No 2014. gada 24. līdz 30. aprīlim "Drošas Braukšanas Skola" (DBS) sadarbībā ar autoservisu tīklu "Bosch Car Service" vairākās Latvijas pilsētās veiks nebijušu akciju – automašīnu bezmaksas ritošās daļas savirzes pārbaudi.

Šī unikālā akcija ar Latvijā pirmo mobilo savirzes stendu ir nākamais solis autovadītāju uzmanības pievēršanai tam, cik nozīmīgs ir automašīnas tehniskais stāvoklis drošībai uz ceļa. Šīs akcijas ietvaros DBS veikusi autovadītāju aptauju par autoservisu izvēli, kas atklāj gan pozitīvus, gan negatīvus auto īpašnieku ieradumus.

DBS, "Bosch Car Service" un "Statoil Fuel & Retail Latvia" kopīgās akcijas automašīnu bezmaksas balstiekārtas savirzes pārbaudes notiks:

  • 24. aprīlī, 12:00 – 19:00, DUS "STATOIL Sarkandaugava", Rīgā;
  • 25. aprīlī, 11:00 – 18:00, pie T/C "Jēkabpils Centrs", Vienības ielā 7, Jēkabpilī;
  • 26. aprīlī, 11:00 – 18:00, pie T/C "Oga", Rīgas ielā 4d, Preiļos;
  • 28. aprīlī, 11:00 – 18:00, pie Valmieras Kultūras centra, Rīgas ielā 10, Valmierā;
  • 29. aprīlī, 11:00 – 18:00, DUS "STATOIL Dobele", Dobelē;
  • 30. aprīlī, 12:00 – 19:00, DUS "STATOIL Ulmanis 1", Rīgā.

2014. gada aprīļa sākumā DBS internetā veica auto īpašnieku aptauju, uzdodot dažādus jautājumus par auto iegādi, autoservisu izvēli un autoservisu uzticamību. Šīs aptaujas rezultāti pārsteidza aptaujas veidotājus gan pozitīvi, gan negatīvi.

Viens no pārsteidzošākajiem atklājumiem ir tas, ka 36,8% lietoto automobiļu pircēju pērk "kaķi maisā", jo pirms automašīnu iegādes nepārbauda tā tehnisko stāvokli servisā.

Jautāti par servisa izvēli, 35% aptaujāto ir atzinuši, ka savu automašīnu remontu veic paši vai uztic to darīt mehāniķiem nepazīstamos servisos vai garāžās. Vienlaikus 30,6% aptaujāto uzskata, ka servisos bez modernām diagnostikas iekārtām un regulāri apmācītiem mehāniķiem ir iespējams saremontēt mūsdienu automašīnas.

Tāpat arī 21% auto īpašnieku ir atzinuši, ka nepievērš uzmanību servisa kvalitātei un izvēlas tuvāko autoservisu vai to, kurā tiek piedāvāta lētākā cena konkrētajam remontam.

"Godīgi sakot, mēs esam ļoti pārsteigti par iegūtajiem rezultātiem. Grūti ir iedomāties, ka cilvēki, kuri ir gatavi iztērēt vairākus tūkstošus par lietotas automašīnas iegādi, ir gatavi ieekonomēt dažus desmitus eiro par tā tehniskā stāvokļa pārbaudi, un tādējādi sevi pasargāt no iespējamiem, dārgiem remontiem," norāda DBS valdes loceklis Artūrs Priednieks.

"Uzticība dažādiem mazajiem servisiņiem un garāžām, kuros pat nav vienkāršs diagnostikas dators, arī ir pārsteidzoša. Mūsdienās jebkurā automašīnā ir iebūvēti nopietni vadības bloki, un servisos bez apmācīta personāla un diagnostikas iekārtām, mūsuprāt, var veikt tikai riepu maiņu vai līdzīgus, nelielus remontus," uzskata Priednieks.

Veiktā aptauja uzrāda arī pozitīvas iezīmes, piemēram, 82% aptaujāto piekrīt, ka nesertificētos un nepazīstamos servisos, nav iespējams atjaunot stipri sasistas automašīnas tā, ka tās ir tikpat drošas kā pirms avārijas.

Autoīpašnieki gadu gaitā ir sapratuši arī to, ka remonta procesā ir svarīga rezerves daļu kvalitāte – tikai mazāk kā 10% aptaujāto ir atklājuši, ka neuztraucas par rezerves daļu kvalitāti un izvēlas lētākās. Tieši tikpat daudz respondentu ir atklājuši, ka savas automašīnas tehniskā stāvokļa diagnostiku veic tikai pirms tehniskās apskates.

Pārējie ir atklājuši, ka veic regulāru diagnostiku vai to dara tad, kad rodas aizdomas par kādu bojājumu. 76% auto īpašnieku ir atklājuši, ka pirms remontdarbu uzsākšanas mēdz lūgt servisam sastādīt tāmi, kas, protams, ļauj izvairīties no pārsteigumiem, saņemot automašīnu pēc remonta.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!