Foto: Shutterstock
2016. gada aprīlī, salīdzinot ar 2015. gada aprīli, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieaudzis par 1,8 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.

Pārtikas preču grupā apgrozījums samazinājies par 0,4 %, bet nepārtikas preču tirdzniecības apjoms pieaudzis par 3,0 %.

2016. gada aprīlī salīdzinājumā ar 2015. gada aprīli lielākais apgrozījuma kāpums bijis informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā - par 19,2%), pārtikas, dzērienu un tabakas mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos par 8,7%, apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā par 7,5%, farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā par 7,0%, sporta preču, spēļu un rotaļlietu mazumtirdzniecībā par 5,7%, mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos par 4,9%.

Autodegvielas mazumtirdzniecība palikusi iepriekšējā mēneša līmenī, pieaugums par 0,5 %. Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā par 4,8 %, grāmatu un kancelejas piederumu mazumtirdzniecībā par 4,4%.

Apgrozījums mazumtirdzniecībā stendos un tirgos, kā norāda CSP, turpina kristies – par 4,9 % šā gada aprīlī, salīdzinot ar 2015. gada aprīli.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieaudzis par 1,4 %.

2016. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,3 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums saruka par 0,3 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms pieauga par 1,1 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, aprīlī salīdzinājumā ar martu palielinājās par 1,4 %. Tāds pat apgrozījuma pieaugums 1,4 % bija arī gadu iepriekš – 2015. gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!