Foto: PantherMedia/Scanpix
"Nordea Bank Finland Plc." Latvijas filiāle un "Pohjola Bank Plc." noslēgušas aizdevuma līgumu par 80,2 miljonu eiro (56,4 miljonu latu) finansējuma piešķiršanu Rīgas Brīvostas pārvaldei, portālu „Delfi” informēja „Nordea” bankas pārstāvji.

Finansējums paredzēts infrastruktūras attīstības projekta īstenošanai - ostas aktivitāšu pārcelšanai no Rīgas pilsētas centra uz Krievu salas ziemeļu daļu.

"Šis Rīgas Brīvostas pārvaldei ir nozīmīgs projekts, kas paredz vērienīgas izmaiņas pilsētas infrastruktūrā. Tā galvenais mērķis ir atbrīvot pilsētas vēsturisko centru no kravu pārkraušanas operācijām un to radītās negatīvās ietekmes uz vidi, vienlaicīgi saglabājot ostas konkurētspēju un sekmējot uzņēmējdarbībai pievilcīgas vides radīšanu. Apliecinājums projekta nozīmīgumam ir gan Eiropas Savienības piešķirtie līdzekļi, gan arī finansiālais atbalsts, ko uz publisko iepirkumu pamata esam guvuši no finanšu sektora līderiem Latvijā," stāsta Rīgas Brīvostas pārvaldes attīstības dienesta vadītājs Viesturs Silenieks.

"Nordea" banka, pieņemot lēmumu par šīs sadarbības sākšanu, izvērtējusi uzņēmuma nozīmi un ieguldījumu turpmākajā tautsaimniecības attīstībā. "Transports un loģistika veido nozīmīgu daļu Latvijas ekonomikā un spēlē būtisku lomu tās attīstībā," atzīmē "Nordea" bankas vadītājs Latvijā Jānis Buks.

Savukārt "Pohjola Bank plc" Latvijas filiāles vadītājs Elmārs Prikšāns komentē, „Baltijas valstīm atvēlēta svarīga loma „Pohjola” grupas stratēģijā un kā banka Latvijā mēs redzam augošu tirgu, jo īpaši transporta un loģistikas, lauksaimniecības, ražošanas un enerģētikas nozarēs. Mūsu bankas mērķis ir sniegt augsta līmeņa servisu un kvalitatīvus finanšu pakalpojumus Latvijas lielākajiem uzņēmumiem un tādēļ mums ir liels prieks atbalstīt šo projektu, kas ir, ne tikai stratēģiski svarīgs Rīgas ostai, bet arī Latvijas ekonomikai kopumā.”

Jau ziņots, ka Rīgas brīvostas pārvaldes izsludinātajā konkursā par Krievu salas ostas izbūvi, lai ostas aktivitātes pārceltu no pilsētas centra, atkārtoti uzvarēja kompānija "BMGS S" par līgumcenu 88,707 miljoni latu, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli. Arī iepriekš "BMGS S" tika atzīts par uzvarētāju, bet IUB lēmuma dēļ pārvaldei bija jānovērš trūkumi konkursā. Konkurss iesniegto sūdzību dēļ vairākus mēnešus bija apturēts.

Projektā ostas termināļus plānots pārcelt uz līdz šim neizmantotu teritoriju Krievu salas ziemeļu daļā, kas to darbībai būtu piemērotāka. Tādējādi no pilsētas centra un Daugavas labā krasta uz Krievu salu tiktu pārcelta daļa ostas aktivitāšu, līdzsvarojot pārvadājumus abos Daugavas krastos un samazinot kravas kuģu kustību Rīgas centra tuvumā, iepriekš paskaidroja Finanšu ministrijā. Ostas infrastruktūras izveide aptver 56 hektārus plašu teritoriju, kas tiks aprīkota ar četru beramkravu (ogles, metāls, rūda un citu) pārkraušanas piestātnēm. Projekts paredz arī visu nepieciešamo autoceļu un dzelzceļa pievedceļu un inženiertehnisko komunikāciju izbūvi ostas robežās.

Iecerēts, ka osta darbību Krievu salā sāks 2014.gadā. Nedz projekta īstenošanas laikā, nedz pēc tā pabeigšanas transporta plūsma Rīgas un Pierīgas teritorijās netiks apgrūtināta.
Janis Bagatais

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!