Foto: DELFI

Tehnoloģiju gigants "Apple" vērš lietotņu izstrādātāju uzmanību uz iespējamām abonentu sistēmas izmaiņām, kas nodrošinātu regulārus ienākumus no lietotnes un palīdzētu to attīstībā, ziņo "Insider".

Lietotņu abonēšanas sistēma "App Store" darbojas jau divus gadus, bet daļa lietotņu joprojām tiek balstītas uz vienreizēju maksu – klients samaksā par lietotni un izstrādātājam par šiem ienākumiem ir jānodrošina nepārtraukta lietotnes attīstība.

Lietotnes ar abonementos bāzētu biznesa modeli joprojām ir ļoti maza daļa no visām kopumā diviem miljoniem lietotņu, ko iespējams iegādāties "App Store". Taču tās spēlē nozīmīgu lomu "Apple" ienākumu veidošanā. "Abonementu maksa no "Apple" un trešajām pusēm nu ir pārsniegusi 300 miljons dolāru un ir palielinājusies par vairāk nekā 60% tikai pēdējā gada laikā," sacīja "Apple" vadītājs Tims Kuks.

Uzņēmuma iecere ir atteikties no vienreizējas samaksas par lietotni. Tā vietā varētu tikt piedāvāts regulārs maksājums, tādējādi nodrošināt izstrādātājiem regulārus ienākumus. "Apple" joprojām saņemtu 30% no abonementu maksas, kā tas ir bijis līdz šim, taču, ja klients turpinātu šo lietotni lietot arī pēc gada, uzņēmums saņemtu tikai 15%.

Pēc uzņēmuma datiem var spriest, ka "Apple" patlaban par abonementu lietotnēm maksā aptuveni 300 miljoni cilvēku, aprēķinājis medijs. Daļa no šīm lietotnēm ir paša uzņēmuma servisi, piemēram, "Apple Music", taču lielākā daļa ir trešo pušu lietojumprogrammas.

Kā apgalvo medijs, "Apple" klusībā veido vienu no lielākajiem uz abonementu sistēmu balstītajiem biznesa modeļiem pasaulē. Uzņēmums vēlas, lai līdz 2020. gadam tā nodrošinātie servisi būtu top 50 pasaulē, vai pelnītu vismaz 55 miljardus dolāru gadā.

Jau minēts, ka "Apple" ir kļuvis par pirmo privāto uzņēmumu, kura vērtība vērtspapīru tirgū sasniegusi triljonu dolāru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!