Foto: LETA

Koncernā "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) infrastruktūras pārvaldes jautājumus varētu nodot atsevišķam meitasuzņēmumam, intervijā aģentūrai LETA norāda LDz vadītāja vietas izpildītājs Aivars Strakšas.

Patlaban pastāvot risks, ka Eiropas līmenī, pieņemot dzelzceļa tā saukto ceturto pārvaldības pīlāru, varētu būt spiediens no Eiropas Savienības (ES), ka vienā koncernā nevar būt pārvadātājs un infrastruktūras uzturētājs. "Vēl tad, kad LDz vadīja Uģis Magonis, bija doma, ka labprāt mūsu infrastruktūru pārvietotu uz meitasuzņēmumu. Tas nozīmētu izveidot jaunu meitasuzņēmumu - infrastruktūras pārvaldītāju. Patlaban ar šo funkciju nodarbojamies paši," skaidro amatpersona.

Uzņēmums tiktu veidots ar domu, lai varētu saglabāt koncernā kravu pārvadātāju "LDz Cargo" un lai ES nepiespiestu to izmest no koncerna ārā. "Tā būtu nepatīkama lieta Latvijas tranzītam, kas mazinātu Latvijas konkurētspēju," uzsver Strakšas.

"Ņemot vērā, ka nav vadītāja, pagaidīsim jauno valdes priekšsēdētāju. Tad arī lemsim par tik būtiskām lietām. Patlaban nav īstais laiks, tā arī nav degoša vajadzība. Tāpat Eiropa turpinās diskusijas par ceturto pīlāru, un lēmumi vēl tikai tiks pieņemti," piebilst pašreizējais uzņēmuma vadītājs. Arī Eiropā liberalizācijas prasības pēdējā laikā sākot mazināties, jo, stratēģiski skatoties, tās radot zaudējumus.

"Personīgi es domāju, ka infrastruktūras pārvaldītājam labāk būt meitasuzņēmumam, jo tad vieglāk sniegt pakalpojumu, naudas plūsmas nejaucas un ir vienkāršāk pierādīt izlietojumu. Turklāt skatāmies taču uz to, ka vienā brīdī valsts iesaistīsies infrastruktūras uzturēšanā," skaidro Strakšas.

Koncerns "Latvijas Dzelzceļš" sastāv no valdošā uzņēmuma VAS "Latvijas Dzelzceļš" un piecām meitassabiedrībām - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma SIA "LDz Apsardze".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!