Vai kravas automobiļa bremzēšanas ceļš ir īsāks vai garāks nekā vieglajam pasažieru automobilim? Tieši šādu jautājumu TV raidījumam "Zebra" uzdeva skatītāji pēc sižeta, kurā tā vadītājs Pauls Timrots demonstrēja vieglā automobiļa bremzēšanas ceļu no dažādiem braukšanas ātrumiem.

Lai rastu atbildi uz šo jautājumu, "Zebra" eksperimentam izmantoja modernu "Volvo FH" kravas automobili. Tomēr jāatzīmē, ka tas bija ar tukšu kravas nodalījumu. Neskatoties uz to, tāpat kravas automobilis ir vairākkārt smagāks nekā vieglais pasažieru.

No sākuma tajos pašos apstākļos tika izmēģināts "Ford Focus" bremzēšanas ceļš no dažādiem braukšanas ātrumiem. Pēc tam to pašu eksperimentu atkārtoja "Volvo FH" kravas automobilis, kā īsais bremzēšanas ceļš pārspēja tikpat moderno "Ford Focus" un pārsteidza Timrotu.

Kravas automobiļa šoferis gan norādīja, ka šis process nav bijis visai patīkams, neskatoties uz to, ka jau iepriekš zini, ka tūlīt strauji bremzēsi. Tāpat kravas šoferis atzina, ka ar tukšu kravas automobili bremzēt ir daudz drošāk un pārliecinošāk, bet piekrauta kravas nodalījuma gadījumā ne tikai bremzēšanas ceļš būtu daudz garāks, bet arī šoferim šis uzdevums būtu grūtāks, jo jārēķinās arī ar to, kāda krava ir nodalījumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!