Foto: AFI
Satiksmes ministrija (SM) jau nākamnedēļ plānojot virzīt izskatīšanai valdībā lēmumu par vilcienu iegādei "Pasažieru vilciena" projektam paredzēto 100 miljonu latu piešķiršanu citiem projektiem, svētdien vēstīja TV3 raidījums "Nekā Personīga".

Lēmums tikšot virzīts, nesagaidot mediācijas procesa iznākumu Stokholmā, kur iesaistīts "Pasažieru vilciens" un spāņu kompānija "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF). Noņemt Eiropas naudu pasažieru vilcienu iepirkumam ministriju spiež Eiropas Komisijas ultimāts beidzot sākt Eiropas naudas apguvi, jo līdz 2015.gada augustam, kad šajā plānošanas periodā paredzētie 100 miljoni lati jāiztērē, palikuši tikai divarpus gadu, norādīja raidījums.

Raidījums arī atzīmēja - Latvija un Igaunija pirms trīs gadiem vienlaicīgi sāka priekšdarbus pasažieru vilcienu nomaiņai. Igaunija pirmos vilcienus jau saņēmusi, bet Latvijā vēl nav noslēgusies pat iepirkuma procedūra.

SM saņemts kārtējais dokuments no Eiropas Komisijas ar prasību beidzot izlemt, kur Latvija šajā plānošanas periodā līdz 2015.gadam ieguldīs tai rezervētos 100 miljonus latu. Ministrija nolēmusi ieguldīt Kurzemē.

SM valsts sekretārs Anrijs Matīss teica, ka nauda ir jāiztērē citiem projektiem, ja vilcienu iegādes projektu neīstenos. Tomēr gluži pretējas noskaņas ir pašā uzņēmumā "Pasažieru vilciens", kas pārliecināts, ka Eiropas naudu vilcieniem neatņems.

Tomēr Matīss ir gatavs jau nākamnedēļ virzīt valdībā priekšlikumu par vilcieniem domātās Eiropas naudas ieguldīšanu Liepājas mezgla modernizācijā, lai palielinātu Liepājas ostas kapacitāti. "Mums valdībā jāpieņem lēmums par tālāko rīcību, galīgais lēmums par tālāko rīcību ar esošajiem līdzekļiem. (..) Un viņu pārdali iespējamo, ja šis projekts neīstenojas," sacīja ministrijas valsts sekretārs.

PV plānoja iegādāties 34 elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansējums būtu 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai ‒ 44 miljoni latu. Konkursā par vilcienu piegādi uzvarēja CAF, taču ar to noslēgtajā līgumā bija jāveic grozījumi, lai nezaudētu ES līdzfinansējumu 100 miljonu latu apmērā jauno vilcienu iepirkumā. Vienošanās ar CAF par līguma izmaiņām netika panākta.

Valdība jau vienojusies vilcienu iegādei līdz šim paredzētos līdzekļus novirzīt citiem projektiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!