Foto: F64
Latgalē īstenotā ceļu remontu programma nesusi labu peļņu uzņēmumam "Vlakon", kura vadībā ir Andris un Aļona Kozuļi, kas uzmanību izpelnījušies arī kā deputāta Dzintara Zaķa paziņas, svētdien ziņo Latvijas Televīzijas raidījums "de facto".

Kozuļiem piederošais Pērtnieku karjers un tā darbinieki iepriekš saistīti ar balsu pirkšanu Latgalē. Karjers valstij ir liels darījumu partneris autoceļu uzturēšanas jomā.

Latgales ceļu sakārtošanas programmā pusotra gada laikā vairāk nekā 160 kilometru grantēto ceļu ir noklāti ar melni segumu, kas ir līdzīgs asfaltam. Un "Vienotības" satiksmes nozari pārraugošie politiķi Anrijs Matīss un Dzintars Zaķis sola šo programmu turpināt. Zaķis žurnālam "Ir" saka, ka "ne bez manas darbības tas ceļš uzlikts", atgādina raidījums.

Latgales ceļu programmā pēdējos divos gados ieguldīti deviņi miljoni eiro. Un tas ievērojami veicinājis biznesu arī Viļānu puses uzņēmējiem, Zaķa paziņām Kozuļiem.

Tieši no šiem SIA "Vlakon" karjeriem darbu veicējs, valsts uzņēmums "Latvijas Autoceļu uzturētājs" pērk izejmateriālus – dolomīta šķembas. Turklāt tās tiek pirktas bez konkursa un par teju 20 eiro tonnā.

"Mēs tai laikā bijām brīvs komersants, vairāk vai mazāk partneri jau bija pirms šiem lēmumiem. Un Latgalē vislielākais tāds karjers, kurš praktiski ir arī Latgalē vienīgais, kurš var piedāvāt šīs cietās šķembas, jo alternatīva ir Lietuva," saka "Latvijas Autoceļu uzturētājs" valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs.

Pēdējo četru gadu laikā šīs kompānijas peļņa ir ievērojami augusi – no 345 814 tūkstošiem eiro 2011.gadā līdz 1 699 941 eiro pagājušajā gadā.

Valsts uzņēmuma šefa Kononova dēlam Igoram ir arī kopīgs bizness ar "Vlakon" valdes priekšsēdētāju Andri Kozuli. "Es tur neredzu nekādu interešu konfliktu. Jo dēls ir pieaudzis, un tas, ka viņam ir attiecības pavisam ne šajā karjerā, tā kā es neredzu tur savu saistību ar karjeru nekādā veidā," saka Kononovs.

Igoram Kononovam pieder 40% no SIA "Akuk". Tikpat pieder citas "Latvijas Autoceļu uzturētāja" vadošas amatpersonas dēlam Robertam Milleram, savukārt Kozulim pieder 20% no "Akuk". Savukārt šī firma pirms pāris gadiem kļuva par īpašnieku gandrīz pusei kapitāldaļu Jēkabpils pašvaldības uzņēmumam "Jēkabpils pakalpojumi".

Kononovs savā amatā nonāca neilgi pēc tam, kad satiksmes nozari sāka pārraudzīt vienotība kopā ar "olšteiniešiem".

Zaķis savu draudzību ar Andri un Aļonu Kozuļiem neafišē, bet arī nav noliedzis. Līdz šim medijos izskanējis, ka Zaķis ar Kozuli kopā makšķerē un politiķis iemīļojis Pērtnieku karjerus. Bet šovasar Zaķis kopā ar šiem uzņēmējiem devās uz Gruziju. Tāpat Kozuļa māsasdēls Raitis Baltpurviņš samaksājis par radio atskaņotu priekšvēlēšanu reklāmu, kurā cildina Zaķi.

Iepriekš "Latvijas Autoceļu uzturētājs" pie valsts pasūtījuma tika, piedaloties konkursā. Bet pērn valdība šo shēmu mainīja, un uzturētājs bez konkursa tika pie līguma ar Satiksmes ministriju, kas ļauj tuvākos gadus veikt ceļu uzturēšanas darbus Tostarp – grants segumu nomaiņu ar melno virsmu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!