Foto: Publicitātes foto
Neapzinīgākais auto īpašnieks Latvijā ir 19‒27 gadus vecs cilvēks, kas dzīvo vai strādā Rīgā un brauc ar pelēku vai melnu BMW auto, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) izveidotais prototips.

LTAB sabiedrisko attiecību konsultants Gints Lazdiņš pavēstīja, ka neapzinīgākā auto īpašnieka prototips veidots, atlasot neapdrošināto automašīnu īpašnieku, kuri, braucot bez autotransporta īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA), izraisījuši ceļu satiksmes negadījumu, datus.

Atbilstoši LTAB statistikai neapzinīgākie ir BMW automašīnu īpašnieki. Otro pozīciju ieņem "Volvo" automašīnas, bet trešajā vietā ierindojies "Opel". Apzinīgākie savukārt ir "Ford" un "Mercedes Benz" autoīpašnieki.

LTAB informēja, ka no visiem neapdrošinātajiem vieglajiem transportlīdzekļiem Latvijā visvairāk gan ir "Volkswagen" (VW) auto, pozīcijas otrajā vietā ierindojot "Audi 80". Tomēr attiecinot šo skaitli pret VW automašīnu kopējo skaitu, līderos izvirzās BMW auto, otrajā vietā ierindojot "Volvo" un trešajā vietā - "Opel", jo šo auto īpašnieki proporcionāli visbiežāk piedalījušies ceļu satiksmē bez OCTA un izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus, paskaidroja LTAB.

Biroja valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics klāstīja, ka BMW un "Volvo" ir tie auto, kuru īpašnieki proporcionāli visbiežāk piedalījušies ceļu satiksmē bez OCTA apdrošināšanas un izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus. "Tā kā neapdrošinātu auto skaits ir saistīts arī ar konkrētā auto modeļa popularitāti un pārdošanas apmēru, būtisks raksturlielums ir īpašnieka attieksme pret apdrošināšanu un konkrētas auto markas izraisīto ceļu satiksmes negadījumu skaits," viņš norādīja un piebilda, ka daļa no autoīpašniekiem vai vadītājiem ar neapdrošinātu auto ceļu satiksmē piedalās apzināti, cerot, ka ceļu policija viņus neapstādinās un nepārbaudīs, aizmirstot, ka vienotās datubāzes dēļ ceļu policija OCTA esamību var pārbaudīt, arī neapturot transportlīdzekli.

Stengrevics atzina, ka ceļu satiksmes negadījumu rašanās bīstamību vai OCTA polises neesamību nenosaka tikai transportlīdzekļa marka, bet gan vadītāja vai auto īpašnieka braukšanas prasme un paradumi, kā arī likumu ievērošana vai neievērošana, tomēr viņš vērsa uzmanību uz to, ka auto marka, izlaiduma gads, krāsa un citi tehniski parametri var kalpot par būtiskiem kritērijiem, pēc kā OCTA apdrošinātājs vērtē klientu.

Neapzinīgākā auto īpašnieka prototips izveidots pēc LTAB datiem par izraisītajiem un LTAB pieteiktajiem negadījumiem laika posmā no pērnā gada jūnija sākuma līdz šā gada maija beigām.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!