Foto: LETA

Koncerna "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) meitasuzņēmumā "Ritošā sastāva serviss" politiķa Ēriks Škapara (V) darba pienākumos būs gaidāmā elektrifikācijas projekta veiksmīga realizācija, biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja koncernā.

Škapars līdzīgi kā Ivars Pāže, kurš pagājušajā nedēļā sāka darbu SIA "Ritošā sastāva serviss" valdē un līdz ar to atstāja valdes priekšsēdētāja amatu uzņēmumā "Latvijas Valsts ceļi" (LVC), darbošoties jaunajā - elektrifikācijas - jomā. Kā ziņots, Pāže pārraudzīšot lokomotīvju saimniecības un projektu vadību gaidāmā projekta kontekstā.

Škapars "Nozare.lv" norādīja, ka uzņēmumā viņš iecelts par ražošanas un stratēģiskā direktora vietnieku. Uzdevums esot ritošā sastāva servisa dažādu struktūrvienību sertificēšana ISO 9000 standartam. Svarīgi esot šo standartizāciju veikt atbilstoši mūsdienu prasībām. Uzņēmums nodarbojoties gan ar lokomotīvju modernizāciju, gan riteņpāru ražošanu, un, lai šī produkcija būtu konkurētspējīga tirgū, esot jāveic sertifikācija.

"Faktiski, ko liks, to darīšu, jo nav tā, ka mani te kāds ir politiski ielicis," uzsver Škapars. Desmit gadus viņš esot nostrādājis Tramvaju un trolejbusu pārvaldē (TTP) par inženieri un nodarbojies ar līdzīgām lietām. Astoņus gadus par šīm lietām Škapars esot apmācījis studentus. Pēc profesijas viņš esot inženieris-mehāniķis, un gan elektrouzbūve, gan pārējais aprīkojums tramvajam un vilciena lokomotīvei esot 80% līdzīgs.

Škapars norāda, ka konkursā uz šo amatu nav piedalījies. Kad tika atstāts amats Rīgas brīvostā, "vairākās vietās interesējos par iespējām strādāt, un uz šo uzņēmumu mani uzaicināja uz darba interviju ar kompānijas vadību", norāda Škapars. Šis īsti neesot vadošs amats, līdz ar to neesot nepieciešamības rīkot konkursu. "Tad jautājums ir, cik zemu ejam pa pakāpieniem un rīkojam konkursus. Kaut kādā brīdī jau uzņēmuma vadība pati var pieņemt lēmumu, ja cilvēkam ir atbilstoša izglītība un pieredze. Šis amats ir saimniecisks, un šodien, apmeklējot Daugavpils lokomotīvju un vagonu remonta centrus, secinu, ka ar kolēģiem varam runāt kā līdzvērtīgi partneri," norāda Škapars.

"Ritošā sastāva serviss" valdes priekšsēdētāja Svetlana Berga, komentējot Škapara pieņemšanu darbā, norāda, ka LDz tuvākajā laikā ir ieplānoti vērienīgi attīstības projekti saistīti ar elektrifikāciju, tādēļ uzņēmumam esot nepieciešami jauni, spēcīgi profesionāļi. Škapars pats esot piedāvājis savu kandidatūru, un intervijā viņš esot pārliecinājis, ka "ir kompetents un zinošs speciālists ar tehnisko izglītību, kurš ir spējīgs vadīt šādus projektus".

Iepriekš Škapars bija Finanšu ministrijas pārstāvis Rīgas brīvostas valdē, taču šovasar iesniedza atlūgumu pēc tam, kad komandējumā Kazahstānā neapmeklēja programmā paredzētos oficiālos un biznesa pasākumus.

Kā ziņots, vakar kļuva zināms, ka amatu ar dzelzceļu saistītā uzņēmumā ieguvis arī cits "Vienotības" politiķis - Olafs Pulks. Viņš iecelts AS "Pasažieru vilciens" (PV) valdes priekšsēdētāja konsultanta amatā un atbildēs par sadarbību ar pašvaldībām e-talona ieviešanas un citos projektos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!