"Analizējot šā gada rezultātus un ekonomisko situāciju Latvijā, nākamo gadu līzinga nozarē gribas raksturot piesardzīgi. Būs nozares, kurās varētu sagaidīt lielāku kāpumu, taču kopumā pieaugums varētu svārstīties ap 10%," teica Gavrilova.

Pēc viņas prognozētā, aktivitāte saglabāsies būvniecībā, lauksaimniecībā, kā arī ceļu būvē un mežsaimniecībā. Tostarp lielākais pieaugums varētu būt būvniecībā, ņemot vērā Eiropas Savienības (ES) fondu investīciju ieplūšanu un arī to, ka turpināsies vairāku lielu projektu attīstīšana, kas noteiks nepieciešamību pēc industriālās tehnikas līzinga.

Gavrilova norādīja, ka arī automašīnu līzingā nākamajā gadā turpināsies izaugsme, lai gan šobrīd nav informācijas par gaidāmiem lieliem konkursiem vai vienreizējiem darījumiem. Arī privātpersonas turpinās aktīvi iegādāties jaunas automašīnas līzingā, pateicoties gan pozitīvajai situācijai ekonomikā, gan arī auto tirgotāju aktivitātēm un izdevīgajiem piedāvājumiem.

Savukārt komerctransporta līzings joprojām lielā mērā būs atkarīgs no ģeopolitiskās situācijas, tajā pašā laikā var sagaidīt nelielu pieaugumu.

"Lauku atbalsta dienesta finansējums vairākās nozarēs palīdzēs palielināt apmērus tehnikas iegādē, bet te varētu būt, ka uzstādītie nosacījumi turpinās sekmēs finansējumu kredītā, nevis līzingā," piebilda Gavrilova.

Viņa piebilda, ka 2017.gads līzinga tirgū ir vērtējams ļoti pozitīvi, kā arī "SEB līzingam" šis gads bija ļoti veiksmīgs.

Gavrilova norādīja, ka "SEB līzinga" šā gada 11 mēnešu rezultāti liecina par būtisku pieaugumu jaunpiešķirtajā finansējumā gan industriālās tehnikas un agro tehnikas segmentā (+40%, sasniedzot 28 miljonus eiro), gan arī auto segmentā (+10%, sasniedzot 64 miljonus eiro). Auto segmentā lielākais pieaugums bija privātpersonu segmentā, īpaši jaunu auto finansēšanā, sasniedzot 29% pieaugumu.

"SEB līzinga" vienīgā īpašniece ir "SEB banka". 2016.gadā "SEB līzinga" peļņa bija 3,124 miljoni eiro, kas ir par 5,9% vairāk nekā 2015.gadā, savukārt kompānijas ieņēmumi palielinājās par 1,9% un bija 8,271 miljons eiro.