Foto: Gatis Gierts

Piektdien, 31. augustā, "Radisson Blu Latvija" "Skyline" bārā notika "Latvian Art Directors Club" organizētais Radošās izcilības festivāls "Adwards 2018", kurā gada aģentūras diplomu saņēma "McCann Rīga", portālu "Delfi" informēja pasākuma organizatori.

Starptautiskā žūrija izvērtēja 222 darbus, piešķirot balvas astoņās kategorijās. "Agency of the Year" diplomu saņēma "McCann Rīga", bet žūrijas simpātiju balvu piešķīra Starptautiskajai Rakstnieku un tulkotāju mājai.

Integrētās kampaņas un Zīmola stāsta kategorijās žūriju visvairāk uzrunāja Starptautiskās Rakstnieku un tulkotāju mājas kampaņa "#esesmuintroverts". Kampaņu radīja, lai popularizētu Latvijas literatūru Lielbritānijā un citās angliski runājošajās zemēs, akcentējot, ka vairumu Latvijas autoru biedē publiskā runa un tā dēvētais "small talk".

"Film and radio" kategorijā uzvaras laurus plūca reklāma "Lemon tariff by velcom", ko iesniedza Baltkrievijas "Not Perfect Y&R Riga".

Interaktīvo un digitālo risinājumu kategorijā par uzvarētāju kļuva aģentūras "McCann Rīga" kampaņa "No Speak English". Tajā pieņēma, ka mūsdienās klasiskais vidusskolu piedāvājums neuzrunā jauniešus. Tālab kampaņas veidotāji centās mainīt šo priekšstatu, izveidojot neierastu pieteikšanās kampaņu ar asprātīgiem "Instagram" postiem un atbilstošām mājaslapām un parādot, ka tomēr ir kāda skola, kas saprot jauniešu intereses.

Vides reklāmas un Netradicionālās komunikācijas kategorijās triumfēja "Zewa Deluxe" kampaņa, ko iesniedza "MMS Communications Latvia". Kampaņa bija vides objekts, ko uzstādīja pa ceļam uz "Positivus" festivālu.

Kategorijās "Print and design" un "Branded content and entertainment" laureātus var noskaidrot šajā mājaslapā.

Balvu "Young Creative" saņēmis Toms Upītis. Balva, kuras mērķis ir izcelt industrijas jaunos talantus, tiek piešķirta reklāmas nozares jaunpienācējam, kas piedalījies visvairāk finālistu un apbalvotajos darbos un nozarē nav strādājis ilgāk par trim gadiem.

Visvairāk – astoņus apbalvojumus, saņēmusi aģentūra "McCann Rīga"". Starp finālistiem visvairāk kategorijās un visplašāk pārstāvētas bijušas aģentūras "DDB Latvija" (14 darbi), "Not Perfect Y&R Riga" (12 darbi) un "McCann Rīga" (11 darbi).

"Latvian Art Directors Club" dibināts 2005. gadā martā, sanākot kopā 18 lielāko aģentūru pārstāvjiem un 50 māksliniekiem, dizaineriem, arhitektiem, fotogrāfiem, tekstu autoriem un citām radošām personībām.

Radošās izcilības festivāls "Adwards" ik gadu pulcē radošo nozaru profesionāļus un entuziastus, lai starptautiskas žūrijas vadībā izvērtētu Latvijas labākās reklāmas kampaņas un augstvērtīgākos sasniegumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!