Foto: Publicitātes foto
"Pasažieru vilciens" (PV) publiskajā telpā deklarē nekorektu vilcienu nomas darījuma summu, turklāt ir acīmredzams, ka "Stadler" piedāvājums Latvijā uz vienu vienību ir divus miljonus eiro dārgāks nekā Igaunijā un par divām reizēm dārgāks nekā "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) piedāvājums, skaidroja spāņu kompānijas pārstāvis Ivo Klotiņš.

Viņš teica, ka, veicot aprēķinus, secināms, ka vienas elektrovilciena piedāvātās vienības cena konkursa uzvarētājam "Stadler" ir aptuveni septiņi miljoni eiro, kas esot par diviem miljoniem dārgāk nekā Igaunijā līdzīgā darījumā. Tā esot bāzes cena bez papildu maksas par finansējuma pakalpojumu, kura savukārt PV darījumā esot vēl divi miljoni. Tādējādi varot nonākt pie kopējās darījuma summas, kas ir publicēta Iepirkuma uzraudzības mājaslapā - 273 miljoni eiro un nevis 150 miljoni eiro, kā to skaidro PV. Klotiņš arī norāda, ka iepirkuma atvēršanas brīdī tika publiski paziņots, ka vienas vienības vidējā mēneša nomas maksa "Stadler" ir 50 870 eiro, kas nozīmē, ka minētā summa jāreizina ar 12 mēnešiem un 25 vienībām, un rezultātā nākas secināt, ka kopumā būs jāmaksā 228 miljoni eiro. Arī tas nozīmējot, ka nevar runāt par PV publiskajā telpā deklarētajiem 150 miljoniem eiro.

Vienas CAF elektrovilciena vienības cena, kas paredzēta iepriekš noslēgtajā CAF un PV līgumā, esot 4,7 miljoni eiro, un tas nozīmējot, ka izmaksas par 25 elektrovilcienu vienībām būtu 117,8 miljoni eiro. "Tas ir uz pusi mazāk nekā patlaban nosauktās izmaksas iepirkuma piedāvājumā. Cipari runā paši par sevi, un nākas secināt, ka "Stadler" piedāvājums ir ļoti dārgs," secina advokāts. Viņš atgādina, ka iepriekš tieši CAF piedāvājumam Latvijas premjers un finanšu ministrs esot pārmetis dārdzību.

Klotiņš arī norāda, ka patlaban ir viens jauno vilcienu līgums, kurš slēgts 2012.gadā, un kuru administratīvā rajona tiesa ir aizliegusi pildīt, jo lieta vēl nav skatīta pēc būtības, un vēl viens līgums, kur PV gatavojas slēgt. "Tas nozīmē, ka eventuāli PV būs divi līgumi. Ja tiesa uzskatīs, ka CAF līgumu var pildīt, tad jautājums - kas notiek tālāk," jautā Klotiņš.

Kā ziņots, PV izsludinātā atklātā konkursa par jaunu elektrovilcienu nomu iepirkuma uzvarētāju atzīts Šveices uzņēmums "Stadler Bussnang AG", informēja uzņēmumā.

Konkurss par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem tika izsludināts 2013.gada 25.novembrī. Konkursa mērķis ir nodrošināt jaunus, modernus vilcienus Latvijas iedzīvotājiem, lai garantētu drošu un ekonomisku pārvietošanos atbilstoši pasažieru vajadzībām.

Pēc pretendentu iesniegto dokumentu atvēršanas tika konstatēts, ka "Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA" nav iesniedzis savu piedāvājumu. Savukārt Dienvidkorejas uzņēmuma "Hyundai Rotem Company" iesniegto piedāvājumu iepirkumu komisija bija spiesta noraidīt, jo tas neatbilda iepirkuma nosacījumos definētajām kvalifikācijas prasībām.

Kā ziņots, 2012.gadā aprīlī Spānijā starp PV un CAF tika parakstīts nolikumam neatbilstošs jaunu vilcienu iepirkuma līgums. 2012.gada 3.oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās par līguma grozījumiem starp PV un CAF nav panākta.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!