Foto: Publicitātes foto
Latvijas tūrisma tēla sauklis "Best enjoyed slowly" ("Nesteidzīga atpūta Latvijā") atzinīgi novērtēts arī ārpus valsts – tas pasaules lielākā tūrisma ceļvežu izdevēja "Lonely Planet" rīkotajā aptaujā patlaban ir pārliecinošs līderis, portālu "Delfi" informēja Ekonomikas ministrijā (EM).

Latvijas tūrisma sauklis "Lonely Planet" interneta mājaslapā iekļauts starp deviņiem labākajiem Eiropas valstu tūrisma saukļiem. Mājaslapas apmeklētāju balsojumā, kas joprojām norit, Latvijas "Best enjoyed slowly" ir pārliecinoši populārākais – par to līdz šim nobalsojuši 28%, tā EM.

"Lonely Planet" interneta aptaujā par labāko tūrisma saukli kā otrs augstāk novērtētais tūrisma sauklis ir Šveices "Get natural", kam seko Melnkalnes "Wild Beauty", Īrijas "The fun starts here", Itālijas "Much more".

Starp "Lonely Planet" izvēlētajiem veiksmīgajiem saukļiem ir arī Beļģijas "Your Travel Therapy Starts Here", Vācijas "The Travel Destination", Serbijas "Life in the Rhythm of the Heartbeat" un Slovākijas "Little Big country".

Ministrijā sacīja, ka jaunā tūrisma tēla logo un devīze "Best enjoyed slowly" pēc Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) iniciatīvas pērn tika izraudzīta un akceptēta Tūrisma konsultatīvajā padomē.

Logo un devīzes izstrādei tika piesaistīta reklāmas aģentūra "ADELL Saatchi & Saatchi". Tēla platformu tūrisma nozare uztvēra pozitīvi, jo īpaši tūrisma speciālisti un uzņēmēji reģionos, kuri tā kontekstā saredzēja savu vietu un iespējas, informēja EM.

"Risks, par ko runāju pirms vairāk nekā gada, izvēloties atšķirīgu zīmolu, pasakot, ka būsim citādi, ir attaisnojies," gandarīts par augsto tēla novērtējumu ir TAVA direktors Armands Slokenbergs. Atbilstoši tēlam tiek veidoti un popularizēti Latvijas tūrisma produkti gan Rīgā, gan citviet Latvijā.

Latvijas tūrisma attīstības valsts stratēģiju, tostarp zīmola un tēla platformu "Best enjoyed slowly" atzinīgi novērtējis arī ANO Pasaules Tūrisma organizācijas izpilddirektors Zoltans Šomoģis.

"Lonely Planet" aptaujā var balsot arī par sliktāko ceļojumu devīzi, kur līderis ir Grieķija ar "You in Greece"."Lonely Planet" par šo saukli ironizē, vaicājot, "vai darbības vārdam bija brīvdiena?". Tam seko mūsu kaimiņi igauņi ar "Welcome to Estonia", Andora ar saukli, kas saprotams tikai spāniski runājošajiem (Coneixer-la per Estimer-la), Lielbritānija ar "You're Invited", kam aptaujas autori piemetina: "Atkarībā no tautības". Kritizētas arī Baltkrievijas, Bosnijas, Austrijas, Horvātijas, Turcijas, Velsas tūrisma devīzes.

"Lonely Planet" izvēlējies arī pāris divdomīgus tūrisma saukļus, dramatiskākos saukļus, bet kā nolaidīgas min tās valstis, kas nav pacentušās tos vispār izdomāt.

Aplūkot aptauju un nobalsot par Eiropas valstu tūrisma saukļiem iespējams "Lonely Planet" mājaslapā .

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!