Foto: LETA
Jau otro reizi Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB) iesniegta sūdzība par Daugavpils "Tramvaju uzņēmumu", kas izsludināja konkursu par tramvaju sliežu, apakšstaciju rekonstrukcijas un ritošā sastāva parka atjaunošanu, vēsta portāls "D-fakti".

Pirmā sūdzība bija no firmas "Skinest Latvia", kas oktobrī vērsās IUB nepilnību dēļ, ko uzņēmums saskatījis konkursa nolikumā. Izskatot šo sūdzību, birojs to atzina par pamatotu, un tramvaja uzņēmuma speciālistiem nācās koriģēt nolikumu. Tagad sūdzība ir ienākusi no firmas "Konstruktionsgruppe Bauen Latvia". Tā sūdzas, ka ir neskaidrības būvniecības tehniskās uzraudzības iepirkumu dokumentos.

Domes priekšsēdētājas vietniece Līvija Jankovska pilsētas domes preses konferencē atzīmēja, ka situācija tramvaju uzņēmumā esot sarežģīta, bet viņa uzskatot, ka divu nedēļu laikā visas neskaidrības tikšot atrisinātas.

Tomēr "Tramvaju uzņēmuma" vadītājs Ēvalds Mekšs paziņoja, ka nekas briesmīgs nenotiek, darbs, kurš saistīts ar 10 miljonus eiro (ap 7 miljonus latu) vērtā projekta sagatavošanu un realizāciju, rit pilnā sparā. Tas, ka procedūras dalībnieki sūdzas, ir izplatīta parādība. Vieniem uzņēmumiem tas palīdz uzspodrināt savu imidžu, citiem- iegūt laiku, lai labāk izstrādātu komercpiedāvājumu, trešajiem – vienkārši bremzēt iepirkumu procesu savas nenovīdības dēļ.

Uzņēmuma ražošanas direktors un konkursa komisijas priekšsēdētājs Valērijs Šops portālu informēja, ka konkurss, neskatoties uz bremzēšanu sūdzību dēļ, turpinās un pārtraukts netiks. 85% no izmaksām, kuras ienāks no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF), arī neviens neatņems. Viss projekts sastāv no trijām daļām, un katras daļas ietvaros notiek iepirkumu procedūra.

Pirmā daļa – jaunu tramvaju iegāde. Komisija, kuras sastāvā ir seši cilvēki, 20. novembrī atvēra aploksnes ar pieteikumiem. Piedalīties jauno vagonu piegādē pieteicās četri uzņēmumi, arī "Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca". Likums paredz, ka konkursa komisija izskata piedāvājumus 90 dienu laikā, tāpēc šobrīd konkursa uzvarētājs vēl neesot noteikts.

Otrā projekta daļa – sliežu ceļu un apakšstaciju rekonstrukcija. Konkurss ir jau noticis. Būvdarbu veikšanai pieteikušās divas firmas, apakšstaciju – piecas. Dokumentu šim konkursam iesniegts ļoti daudz, visiem vajadzīga rūpīga pārbaude un uzmanīga izvērtēšana. Komisija, kurā ietilpst seši "Tramvaju uzņēmuma" speciālisti, konkursa uzvarētājus nosaukšot likumā noteiktajā laikā.

Līdz tam laikam, visticamāk, būšot atrisinātas arī visas neskaidrības projekta trešās daļas procedūrā. Tā attiecas uz būvniecības tehnisko uzraudzību. Pasūtītāja vārdā to veic neatkarīgais eksperts. Par tādu kļūs firma, kura uzvarēs iepirkumu procedūrā. Šobrīd firma "Konstruktionsgruppe Bauen Latvia" šo procedūru ar savu sūdzību piebremzēja. Uzvarētāji tiks nosaukti ne agrāk kā marta sākumā.

Jau ziņots, ka projekts "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija" tiks īstenots ar ERAF atbalstu programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" aktivitātē "Publiskais transports ārpus Rīgas".

Projekts kopumā izmaksās 10 316 583,72 latus. Tostarp attiecināmās izmaksas ir 8 456 216,16 lati, no kurām ERAF segs 83,11% jeb 7 028 040 latus, bet privātais finansējums ir 16,89% jeb 1 428 176,16 lati.

Projekta mērķis ir sabiedriskā transporta attīstības veicināšana kā alternatīva privāto automašīnu izmantošanai. Paredzēts, ka arvien vairāk cilvēku izmantos tramvaju kā ikdienas transporta līdzekli.

Projektā "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija" plānots atjaunot "Tramvaju uzņēmuma" ritošo sastāvu, iegādājoties 12 tramvaju vagonus, atjaunot Daugavpilī sliežu ceļu 6,2 kilometru garā posmā 18.novembra ielā, kā arī renovēt trīs pārveidošanas apakšstacijas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!