Luksemburgā notikušajā Eiropas Savienības (ES) transporta ministru padomes sanāksmē ceturtdien panākta vienošanās par Latvijas nozīmīgo transporta koridoru iekļaušanu ES stratēģisko prioritāšu lokā, portālu "Delfi" informēja Satiksmes ministrijā (SM).

Eiropas savienošanas instrumenta (CEF) projekts nākamajā ES finanšu plānošanas periodā būs viens no būtiskākajiem infrastruktūras investīciju finansējuma avotiem. Latvija vairāku mēnešu garumā aktīvi strādāja ar Eiropas Komisiju, lai nodrošinātu Latvijas nozīmīgāko transporta savienojumu iekļaušanu starp visas ES prioritātēm. Rezultātā Latvijai izdevies panākt, lai jau iepriekš starp prioritātēm iekļautajā Baltijas-Adrijas transporta koridorā (kas Baltijas valstīs pazīstams kā Rail Baltica II) tiktu iekļauti arī savienojumi ar Rīgas un Ventspils ostām, kā arī Rīgas lidostu, vēsta ministrijā.

Koridora atzars "Ventspils-Rīga", kas sevī ietver arī abas Latvijas lielākās ostas, pavēr iespējas savienojumu attīstībai Baltijas jūras reģionā, Rīgas un Ventspils ostām attīstot jūras maģistālos savienojumus, piemēram, ar Ziemeļvācijas un Skandināvijas ostām, skaidro ministrijā. Tāpat starp CEF prioritēm iekļauts arī Latvijas Rietumu-Austrumu koridors, savienojot Rīgu ar Krieviju un Baltkrieviju, kā arī iezimējot Latvijai nozīmīgu lomu Rietumu-Austrumu un Ziemeļu-Dienvidu stratēģisko koridoru krustcelēs.

Tajā pašā laikā Latvija turpinās uzstāt, lai CEF finansētajiem projektiem būtu augsta ES līdzfinansējuma likme, kā arī lai CEF finansējums nepārdalītu līdzekļus no citiem kohēzijas valstīm svarīgiem finanšu instrumentiem.

Tāpat transporta ministri vienojās par vispārējo pieeju Regulas projektam, kas paredz pasākumus trokšņu līmeņa samazināšānai ES lidostās u.c. jautājumiem, saskaņā ar Padomes darbakārtību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!