Foto: Publicitātes foto

AS "Rīgas kuģu būvētava" (RKB) veiksmīgi ir pabeigusi vēl divu lielu kuģu remontu un aktīvi turpina sezonu, remontējot kuģus un saņemot jaunus pasūtījumus, portālu "Delfi" informē uzņēmumā.

"Patlaban kuģu būves sezona ir uzņēmusi pilnus apgriezienus, un tas dod pamatotas cerības, ka gads būs veiksmīgs. Protams, priecē arī tas, ka panāktais mierizlīgums ar apakšuzņēmējiem un savstarpējo pretenziju atrisināšana novērsuši arī juridiskos kavēkļus uzņēmuma pilnvērtīgam darbam un attīstībai," atzīst RKB valdes priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs.

Tikko no kuģu būvētavas doka ir aizkuģojis kravas kuģis "UBC Tampico", kurš peld zem Kipras karoga un kura pieraksta osta ir Limasola. "UBC Tampico" garums ir 182,6 metri, platums – 28,6 metri, kravnesība – 37 821 tonna. Kravas kuģis atbilst "Panamax" klasifikācijai, - šāds platuma ierobežojums ir nepieciešams, lai kuģis varētu caurbraukt Panamas kanālu, kas savieno Kluso un Atlantijas okeānu.

Remonta laikā kravas kuģim tika pārkrāsots ārējais korpuss, atjaunotas tērauda caurules, veikti hidraulisko cilindru remontdarbi. Tāpat pirmo reizi RKB speciālisti veica kuģa aprīkošanu ar nerotējošas sprauslas dzenskrūvi "Mewis Duct". Šāda dzenskrūve ļauj kuģim efektīvi sasniegt lielāku ātrumu, tādējādi ietaupot degvielu.

Šonedēļ tika pabeigts arī līdzīga lieluma tankkuģa "Baltic Freedom" remonts. Kuģa garums ir 182 metri, platums – 27 metri, kravnesība – 37 048 tonnas. Darbos ietilpa enkura ķēdes restaurācija, krāsošanas darbi, galvenā dzinēja un apkures sistēmas remonts.

Patlaban RKB notiek pārtikas pārvadājumiem paredzētā kuģa "Nova Florida", kurš ir aprīkots ar speciālām temperatūru kontrolējošām iekārtām, un tankkuģa "Navig8 Loucas" remontdarbi, un rindā jau gaida jaunie pasūtījumi, kuri tiks veikti tuvākajā laikā.

RKB pēdējo divu mēnešu laikā jau ir veikusi vairāku lielu kuģu - tostarp "RN Murmansk", "Artic Blizzard", "Cape Tees" - remontu, kā arī uzbūvējusi kuģi "PATRICK C".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!