Foto: Reuters/Scanpix

ASV prezidenta Donalda Trampa tirgus protekcionisma politika, kas paredz lielāku vietējā tirgus aizstāvību, visticamāk, neradīs zaudējumus un apdraudējumu Eiropas lielākajiem tirgus spēlētājiem, kas nodrošina lidojumus uz ASV, trešdien žurnālistiem pirmajā Eiropas lielākās lidsabiedrību asociācijas "Airlines for Europe" (A4E) samitā prognozēja kontinenta vadošo aviokompāniju vadītāji.

"Personiski šādus riskus neredzu. Šis ir ļoti dinamisks laiks, kad ASV vadošo aviokompāniju intereses lielā mērā pārklājas ar Eiropas lidsabiedrību mērķiem. Proti, atvērto debesu politika, kas liberalizē tirgus attiecības starp ASV un Eiropas Savienību (ES), ir bijusi ļoti izdevīga klientiem gan Eiropā, gan ASV," žurnālistiem sacīja holdingkompānijas "International Airlines Group" (IAG), kam pieder Spānijas lidsabiedrība "Iberia" un britu "British Airways", vadītājs Villijs Valšs.

Foto: Reuters/Scanpix

"Tirgū, kas nodrošina pārlidojumus no Eiropas uz ASV, novērojama jaunu kompāniju parādīšanās un tirgus stiprināšanās. Es neticu, ka kāds vēlētos, lai šī dinamika mainītos. Jā, šobrīd ir novērojamas dažādas interesantas diskusijas, taču ticu, ka pasažieru ērtības jautājums ir spēcīgāks, " sacīja Valšs.

Jau ziņots, ka šonedēļ paredzēta Trampa un ASV vadošo aviokompāniju tikšanās, kuras laikā, kā ziņoja lielākā ASV avio pasažieru tiesību aizstāvības organizācija "FlyersRights.org", paredzēts apspriest ārzemju aviokompāniju komercdarbības ierobežojumus.

Aviācijas vēsturē vēl nekad nav bijušas tik zemas starpkontinentālo lidojumu biļešu cenas
"Lufthansa Group" vadītājs Karstens Spors

Lai gan galvenokārt runa, kā vēsta "aerotime.aero", varētu būtu par turīgo Persijas līča valstu lidsabiedrībām, kas ir bagātīgi subsidētas no valstu budžetiem, sarunās paredzēts apspriest arī Īrijā reģistrētās Norvēģijas kompānijas "Norwegian" meitasuzņēmuma "Norwegian Air" un Islandes "WOW Airlines" darbību.

"Šī kopīgā sadarbība ir ļoti izdevīga arī ASV, es neredzu iemeslu, kāpēc, lai tagad tiktu noteikti kādi ierobežojumi," sacīja apvienotās Francijas un Nīderlandes lidsabiedrības "Air France-KLM" vadītājs Žans Marks Žanaijaks, piebilzdams, ka pašlaik nozares vidū nav indikāciju, ka no ASV puses varētu sekot tirgus ierobežojumi.

Žanaijakam piekrita arī Vācijas nacionālās aviosabiedrības "Lufthansa Group" vadītājs Karstens Spors, norādīdams, ka pašlaik nav pamata domāt, ka esošie nosacījumi varētu tikt mainīti.

"ASV un Eiropas starpā valda lieliskas nozares attiecības un brīvā tirgus nosacījumi. Aviācijas vēsturē vēl nekad nav bijušas tik zemas starpkontinentālo lidojumu biļešu cenas, tāpat arī uzņēmumi uzrāda peļņas rādītājus," viņš sacīja.

A4E ir Eiropas lielākā lidsabiedrību asociācija, kas bāzēta Briselē. 2016.gada janvārī dibinātā asociācija apvieno "Aegean", "airBaltic", "Air France KLM", "easyJet, "Finnair", "International Airlines Group (IAG)", "Jet2.com", "Lufthansa Group", "Norwegian", "Ryanair", "TAP Portugal" un "Volotea", un tā plāno turpināt paplašināšanos.

Ar pārvadātiem vairāk nekā 550 miljoniem pasažieru gadā A4E dalībnieki nodrošina vairāk nekā 70% no kontinenta lidojumiem, kopā veidojot 2700 lidmašīnu floti un gada apgrozījumam pārsniedzot 100 miljardus eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!