Vairākkārt izskanējušajiem apgalvojumiem, ka Rīgas ostā valda mafija, nav nekāda pamata, šādu viedokli intervijā laikrakstam "Dienas Bizness" paudis Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs.
"Lai ostu nosauktu par mafiju, ir jābūt ne tikai konkrētiem pierādījumiem, bet arī saprašanai par to, kas vispār ir mafija. Man ļoti gribētos zināt, kurš ir šīs mafijas krusttēvs. Tā kā konkrētu pierādījumu nav, apgalvojumi par mafiju ostā ir pilnīgi absurdi," saka Loginovs. Ostas pārvaldnieks gan atzīst, ka savulaik Rīgas ostā bijis "ārkārtīgi liels haoss", jo vienas ostas teritorijā darbojās piecas dažādas ostas. Lielākās nekārtības bijušas pasažieru ostā.

Runājot par prāmju līnijas izveidi starp Rīgu un Stokholmu, kā kontekstā nereti izteikti minētie apgalvojumi par mafijas darbību ostā, Loginovs uzsver, ka tas ir ekonomiskas dabas jautājums. "Šodien privātai firmai nav izdevīgi operēt ar prāmju līniju starp Rīgu un Stokholmu, jo nav iespējams segt tos izdevumus, kuri ir saistīti ar tās uzturēšanu," skaidro ostas pārvaldnieks.

"Vairākas firmas ar dažādiem prāmjiem īslaicīgi operēja, saņēma par to naudu, bet tad, kad vajadzēja ieguldīt ilgtermiņa investīcijas, piemēram, kuģu atjaunošanā, izrādījās, ka naudas šiem uzņēmumiem vairs nav, jo tā visa ir sabāzta kabatās, bet pašas firmas - pazudušas," atgādina Loginovs.

Rīgas ostas pārvaldnieks ir pārliecināts, ka prāmju līnija starp abām pilsētām funkcionēs tikai tad, ka tiks izveidots kaut kas līdzīgs nacionālajai kompānijai, kurā būtu ne tikai privātās, bet arī valsts un pašvaldības daļas. Svarīgi būšot arī tas, kura būs tā kompānija vai institūcija, kas ar šo līniju operēs.

"Sākumā būtu jāatrod mazs kuģis, kas braukātu no Rīgas uz Stokholmu, bet vēlāk, kad šī līnija sāktu pelnīt - jāpasūta pašiem savs, moderns prāmis. Manā uztverē ideāli šādu prāmju līnijas kompāniju būtu izveidot uz "Latvijas kuģniecības" bāzes, kam būtu vismazāk problēmu pasūtīt normālu pasažieru prāmi, bet, kamēr šādu prāmi ražotu, noīrēt praktiski jebkādu prāmi, lai tikai šī līnija eksistētu, tiktu pilnveidota," uzskata Loginovs.

"Vienkārši šobrīd kā partnerus Rīgai ir nepieciešams atrast cilvēkus, kuriem veselais saprāts ir augstāks par privātajām ambīcijām," piebilst ostas pārvaldnieks, piebilstot, ka cita būtiska problēma ir apstāklis, ka Latvijā "ir diezgan problemātiski nosēdināt pie viena galda daudzo partiju vadītājus un vienoties par vienu normālu koncepciju".

Runājot par bijušo pasažieru ostas vadītāju Zigmāru Priedi, Loginovs saka: "Priedi es varu vērtēt kā augstas klases tenisistu un pilnīgi zemas klases ostas pārvaldnieku. Pasažieru ostas vārds viņa darbības rezultātā nesaistās ne ar ko citu kā tikai lielu haosu, skandāliem un tiesvedības darbiem. Viņa darbam nav pozitīvu rezultātu."

Savukārt apgalvojumus, ka Rīgas osta ir noteikusi pārāk augstus tarifus kuģu ienākšanai, Loginovs nosauc par pilnīgi aplamiem. "Šādas idejas savulaik ģenerēja kuģu aģenti, bet tām nav pamata. Rīgas osta ir viena no lētākajām Baltijas jūras ostām," apgalvo ostas pārvaldnieks.

Runājot par atlaidēm skandināvu kruīza prāmjiem, Loginovs skaidro, ka viņam vienkārši neesot skaidrs, kāpēc būtu jāsponsorē ārzemju kompānijas. "Piemēram, kompānija "Viking Line"ir vērsusies pie mums ar vēstuli, kurā lūdz saglabāt šo atlaidi līdz šā gada beigām, jo šai kompānijai esot saplānoti reisi, balstoties uz tiem tarifiem. Mēs atbildējām, ka to nav problēmas izdarīt, ja vien "Viking Line" ir gatavs parakstīt līgumu, apņemoties Rīgas ostā šajā gadā iebraukt vismaz desmit reizes," attiecības ar kuģu kompānijām ilustrē Loginovs.

"Es negribu vairs pieļaut tādu situāciju, kāda bija ar prāmi "Mihails Šolohovs", kad tika ieviestas atlaides, bet šis prāmis ienāca ostā burtiski dažas reizes, bet pēc tam - pazuda. Priekš kam tad vajadzēja dot šīs atlaides?!" saka Loginovs.

Savukārt runājot par uzņēmuma "KU Baltic Oil Terminal" ieceri būvēt Daugavgrīvā lieljaudas naftas terminālu, ostas pārvaldnieks norāda, ka tieši šādiem projektiem osta ir domāta. "Ja šai idejai būs arī reāls ekonomiskais segums, un nebūs blakusparādības, piemēram, dažādi politiskie jautājumi, kas varētu bremzēt tā izveidi, šis projekts ir ļoti reāls," teicis Loginovs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!