Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Toyota" prognozē, ka pēc 2020. gada ar ūdeņradi darbināmo degvielas šūnu elektrisko automobiļu (FCEV) globālais pārdošanas apjoms ievērojami pieaugs – līdz vismaz 30 tūkstoš eksemplāriem gadā salīdzinājumā ar 3000, kas tiek saražoti šobrīd.

Lai sagatavotos šai izaugsmei, uzņēmums plāno ražošanai izmantot divas jaunas, iespaidīgas ēkas: pilnīgi jauno ēku blakus esošajai automobiļu ražotnei, lai paplašinātu degvielas šūnu bloku plašražošanu, un jaunu konveijeru esošajā ražotnē, kur ražotu augstspiediena ūdeņraža tvertnes.

Kā tehnoloģija degvielas šūnu bloki ir pārbaudīti un gatavi ražošanas mēroga palielināšanai. 2014. gada nogalē "Toyota" tirgū laida plašražošanas degvielas šūnu sedanu "Mirai". Katru gadu ražošanas un pārdošanas apjomi ir pieauguši – no apmēram 700 eksemplāriem 2015. gadā līdz aptuveni 2000 automobiļiem 2016. gadā un aptuveni 3000 automobiļiem 2017. gadā. "Toyota" gadā pārdoto FCEV mērķis ir apmēram līdz 2020. gadam visā pasaulē sasniegt 30 tūkstoš eksemplāru.

Šobrīd "Mirai" tiek pārdots vienpadsmit valstīs: Japānā, ASV un deviņās Eiropas valstīs. "Mirai" demonstrācijas testi šobrīd jau notiek Austrālijā, Kanādā, Ķīnā un Apvienotajos Arābu Emirātos, un "Toyota" novērtē pieprasījumu pēc FCEV, vienlaikus turpinot atbalstīt ūdeņraža infrastruktūras attīstīšanas iniciatīvas.

Japānas tirgū "Toyota" mērķis ir sasniegt vismaz 1000 pārdotus FCEV automobiļus mēnesī un vairāk nekā 10 000 automobiļus gadā, jau sākot no 2020. gada.

FC bloks ražo elektrību no ūdeņraža un skābekļa un darbina FCEV, radot nulli emisiju, savukārt tvertnēs tiek uzglabāta ūdeņraža degviela. Abu iekārtu masveida ražošana ir svarīga, lai samazinātu to pašizmaksu un padarītu tās plašāk pieejamas, kas ļautu turpināt pilnveidot un pārdot FCEV.

Lai paplašinātu FC bloku ražošanu, "Toyota" pārcels ražošanu no pašreizējās vietas vienā no esošajām ēkām Honšas ražotnē, Tojotas pilsētā, uz pilnīgi jaunu astoņu stāvu augsto tehnoloģiju būvi šīs pašas ražotnes teritorijā.

Augstspiediena ūdeņraža tvertņu ražošana tiks veikta uz jaunā, speciālā konveijera – Mijoši pilsētā (Aiči prefektūrā) – esošās Šimojamas ražotnes 3. korpusā. Agrāk ūdeņraža tvertnes tika montētas Honšas ražotnē nelielos apjomos. "Toyota" ūdeņraža tvertnes ir izgatavotas no īpaši bieza oglekļa šķiedru materiāla un ir paredzētas spēcīgu triecienu izturēšanai.

Jaunā ūdeņraža tvertņu konveijera būvniecība Šimojamā pašreiz tiek sākta, savukārt darbs pie jaunās FC bloku ražotnes fasādes jau ir pabeigts, un nu tiek sākti iekšdarbi. Plašāka informācija par jaunajām ēkām tiks publicēta vēlāk, un nodošana ekspluatācijā tiek plānota ap 2020. gadu.

No komerciālā viedokļa, "Toyota" 2017. gada februārī uzsāka FC autobusu pārdošanu Tokijas metropoles valdībai un gala versija "Sora" ar trīs jaudas avotiem tika laista tirgū 2018. gadā. "Toyota" mērķis ir līdz Tokijas Olimpiskajām un paralimpiskajām spēlēm 2020. gadā pārdot vismaz 100 šādus autobusus.

Kā nākamos soļus "Toyota" plāno paplašināt savu FCEV produktu klāstu un turpināt nostiprināt produktu pievilcību ar mērķi samazināt to cenu. Tāpat "Toyota" turpinās sadarboties ar "Toyota Group" un citiem uzņēmumiem, lai izstrādātu ūdeņraža piegādes infrastruktūru un izbūvētu zemu oglekļa izmešu ūdeņraža piegādes tīklu. Ar šīs un citu iniciatīvu palīdzību uzņēmums aktīvi līdzdarbojas uz ūdeņradi balstītas sabiedrības veidošanā.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!