Foto: DELFI

Tūristu skaits Jūrmalā 2014.gada pirmajos deviņos mēnešos palielinājies par 22%, salīdzinot ar šo pašu posmu pērn, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.

Nakšņojošo tūristu skaits sasniedzis gandrīz 143 tūkstošus viesu, kas ir par teju 26 tūkstošiem vairāk nekā 2013. gada pirmajos deviņos mēnešos. 75% viesu bijuši ārvalstu atpūtnieki, savukārt ceturto daļu no kopējā viesu skaita sastāda Latvijas iedzīvotāji, informē Jūrmalas pilsētas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājas vietniece Zane Leite.

Vislielākais noslogojums no šī gada janvāra līdz septembra beigām bijis Jūrmalas kūrorta rehabilitācijas centros un kūrortviesnīcās. Tūristu vidējais uzturēšanas ilgums Jūrmalā šajā periodā bijis 3,2 dienas. Visilgāko laiku Jūrmalā pavadījuši tūristi no Baltkrievijas (10 dienas), Izraēlas (7 dienas), Vācijas (5 dienas), Latvijas (3 dienas), Krievijas (2,5-3 dienas).

"Pateicoties pašvaldības un uzņēmēju mērķtiecīgi īstenotajām mārketinga aktivitātēm, Jūrmalas pilsētas vārds un tās piedāvājums izskan arvien plašāk, līdz ar to arvien mazāk jūtama sezonalitātes iespaida mazināšanās. Protams, vasaras periodā kūrortpilsēta ir pieprasītāka nekā ziemas periodā, bet tūristu skaits pēdējos četrus gadus pieaug arī gada aukstajos mēnešos. Tūristu skaita pieaugums ir likumsakarīgs vairāku stratēģisku pasākumu kopuma rezultāts – aktīvi attīstīts darījumu un veselības tūrisma piedāvājums, plānotas un veiktas intensīvas tūrisma mārketinga aktivitātes, arī iebraukšanas maksas atcelšana ir viens no soļiem tūrisma veicināšanā rudens un ziemas periodā," saka Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētājs Gatis Truksnis.

Savukārt "Baltic Beach Hotel" Pārdošanas direktors Oļegs Bļinovs norāda, ka šī brīža situācija vairāk vai mazāk atbilst tam, kādu to bijām prognozējuši vadoties pēc oficiālās statistikas. Mums ir izdevies palielināt ceļotāju skaitu no Igaunijas, Lietuvas, Latvijas, kā arī Skandināvijas valstīm, īstenojot konkurētspējīgu cenu politiku, kas vērsta uz īpašiem piedāvājumiem, kas ir aktuāli šiem tirgiem.

"Neskatoties uz to, ka tika izteiktas negatīvas prognozes attiecībā uz Krievijas tirgu, mēs esam panākuši nelielu pieaugumu šajā segmentā pirmajos gada 9 mēnešos. Tomēr mēs joprojām uzskatām, ka pēdējā ceturkšņa situāciju lielā mērā var ietekmēt ekonomiskā un politiskā situācija Krievijā. Šobrīd koncentrējamies uz Ziemassvētku un Jaunā gada pasākumiem. Esam sagatavojuši pietiekami daudz un dažādas izklaides un atpūtas iespējas Jūrmalas un Baltic Beach Hotel viesiem, kas ik gadu piesaista lielu skaitu ārvalstu viesu," norāda Bļinovs.

Statistikas dati ir apkopoti no 41 Jūrmalas naktsmītnes ar kopējo vietu skaitu – 4966. Vislielākais noslogojums pilsētas naktsmītnēm bija jūlijā (62,5%), augustā (56,6%) un septembrī – 29,7%. Trešajā ceturksnī Jūrmalā 43% tūristu izvēlējušies palikt viesnīcās, 31% – kūrortviesnīcās, 10% rehabilitācijas centros, 10% kempingos un 6% – viesu namos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!