Foto: LETA
Ietekmīgais ASV izdevums "The Washington Post" publicējis cildinošu rakstu par Latvijas jauniešiem, kuri, par spīti krīzei, izmanto mazu biznesu sniegtās iespējas un izraujas no smagajiem Latvijas ekonomikas apstākļiem.

Kā vienu no pozitīvajiem piemēriem laikraksts min 28 gadus veco Tomu Erenpreisu, kurš esot veiksmīgi attīstījis riteņu ražošanas biznesu, un parādījis, kā cīnīties ar Eiropas jaunatnes pārmērīgi augsto bezdarba līmeni. Daudzi jauni latvieši gan neesot savu nišu varējuši atrast, tāpēc arī emigrējuši uz valstīm ar augstāku labklājības līmeni.

Pieminēts arī 28 gadus vecais Dāvis Kaņepe, kurš Rīgas centrā kopā ar draugiem izveidojis populāru kultūras centru. "Protams, ir grūti. Un nav tā, ka var strādāt tikai astoņas stundas, ir jāstrādā 14," laikrakstam sacījis Kaņepe.

Izdevums arī norādījis uz tendenci, ka Rīgā atrodami informāciju tehnoloģiju biznesa inkubatori, kas attīsta jaunas idejas, un tas viss notiekot blakus Igaunijai, kur savulaik radīts "Skype".

"Infogram" līdzdibinātājs, 28 gadus vecais Uldis Leiterts norādījis, ka nebaidās kļūdīties, mēģinot sasniegt ambiciozus mērķus. Leiterta radītais produkts palīdz internetā viegli izveidot dažādas infografikas un nedēļā piesaista ap 15 000 jaunus lietotājus.

"Problēma ir arī, ka šo mazo biznesu aktivitātes, reprezentē tikai niecīgu daļu no valsts kopējās ekonomikas," izdevumam norādījis Baltijas Starptautiskā ekonomikas politikas studiju centra direktors Alfrēds Vanags. Viņš atzinis, ka Latvijas ekonomika pamatā balstās eksportā lauksaimniecības, kokapstrādes un metālapstrādes nozarēs.

"The Washington Post" ir lielākais laikraksts ASV galvaspilsētā Vašingtonā, katru dienu to nopērk vairāk nekā 500 000 lasītāju. Tā krājumā ir aptuveni 50 prestižās žurnālistikas pulicera balvas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!