Foto: LETA

Maizes ražotājs "Fazer maiznīcas" mainījis nosaukumu uz "Fazer Latvija", informēja uzņēmuma komunikāciju direktore Baiba Gulbe.

"Nosaukuma maiņa ir likumsakarīgs solis 2010.gadā iesāktajām strukturālajām reformām un aptver abus "Fazer grupas" biznesa virzienus Latvijā - maizes un saldumu jomu," sacīja Gulbe.

Viņa norādīja, ka 2011.gadā "Fazer grupas" apgrozījums ir palielinājies par 4,1%, sasniedzot vairāk nekā 1,1 miljardu latu salīdzinājumā ar 1,06 miljardiem latu 2010.gadā.

"Fazer grupas" peļņa 2011.gadā ir sasniegusi 38,09 miljonus latu, kas ir 3,4% no kopējā apgrozījuma. Kā norāda uzņēmumā, "Fazer grupas" panākumu pamatā ir jauni produkti, kā arī pārdošanas un ražošanas efektivitātes uzlabošana. "Fazer grupas" jaunā biznesa stratēģija ir vērsta uz tirgus paplašināšanu, kļūstot par nozīmīgu starptautisku uzņēmumu līdz 2016.gadam.

Saskaņā ar uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA "Lursoft" informāciju "Fazer maiznīcu" apgrozījums pērn bija 14,1 miljons latu, kas ir par 20% vairāk nekā 2010.gadā, kad uzņēmums apgrozīja 11,69 miljonus latu.

Uzņēmuma zaudējumi palielinājušies no 829 007 latiem 2010.gadā līdz 948 083 latiem pagājušajā gadā.

Kā norādīja "Fazer Latvija" rīkotājdirektors Varis Peisenieks, neskatoties uz ekonomikas lēno atgūšanos, uzņēmumam pērn izdevies nostiprināt pozīcijas maizes tirgū un ievērojami uzlabot savus rādītājus saldumu nozarē.

"Arī šogad piedāvāsim jaunas garšas maizi gan baltmaizes, gan rudzu un saldskābmaizes cienītājiem un turpināsim darbu pie jau zināmo zīmolu kvalitātes nostiprināšanas. "Fazer Latvija" turpinās iesāktās reformas, uzlabojot ražotnes un kvalitātes pārvaldības sistēmu. Viens no svarīgākajiem uzdevumiem ir palielināt uzņēmuma rentabilitāti, lai paaugstinātu tā konkurētspēju Latvijas tirgū," sacīja uzņēmuma izpilddirektors.

Kā ziņots, 2002.gadā Somijas uzņēmums "Fazer Bakeries" iegādājās "Ogres maiznieku" un uzņēmums tika nosaukts par "Fazer maiznīcu Druva", bet 2005.gadā uzņēmumu pārdēvēja par SIA "Fazer maiznīcas".

"Fazer grupa" uzņēmums ir izveidojies no ģimenes kafejnīcas, ko 1891.gadā Helsinkos nodibināja Karls Fazers. Grupas uzņēmumi piedāvā maizes produktus, saldumus un ēdināšanas pakalpojumus astoņās valstīs.

Latvijā vislabāk zināmie uzņēmuma zīmoli ir "Fazer", "Druva", "Karl Fazer", "Geisha", "Dumle", "Tutti Frutti". Latvijā darbojas "Fazer" maiznīca, bet saldumu ražotne atrodas Somijā. "Faze grupas" kopējais uzņēmumu apgrozījums 2011.gadā bija vairāk nekā 1,57 miljardi eiro jeb 1,1 miljards latu, darbinieku skaits apmēram 15 200, no kuriem 260 strādā Latvijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!