Foto: PantherMedia/Scanpix
Vairākums tā dēvēto "start – up" izgāžas, un tikai nedaudzi no šiem veiksmīga biznesa sākšanas paņēmieniem izdzīvo un kalpo par stabilu ienākumu avotu, turklāt dažreiz padara to izgudrotājus turīgus.

Gandrīz ikviens šobrīd veiksmīgs un slavens uzņēmējs sācis darboties, būdams nevienam nepazīstams. Portāls "Delfi" piedāvā iepazīties ar "Business Insider" ieskatu par idejām, kuras to atklājējiem nesušas veiksmi un ievērojamu peļņu.

'Getaround' jeb iznomā man savu autiņu!


Kompānijas "Zipcar" piemērs ir pierādījis, ka automašīnas izīrēšana uz noteiktām stundām ir pieprasīts pakalpojums. Taču "Zipcar" nācās pirkt automašīnas, kuras kompānija iznomāja, un tā uzņemties pietiekami smagas finansiālas saistības.

Kompānija "Getaround" un tās dibinātāja Džesika Skorpio atrada veidu, kā darboties šajā biznesā – viņa piedāvāja ikvienam automašīnas īpašniekam nodot savu auto tālākai izīrēšanai. Skorpio izdevās arī panākt Kalifornijas atbildīgo uzraugošo institūciju atļauju uzsākt šādu biznesu.

"Getaround" savus pakalpojumus sāka sniegt septembrī Čikāgā, tagad sākusi darboties arī "iPhone" aplikācija, kas šos pakalpojumus padara pieejamākus.

Taču pašai Skorpio ir lielas ambīcijas. Uzstājoties kādā no konferencēm, uzņēmēja paziņoja, ka viņas mērķis ir samazināt automašīnu skaitu uz ceļiem, ļaujot cilvēkiem nomāt automašīnas, kuras jau piedalās satiksmē.

'Ness Computing' – uz katru klientu vērsta pieeja


Foto: Publicitātes attēli

"Ness Computing" vadītāja Korija Rīza pēc skolas beigšanas atteicās no tālākas izglītošanās universitātē un pievērsās savam biznesam. Viņas kompānija pielieto mākslīgo intelektu, analizējot informāciju, ko cilvēki publicē "Facebook", "Foursquare" un "Twitter".

Tas, savukārt palīdz "Facebook", "Foursquare" un "Twitter" lietotājiem orientēties ikdienas dzīvē.

Piemēram, aplikācija "Ness Dining Guide" piedāvā katram individuāli izvēlētus restorānus. Tie tiek izvēlēti un piedāvāti klientam nevis pēc kopējo restorānu reitingu analīzes, bet gan analizējot klienta gaumi un to, kam dod priekšroku viņa draugi, balstoties uz sociālajos tīklos publicēto informāciju.

Virtuāla zīmola vadība. 'Yext' piemērs


Foto: PantherMedia/Scanpix

Hovarda Lermana vadītā kompānija "Yext" ir radījusi rīku virtuālai zīmola vadībai, kas ļauj izsekot informācijai par konkrētu produktu vairāk nekā 50 resursos.

Pēdējais jauninājums - "PowerListings +" - ļauj biznesam piešķirt saturu – pievienot produktu sarakstus un izvēlni.

Kompānija saskaras ar jaunu izaicinājumu - plaša spektra vietējā mārketinga vadību no ikdienas darījumiem līdz ģeogrāfiski tālākiem piedāvājumiem. Pateicoties 66 miljoniem ASV dolāru, ko "Yext" piesaistījis, un 30 miljoniem ASV dolāru, kas iegūti, pārdodot kompāniju "Felix", Lermanam ir pietiekami daudz resursu, lai izmantotu šo iespēju.

No pasūtījuma līdz piegādei klientam – stunda


Foto: stock.xchng

Kompānija "Postmates", kuras direktors ir Bastiāns Lemans, izmanto "iPhone" paredzēto aplikāciju "Get It Now", lai cilvēki pasūtītu visu, ko vien sirds vēlas, sākot no paša "iPhone" uzlādēšanas ierīcēm līdz pārtikas produktiem. Kompānija piedāvā stundas laikā saņemt pasūtīto.

Pats Lemanns arī ir "spēlējošs" ģenerāldirektors: viņš svētdienās periodiski pats kā kurjers piegādā pasūtītās preces klientiem. Citas kompānijas, piemēram, "Amazon", piedāvā preču piegādes vienas dienas laikā.

Lemans iecerējis savu biznesu paplašināt.

"HotelTonight" - rezervē viesnīcu pēdējā brīdī


"HotelTonight" aplikācija tika lejuplādēta 4 miljonus reižu un rezervēti numuri 2000 viesnīcās. Aplikācija piedāvā mobilu iespēju tūristiem atrisināt rezervēšanas jautājumu pēdējā brīdī, bet viesnīcām – atrisināt tukšo numuriņu jautājumu.

"HotelTonight" ģenerāldirektors Sems Šenks saka, ka kompāniju sagaida "tirgus kapitalizācija 100 miljardu ASV dolāru apmērā".

Šenkam izdodas apiet kompānijas – gigantus. Šis ir jau trešais Šenka "start-up" ceļojumu jomā.

Tālākās viņa biznesa attīstības iespējas – starptautiskais tirgus. Kompānija ir atvērusi biroju Londonā un tā ātri iekaro jaunu tirgu.

Izdomā savu spēli – mēs to pārdosim tālāk. 'Chartboost'


Foto: Publicitātes foto

"Apple" un "Google" aplikāciju veikali vienkāršo iespējas radīt spēles, taču tie sarežģī to pārtapšanu reālā biznesā. "Chartboost" palīdz spēļu izstrādātājiem atrisināt distribūcijas un mārketinga jautājumus. "Chartboost" strādā tīmeklī, kur spēles iespējams reklamēt caur citām spēlēm.

Kompānijas vadītāja Marija Alegri saka, ka viņa pievērsusies "start-up" pēc tam, kad pārliecinājusies, ka nevēlas strādāt pārvaldīšanas konsultācijās. "Visa jūsu dzīve ir izplānota 10 gadus uz priekšu," viņa atzīst un saka, ka pašai tas nav piemēroti.

Divos gados "Chartboost" sadarbības partneru skaits audzis no 800 līdz 12 000. Kompānija piesaistījusi 19 miljonus ASV dolāru no "Sequoia Capital" un turpina aktīvi attīstīties.

Palīgs mazajiem uzņēmumiem


Foto: stock.xchng

Tagadējais "Swipley" ģenerāldirektors Anguss Deiviss 1996.gadā sāka strādāt "Netscape", kur viņš bija jaunākais līdzstrādnieks. Pagāja laiks un Deiviss sāka strādāt kompānijā "Tellme", kas tika pārdota "Microsoft".

Viņa vadītā "Swipely" tiecas ar biznesa analītikas palīdzību uzlabot IT pakalpojumus nelielajiem uzņēmumiem, radot dažādus rīkus, kas ir samērā vienkārši un demokrātiski, bet iepriekš bijuši pieejami tikai lielajām kompānijām.

Deivisa komanda ir pilnveidojusi pārdošanas nodaļu, kas nodarbojās ar peļņu no kredītkaršu pārdošanas darījumiem, kas mēnesī pārsniedza 30 000 ASV dolāru.

Tagad, kad "Swipely" pārdošanas apjoms katru ceturksni pieaug par 50%, kompānija ir gatava iet tālāk par Rietumkrasta pilsētām, uz kurām tās darbība bija vērsta sākumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!