Foto: LETA

Kuģu būves un remonta uzņēmums "Rīgas kuģu būvētava" pagājušajā gadā strādāja ar 184,211 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 86,8% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa pieauga par 2,8 reizes - līdz 154,9 tūkstošiem latu, liecina biržā "NASDAQ OMX Riga" iesniegtais uzņēmuma neauditētais finanšu pārskats.

"Rīgas kuģu būvētavas" finanšu pārskata vadības ziņojums atklāj, ka kopumā 174,281 miljonu latu no apgrozījuma veidoja kuģu būve, savukārt 9,809 miljonus latu - kuģu remonts.

2012.gadā "Rīgas kuģu būvētava" kopumā izremontēja 60 kuģus, kas ir par četriem kuģiem vairāk nekā gadu iepriekš. Tāpat tika uzbūvēti un nolaisti ūdenī piecu kuģu korpusi un tas ir par vienu mazāk, salīdzinot ar 2011.gadā.

Kompānija pērn izbūvējusi un nodevusi pasūtītajiem otro un trešo no pieciem SWATH tipa patruļkuģiem Aizsardzības ministrijas vajadzībām. Tāpat izbūvēti pirmie divi no pieciem peldošie restorāni Krievijai, kā arī pašpacelošā peldošā naftas platforma Ukrainas kompānijai "Chornomornaftogaz".

"Rīgas kuģu būvētavas" vadība norāda, ka uzņēmuma izstrādājumu un pakalpojumu, kā arī izejvielu piegādātāji 2012.gadā būtiski nemainījās un to izcelsmes valstis bija Rietumeiropā, Krievija, Ukraina, Lietuva, kā arī Latvija. Tradicionāli kuģu remonta jomā galvenie pasūtītāji bija Rietumeiropas, Krievijas un Latvijas kuģu īpašnieki, savukārt kuģu korpusu pasūtītāji pārsvarā bija no Skandināvijas valstīm, peldošo restorānu - no Krievijas un SWATH tipa patruļkuģu - no Latvijas, savukārt pašpacelošai peldošās naftas platformai – no Ukrainas.

Pērn "Rīgas kuģu būvētava" veica investīcijas pamatlīdzekļu iegādei un rekonstrukcijai 976,9 tūkstošu latu apmērā. Tika iegādāti deviņi kondensācijas gaisa sildītāji, kuri bija nepieciešami, lai aprīkotu angāru dokā un radītu labvēlīgu mikroklimatu, kas atļauj veikt kuģu krāsošanas darbus ziemas apstākļos.

Tāpat, lai turpinātu paaugstināt konkurētspēju un izpildīto darbu kvalitāti, iegādāta hidrauliskā atslēga, metināšanas iekārta, iekārta trokšņu mērījumiem, skalošanos iekārta, divi iekrāvēji un divi gaisa kompresori. Uzņēmumā tiek turpināts kapitālais remonts ražošanas ēkām, peldošajiem dokiem, portālceltņiem, velkoņiem un citiem pamatlīdzekļiem.

Kompānijas vadība informē, ka ir uzsākta kompresoru stacijas KS-3 celtniecība pie dokiem ar mērķi saražot saspiesto gaisu ar spiedienu nemazāku kā astoņi bāri. Tāpat uzsākta trešā laiduma otrā bloka rekonstrukcija – metāla konstrukciju izgatavošana slēgtā apsildāmā telpā, kas būtiski palielinās izpildīto darbu apmēru. Pērn ekspluatācijā arī nodota koģenerācijas stacija, kas ļāvis būtiski samazināt uzņēmuma izdevumus siltumapgādei.

"2013.gadā plānots turpināt uzsākto attīstības virzienu, sevišķu lomu piešķirot apkārtējās vides piesārņojuma samazināšanai, ieguldīt uzņēmuma ražošanas iekārtu, līdz ar to arī procesu modernizācijā, kas sekmēs uzņēmuma konkurētspēju savā tirgus daļā. Saistībā ar kritumu kuģu remonta jomā uzņēmuma vadība ir pieņēmusi lēmumu par restrukturizāciju un aktīvi meklē jaunus biznesa novirzienus un tirgus nišas," teikts uzņēmuma vadības ziņojumā.

2011.gadā "Rīgas kuģu būvētava" strādāja ar 98,602 miljonu latu apgrozījumu, bet kompānijas peļņa veidoja 55 tūkstošus latu.

"Rīgas kuģu būvētava" specializējas zvejas laivu, kabotāžas prāmju, palīgpeldierīču būvē un remontā un ir viens no lielākajiem šādiem uzņēmumiem Baltijas jūras piekrastē. Kompānijas pamatkapitāls ir 11,672 miljoni latu, un tās akcijas kotē "NASDAQ OMX Riga" otrajā sarakstā. "Rīgas kuģu būvētavas" lielākais akcionārs ir "Remars-Rīga", kas ietilpst koncernā "Eiroholdings".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!