un lieli riteņu diski ar tieši tādām pašām riepām kā tā laika "Porsche 911 Turbo".

"Audi RS2", kas ir arī pirmais šīs markas "RS" modelis un arī pirmais īpaši sportiskais pilnpiedziņas universālis, tika komplektēts ar 2,2 litru pieccilindru turbopūtes dzinēju, kas attīsta 315 zirgspēku jaudu un ļauj no vietas līdz 100 km/h paātrināties 4,8 sekundēs. Tas ir iespaidīgs rezultāts ne tikai universālim, bet arī sportisko automobiļu vērtējumā kopumā tiem laikiem.

Mūsdienās kulta statusa ieguvušā "Audi RS2" ideoloģiju turpina "RS4" modelis.

Audi RS6 (no 2002)

Foto: Publicitātes foto

"Audi RS6", kas pieejams gan sedana, gan universāļa versijā, savās trijās modeļu paaudzēs autopasaules arēnā piedāvā superauto cienīgu veiktspēju elegantā izpildījumā.

Otrās paaudzes "RS6" bija tobrīd visjaudīgākais "Audi" spēkrats markas vēsturē – tā V10 dzinējs attīsta 579 zirgspēkus. Šāda jauda ir ne tikai kas prātam neaptverams ģimenes automobilī, bet kārtējo reizi ļāvis "Audi" apliecināt, ka joprojām ir ātrāko universāļu ražotājs kopš "RS2" debijas 1994. gadā.

Mūsdienās, savā trešajā paaudzē, "Audi RS6" pieejams tikai kā universālis "Avant". Tas aprīkots ar četrlitru V8 biturbo dzinēju, kas attīsta 560 zirgspēku jaudu, ļaujot līdz 100 km/h samērā lielajam automobilim paātrināties nieka 3,9 sekundēs un maksimāli sasniegt 305 km/h.

Audi R8 (no 2008)

Foto: Publicitātes foto

Šis saraksts nebūtu iedomājams bez "Audi R8". Markai raksturīgais elegantais dizains un alumīnija konstrukcija – rezultātā ir radīts viens no vislabākajiem sportiskajiem automobiļiem, kas turklāt superauto līgā ir pieejams par saprātīgu cenu.

Sērijveida "R8" ir tapis, izmantojot "Audi" pieredzi Lemānas 24 stundu izturības sacīkstēs, kur vācu autoražotājs startēja un piecus gadus uzvarēja ar "R8 LMP" bolīdu.

Pirms gada tika prezentēts "Audi R8" otrās paaudzes modelis, kas tiek komplektēts ar V10 dzinēju: tas attīsta 540 zirgspēku jaudu ("Plus" modifikācijā – 610 ZS). Jau 3,5 sekundēs startā no vietas tiek sasniegti 100 km/h, bet spidometra bultiņa atduras pie 323 km/h atzīmes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!