"Latvijas kuģniecību" (LK) iecerēts pārdot jau piecus gadus, privatizācijas procesam apstājoties trīs reizes, no kurām divas reizes tā sekas bija valdības demisija, šodien raksta ietekmīgais laikraksts "Financial Times" (FT).
Maijā gaidāmajā izsolē tiks piedāvāti 68% LK akciju, un arī šoreiz privatizācijas gaita varētu izrādīties liktenīga nestabilajai valdības koalīcijai, uzskata FT.

FT norāda, ka vairākkārtējā Latvijas valdību neveiksme, mēģinot pabeigt valsts trešā lielākā uzņēmuma privatizāciju, ir izraisījusi šaubas par vadošās elites spēju pieņemt sarežģītus lēmumus. Tomēr Latvija vēlētos atbrīvoties no šāda tēla laikā, kad notiek sarunas par iestāšanos Eiropas Savienībā (ES).

"Ja privatizācija tiks politiski apstādināta, tas, protams, radīs ļoti sliktu iespaidu, īpaši ES paplašināšanās kontekstā," laikraksts citē ekonomikas ministru Aivaru Kalvīti.

LK privatizācijai sekojot arī Latvijas kreditori. Valstij saskaņā ar pagājušajā gadā parakstīto vienošanos par 40,41 miljonu ASV dolāru lielo Pasaules Bankas aizdevumu privatizācija ir jāpabeidz. Kaut arī tikai nedaudzi lielie uzņēmumi vēl ir palikuši valsts īpašumā, privatizācijas process ir apstājies, uzsver FT.

Vienlaikus FT norāda, ka Privatizācijas aģentūras vadītājs Jānis Naglis ir lepns par savu darbu. "Privatizācijas process Latvijā ir viscaurskatāmākais pasaulē," uzsvēris Naglis, "reizēm mēs pat cilvēkiem sakām pārāk daudz."

FT atgādina, ka tomēr daudzi Latvijā gan tā nedomājot, jo nesenajās pašvaldību vēlēšanās lielākā daļa balsu tika nodotas par līdzšinējās opozīcijas partijām, "kas uzstāj, ka privatizācija valstī, un īpaši LK privatizācija, ir krāpšanās atbilstoši valdības pārstāvju interesēm".

FT skatījumā LK privatizācijas noteikumi ir ārkārtīgi stingri. Tie ir rakstīti, lai aizsargātu kompāniju no līdzekļu zaudēšanas un darba vietu samazināšanas un lai novērstu iebildumus, ka Latvija izpārdod tās lielisko kuģniecības mantojumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!