Foto: LETA
Īstenojot Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansēto projektu, Daugavpils AS "Tramvaju uzņēmums" izsludinājusi atklāto konkursu pasažieru tramvaju iegādei, informēja uzņēmuma administrācijā.

Projekta "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija" gaitā plānots atjaunot "Tramvaju uzņēmuma" ritošo sastāvu, iegādājoties 12 tramvaju vagonus, atjaunot Daugavpilī sliežu ceļu 6,2 kilometru garā posmā 18.novembra ielā, kā arī renovēt trīs pārveidošanas apakšstacijas.

Paredzams, ka jaunie tramvaju vagoni būs aprīkoti ar asinhronā tipa dzinējiem, kas ļaus ietaupīt un uzkrāt elektroenerģiju, nodrošinās mobilāku un ātrāku pārvietošanos bez sastrēgumiem. Jaunie tramvaji būs aprīkoti atbilstoši vides pieejamības prasībām, tajos būs nodrošinātas novietnes ratiņiem un vietas invalīdiem, bet tramvaju ieeja būs aprīkota ar izbīdāmu platformu.

Tuvākajā laikā plānots izsludināt iepirkuma procedūru arī par tiesībām veikt sliežu ceļa un apakšstaciju rekonstrukciju.

Atjaunojot sliežu ceļu, tiks veikta seguma nomaiņa krustojumos, rekonstruētas pieturvietas un nomainīti kontakttīkli. Līnijas renovācijas laikā pieturvietas tiks izbūvētas atbilstoši vides pieejamības prasībām. Tas nozīmē, ka arvien vairāk cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem varēs izvēlēties tramvaju kā ērtu un drošu pārvietošanas veidu. Tramvajs kļūs par ērtu pārvietošanas līdzekli arī māmiņām ar bērnu ratiņiem un invalīdiem, kuri pārvietojas ratiņkrēslos.

Savukārt sliežu ceļa rekonstrukcijā pielietojamā bezšuvju sliežu iegremdēšanas tehnoloģija padarīs tramvaju kustību klusāku un komfortablāku, kā arī samazinās trokšņa un vibrācijas līmeni.

Veicot triju pārveidošanas apakšstaciju renovāciju, kas nodrošina elektroenerģijas padevi tramvaju līnijām, tajās tiks uzstādītas modernas iekārtas, kas samazinās elektroenerģijas zudumus un atvieglos to remontu, jo nepieciešamās rezerves detaļas būs brīvi pieejamas tirgū.

Projekta "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija" mērķis ir sabiedriskā transporta attīstības veicināšana kā alternatīva privāto automašīnu izmantošanai. Paredzēts, ka arvien vairāk cilvēku izmantos tramvaju kā ikdienas transporta līdzekli.

Projekta kopējais finansējums ir 8 456 216 lati, no tiem ERAF daļa - 7 028 040 lati jeb 83,11%, privātais finansējums - 1 428 176 lati jeb 16,89%.

Projekts ilgs līdz 2012.gada 31.decembrim.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!