Foto: stock.xchng
Teju ceturtdaļu no visas pārtikas rūpniecības Latvijā veido piena pārstrāde, turklāt par nozares vērienu ikviens var pārliecināties pie veikalu plauktiem. Vienā tirdzniecības vietā nereti iespējams izvēlēties nevis starp divu vai trīs, bet pat piecu sešu ražotāju piena pakām, nemaz neskaitot leišu piedāvājumu.

Ceturtdien kārtējo vietējo piena produkta zīmolu prezentēja piensaimnieku kooperatīvu "Trikāta KS", "Dzēse" un "Piena partneri KS" kopēji izveidotā piena pārstrādes rūpnīca "Latvijas piens", uzsākot ražot sieru "Pats". Ja siers veikalos mēdz būt pieejams ļoti plašā veidu un attiecīgi arī garšu sortimentā, tad pats piens lielākoties tiek izvēlēts pēc tā tauku satura, cenas un, protams, zīmola.

Šī iemesla dēļ portāls "Delfi" apzināja Latvijas lielāko piena ražotāju zīmolus, skaidrojot, kas pēc pašu uzņēmumu domām tos atšķir citu no cita:

Apvieno moderno ar latvisko

Foto: Publicitātes attēli

Latvijas lielākais piena pārstrādes uzņēmums "Food Union" norāda, ka zīmols "Mana Saime" apvieno pieejamu cenu, modernāko ražošanas kvalitāti, videi draudzīgu iepakojumu un pārliecību, ka piens ir Latvijas zemnieku ražots, ko agrāk neesot piedāvājis neviens cits produkts.

Zīmolu uzņēmums ieviesa aptuveni pirms gada, ar mērķi to padarīt par galveno piena produktu grupu ikdienas lietošanai. ""Mana Saime" produktu zīmolu izstrādājām ar domu izcelt ģimenes un tradicionālo vērtību nozīmi mūsu dzīvē," portālam "Delfi" norāda uzņēmuma pārstāve.

Zīmola reklamēšanai uzņēmums pēc tās pārstāves vārdiem "radījis divas vislatvijas iniciatīvas". Tās ietver ciltskoku veidošanas aplikāciju portālā "Draugiem.lv", kā arī ģimenisko un tradicionālo vērtību iedzīvināšanas veidu sakoptā un labiekārtotā latviskā vidē Latvijas saimniecībās apzināšanu un izcelšanu konkursa "Skaistākā lauku saimniecība" ietvaros.

Paļaujas uz pircēju smalko garšas izjūtu


Foto: Publicitātes attēli

"Tukuma Piens" zīmols "Baltais" tā lietotājiem "emocionāli sniedz saistību ar dabisko, veselīgo, lauku vidi, spēcina un ir neaizvietojams pozitīvas enerģijas avots," liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

"Tukuma Piens" norāda, ka tieši garšas sajūta esot visuzticamākais ceļvedis plašajā piena produktu pasaulē, kā dēļ, viņuprāt, ir jāizvēlas "Baltā" zīmola produkcija.

Krievijas tirgus iekarošanas flagmanis


Foto: Publicitātes attēli

Lai gan zīmols "Rasa" ir ar aptuveni desmit gadus senu vēsturi, pērn produktu grupa pilnībā atjaunota. "Rasa" pārstāv uzņēmuma "Food Union" augstākās kvalitātes piena produktus bez konservantiem.

No plašā sortimenta šos produktus īpaši izceļ nestandartizētais pilnpiens ar nenormētu tauku saturu (3,5-4,5%) un pilnpiena kefīrs (3,5-4,5% tauku saturs).

"Rasa" ir arī galvenais "Food Union" produktu zīmols eksportam uz Krieviju. Tas "iemieso visu to, ar ko mēs visi varam lepoties un ko novērtē ārvalstīs - Latvijas dabas bagātības un mērenais klimats, vairāku simtu gadu garumā koptās piena lopkopības tradīcijas un prasme radīt kvalitatīvus un dabiskus produktus," norāda uzņēmuma pārstāve.

Muzikāli iegūts piens


Foto: Publicitātes attēli

Uzņēmums "DaugavaDK" pienu iegūst savā saimniecībā "Birzes", kurā esot divu šķirņu govis - Latvijas brūnās un Holandes melnraibās.

"Galvenokārt tiek selekcionētas brūnās, jo piens, ko iegūst no brūnajām govīm, ir vērtīgāks nekā piens, ko iegūst no melnraibajām govīm. Lai ražotu savus augstvērtīgos produktus ir nepieciešams augstas kvalitātes piens no brūnajām govīm, jo tikai no vērtīga piena var iegūt attiecīgas konsistences produktus, tiem nepievienojot pārtikas piedevas," norādīts uzņēmuma interneta vietnē.

Turklāt "Daugavas" zīmola piens no gotiņām tiek izslaukts automātiskā slaukšanas karuselī. Šī procesa laikā piena devējām tiekot atskaņota viņu "iecienītā mūzika". Uzņēmums to darot, jo esot pierādīts, ka mūzikas skanēšana slaukšanas zālē labvēlīgi ietekmē piena kvalitāti.

Var turēt arī plauktā


Foto: Publicitātes attēli

Pienu "Lāse" daudzi joprojām asociē ar savulaik populāro Latvijas seriālu "Dzīvoklis", kurā piens vairākas tā sezonas tika turēts uz palodzes, cenšoties radināt skatītāju, ka tas nav jāliek ledusskapī.

"Lāsi" no pērējiem atšķir piena apstrādes process, kurš tiekot veikts sevišķi augstā temperatūrā, nodrošinot, ka to var uzglabāt līdz pat 6 mēnešiem. Uzņēmums norāda, ka tas nebojājot dabīga govs piena īpašības un satur virkni vitamīnu, kā arī dažādas organismam nepieciešamās minerālvielas.

Pašlaik gan uzņēmums "Food Union" pārskatot zīmola "Lāse" piena produktu portfeli un apturējis piena ar 1,5% un 3,5% tauku saturu ražošanu līdz brīdim, kad tiks pieņemts lēmums par uzņēmuma kopējo stratēģiju augstā temperatūrā apstrādātā piena produktu segmentā.

Pievilina ar tradīcijām


Foto: Publicitātes attēli

Viens no zīmola svarīgākajiem aspektiem ir tā uzticamība. Iespējams, tieši tādēļ liela daļa mazo un vidējo piena pārstrādātāju savai produkcijai piešķīruši apdzīvotās vietas nosaukumu, no kuras tā nāk.

Tā visā Latvijā pazīstami piena zīmoli ir "Talsu piens", "Lazdona" un "Smiltene", kā arī uzņēmuma "Preiļu siers" produkcija ar zīmolu "Latgale". Tāpat vietējo zīmolu saglabājis arī "Tukuma piens", kurš paralēli zīmolam "Baltais" piedāvā iegādāties produktus ar zīmolu "Tukuma piens".

Arī Latvijas lielākais piena pārstrādātājs "Food Union" saglabājis "Limbažu piena" un "Valmieras" zīmolus. Uzņēmuma pārstāve skaidro, ka, piemēram, Limbažu piens ir pazīstams jau kopš 1922. gada. Pat zīmols "Valmiera", kurš izveidots vien 2002. gadā esot kļuvis par vienu no Latvijas iecienītākajiem piena produktu zīmoliem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!