Foto: DELFI
2013.gadā pa Latvijas dzelzceļiem pārvadāti 55,8 miljoni tonnu kravu, kas ir par 7,9% mazāk nekā 2012.gadā uzstādītais vēsturiskais kravu pārvadājumu rekords 60,6 miljonu tonnu apjomā, portālu "Delfi" informē uzņēmuma pārstāvis Māris Ozols.

Kravu apjoma krituma dēļ samazinājušies arī VAS "Latvijas dzelzceļš" ieņēmumi, tomēr uzņēmums strādājis ar peļņu.

2013.gada "Latvijas dzelzceļa" peļņa ir ievērojami lielāka nekā citus gadus - 56,1 miljoni latu (nepilni 80 miljoni eiro) -, taču lielākā tās daļa - 43,7 miljoni latu – gūta no kravas vagonu parka pārvērtēšanas un nodošanas meitassabiedrībai SIA "LDz Cargo", kas ir vienreizējs darījums un nav saistīts ar naudas plūsmu.

"Latvijas dzelzceļa" neto apgrozījums pērn bija 153,2 miljoni latu (218 miljoni eiro), kas ir par 5,5% mazāk, nekā gadu iepriekš, jo, samazinoties kravu pārvadājumiem, samazinājās arī ieņēmumi par infrastruktūras jaudas pārdošanu, kas ir "Latvijas dzelzceļa" kā publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja galvenais ieņēmumu avots, norāda Ozols.

Lielākā daļa no pārvadāto kravu izcelsmes ir no Krievijas (77,1%) un Baltkrievijas (12,6%). Tām seko Kazahstāna (4,8%), Lietuva (4%), Ukraina (0,7%) un citas valstis. Jau ierasti lielāko pārvadājumu daļu no kravu veidiem veido nafta un naftas produkti (38,9%) – to apjoms salīdzinot palielinājies par 18,3% - un akmeņogles (37,9%), kuru apjoms pagājušajā gadā samazinājies par 5,7%.

"Pagājušais ir bijis ļoti labs gads, kas mums ļāvis nodrošināt stabilu pienesumu valsts ekonomikai un budžetam. Nodrošinot kravu apjomu ap 55 miljoniem tonnu gadā Latvijas dzelzceļš spēj būt par vienu no spēcīgākajiem valsts uzņēmumiem un joprojām saglabāt līderpozīcijas reģiona mērogā," skaidro "Latvijas dzelzceļa" prezidents Uģis Magonis.

2013.gadā VAS "Latvijas dzelzceļš" komerciālā rentabilitāte veidoja 36,6%, bet pašu kapitāla rentabilitāte– 31,1%. Nodokļos koncerns pērn nomaksājis 75,7 milj. latu.

Savukārt, koncerna konsolidētie ieņēmumi 2013.gadā ir 308,6 miljoni latu, kas ir par 7,6% mazāk, salīdzinot ar 2012.gadu.

"Latvijas dzelzceļa" koncernā ir piecas tā meitassabiedrības: AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz Infrastruktūra"; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz Ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmuma SIA "LDz Apsardze". Tāpat tajā ietilpst arī SIA "LDz Cargo" metasuzņēmums SIA "LDz Cargo Loģistika", kas sniedz kravu ekspedīcijas un loģistikas pakalpojumus .

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!