Foto: LETA
Baltkrievija var pārorientēt naftas un tās produktu kravas no Latvijas uz Lietuvas, Ukrainas un Kaļiņingradas ostām, otrdien vēsta aģentūra "Interfax".

Pēc aģentūras sniegtās informācijas, Baltkrievijas dzelzceļa kompānija "Belorusskaja žeļeznaja doroga" (BŽD), ņemot vērā, ka Latvijā ir samazinājušās iespējas pieņemt Baltkrievijas naftas un tās produktu kravas, lūgusi koncernu "Belņeftehim" pārvirzīt šīs produkcijas eksportu no Latvijas ostām uz Lietuvas, Ukrainas ostām, kā arī uz Krievijas Kaļiņingradas ostu.

"Lai normalizētu esošo situāciju un nepieļautu eksporta piegāžu pārtrūkšanu, 2.aprīlī BŽD sarīkoja sapulci un nosūtīja aicinājumu koncernam "Belņeftehim" izskatīt iespēju pārorientēt daļu plānotā [kravu] apmēra Lietuvas un Kaļiņingradas, kā arī Ukrainas virzienā," otrdien preses konferencē Minskā sacīja BŽD ārējās ekonomiskās darbības dienesta priekšnieka vietnieks Aleksandrs Jevsjuks.

Viņš pastāstīja, ka divos pirmajos šāgada mēnešos salīdzinājumā ar pērnā gada janvāri–februāri uz Latvijas ostām noticis krass Baltkrievijas kravu pārvadājumu apmēru kritums. Turklāt Latvijas dzelzceļa kompānija "Latvijas dzelzceļš" šogad ieviesa nodevu naftas un tās produktu kravu pārkraušanai ostās – tas izraisīja to, ka janvārī–martā vairāk nekā 200 cisternu ar naftas produktiem, kuri pieder Baltkrievijas kravu nosūtītājiem, gaidīja uz izkraušanu Latvijas ostās un piebraucamajos ceļos uz tām, klāstīja BŽD pārstāvis.

"Saistībā ar to, ka 2012.gadā pieauga eksporta kravu pārvadājumu apmēri Latvijas ostās (divas reizes salīdzinājumā ar 2011.gadu) un Igaunijas ostās (1,6 reizes), kā arī ņemot vērā "Latvijas dzelzceļa" ierobežojumus vilcienu pieņemšanai caur robežšķērsošanas punktu Bigosova–Indra, kompānijā BŽD izveidojās nelabvēlīga situācija – vilcienu ar naftas produktiem skaits divas reizes pārsniedza diennakts caurlaides spēju, kas ir 35 vilcieni diennaktī," klāstīja Jevsjuks.

Pēc viņa sacītā, marta beigās BŽD problemātiskos jautājumus apspriedusi ar Baltkrievijas kravu nosūtītājiem un Latvijas puses pārstāvjiem. "Situācija pašlaik normalizējas," atzina Jevsjuks.

Viņš arī norādīja, ka, pēc BŽD datiem, 2012.gadā saglabājas naftas kravu tranzītpārvadājumu samazinājuma tendence pa Baltkrievijas dzelzceļu saistībā ar to, ka Krievijas kravu nosūtītāji pārorientējas no Latvijas un Lietuvas ostām uz Krievijas ostām Baltijas jūrā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!