Foto: Reuters/Scanpix
Iedzīvotāji Latvijā visvairāk vēlas atnākam "IKEA" veikalus, kā arī kafijas kompāniju "Starbucks Coffee" un ātrās ēdināšanas milzi "Burger King", liecina Baltijas reģiona lielākā franšīzes konferences "Franchise Hub Expo" sadarbībā ar portālu "Delfi" rīkotajā lasītāju aptauja.

Balsošanā "Delfi" portālā piedalījās vairāk nekā 6500 portāla lasītāji. Tā notika paralēli portāla latviešu un krievu valodas versijās. Gan latviešu, gan krievu versiju lasītāju balsojumā pirmajā vietā izvirzījās "IKEA" mēbeļu, mājas interjera priekšmetu un iekārtu veikali, par kuru nobalsoja 45,8% latviešu un 40,8% krievu valodas portāla versijā.

"Starbucks Coffee" saņēma ap 25% balsu abos balsojumos, bet "Burger King" - ap 10%. Savukārt pārējie aptaujā piedāvātie zīmoli, kas arī darbojas pēc franšīzes principa - "Dunkin' Donuts", "Hard Rock Cafe", "Pizza Hut", "Jamie's Italian", "Stake'n Shake", "Dairy Queen" katrs saņēma mazāk nekā 10% balsotāju ievērību. 

Līdzīgā aptaujā, kas norisinājās "Delfi" portālā Lietuvā, visbiežāk tika norādīta "Starbucks Coffee" - 29,9%, tam seko "Burger King" ar 19,5%, bet trešajā vietā "Hard Rock Cafe" ar 15,1% atbalstu. Jāatzīmē, ka Lietuvas aptaujā netika iekļauts "IKEA", jo šis veikals Lietuvā jau strādā kopš 2013.gada. Detalizētāki aptaujas rezultāti Lietuvā.

Jau ziņots, ka vairāk nekā 25 pasaulē pazīstami zīmoli piedalīsies arī Baltijas reģiona lielākajā franšīzes izstādē un konferencē "Franchise Hub Expo 2014", kura 11. novembrī norisināsies Rīgā. Tajā būs pārstāvēti tādi zīmoli kā "Audimas", "Capital Real Estate", "Charlie Pizza", "Čili Pica", "Sbarro", "Subway", "Pingu's English". Konferencē pasaules līmeņa lektori sniegs izglītojošu ieskatu un biznesa izpratni franšīzes jautājumos, savukārt izstādē, kas notiks vienlaikus ar konferenci, būs iespēja personiski satikties ar pasaulē un Baltijā slavenu zīmolu pārstāvjiem - franšīzes devējiem. Dalība pasākumā ir bezmaksas. Reģistrēties pasākumam var šeit.

"Franšīze nozīmē to, ka uzņēmums par noteiktu samaksu ir ieguvis tiesības Latvijā izmantot zīmolu, produktu receptes, darbības metodiku - citiem vārdiem, visu biznesa sistēmu. Tā ir franšīze, - kad bizness tiek veidots nevis no nulles, bet iegūstot tiesības pārņemt citur pārbaudītās iestrādes un gadu gaitā uzkrāto pieredzi", - skaidro Lietuvas stratēģiskās vadības konsultantfirmas "Advanced Advice" vadītājs, franšīzes eksperts Iļja Malkins.

Plašāka informācija par izstādi un konferenci www.franchisehub.eu/

  

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!