Foto: LETA
Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis AS "Tramvaju uzņēmums" slēgt 3,68 miljonus latu vērto līgumu ar Krievijas uzņēmumu "Vagonmash" par jaunu pasažieru tramvaju iegādi projektā "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija".

Šāds lēmums pieņemts, izskatot AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" sūdzību par iepirkuma rezultātiem, liecina IUB publicētais lēmums. Sākotnēji IUB bija paredzējis sūdzību izskatīt līdz janvāra beigām, taču, ņemot vērā nepieciešamību iesniegt papildu pierādījumus un uzklausīt par tiem paskaidrojumus, lēmuma pieņemšanas termiņš tika pagarināts līdz šodienai, 8.februārim.

"Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" sūdzībā norādīja, ka Sanktpēterburgas uzņēmums "Vagonmash" nepamatoti atzīts par uzvarētāju, jo tā piedāvājums neatbilst vairākiem konkursa nolikuma kritērijiem, tostarp uzņēmumam 2011.gada nogalē bijuši apjomīgi nodokļu parādi.

Sūdzības autors pieļāva, ka "Vagonmash" "Tramvaju uzņēmuma" iepirkumu komisijai attiecībā uz nodokļu parāda neesamību varētu būt sniedzis nepatiesu informāciju savas kvalifikācijas novērtēšanai, taču šādas falsificētas izziņas iesniegšanas iespēja būtu novērsta, ja izziņa būtu legalizēta atbilstoši Dokumentu legalizācijas likuma noteikumiem.

Turklāt "Vagonmash" pēdējo piecu gadu laikā nav izpildījis nevienu tramvaju vagonu piegādes līgumu, jo tramvaju vagonu piegāde neatbilst uzņēmuma darbības virzienam, bija norādīts sūdzībā.

"Tramvaju uzņēmums" "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" sūdzību neatzina.

Savukārt IUB iesniegto pretenziju novērtēja kā pamatotu un aizliedza slēgt apstrīdēto līgumu, kā arī atcēla lēmumu par atklātā konkursa rezultātiem, uzdodot veikt atkārtotu piedāvājumu vērtēšanu.

Jau ziņots, ka bez abiem minētajiem pretendentiem savus piedāvājumus konkursam bija iesnieguši arī Rumānijas un Baltkrievijas uzņēmumi "Carpat Belaz service SRL" un "Belkommunmash" un Polijas uzņēmums "Pojazdy szynowe pesa Bydgoszcz SA".

Bez tramvaju iegādes projektā "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija" paredzēts arī atjaunojot sliežu ceļu 6,2 kilometru garumā, renovēt trīs pārveidošanas apakšstacijas, veikt seguma nomaiņu krustojumos, rekonstruēt pieturvietas un nomainīt kontakttīklus. Kopējais tramvaju ceļa garums Daugavpilī ir 27 kilometri.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!